Hvis du ikke er i eventbranchen, undrer du dig måske over, hvad det at arrangere events har at gøre med dig. Hvad er fordelene ved firmaevents alligevel?
Hvad nu, hvis vi fortalte dig, at næsten ni ud af ti administrerende direktører tror på, at begivenhederne vil øge deres marketingdækning og hjælpe dem med at generere mere salg?
I denne artikel diskuterer vi fordelene ved firmabegivenheder:
- Ekstra indtægter
- Forbedret virksomhedskultur
- Holdsamhørighed
- Udvidet markedsføringsstrategi
- Personale og kundeuddannelse
- Tankelederskab
- Målgruppeindsigt
- Kundekonvertering og -tilbageholdelse
… og selvfølgelig at slå konkurrencen ved at få (og forblive) foran dem.
Har du brug for flere ideér? Find Billetto events i København, Aarhus og Odense (eller andre byer).
1. Få ekstra indtægter
Den største bekymring for forretningsfolk er bundlinjen, og det er der en grund til. Derfor kan det virke som en unødvendig udgift at organisere en virksomhedsbegivenhed.
Men det er ikke tilfældet, hvis du planlægger arrangementet på den rigtige måde. Sælg sponsorater, annoncepladser, VIP-billetter og merchandise, og du vil ikke kun undgå omkostninger – du kan nok tjene på det.
Tip: Læs mere om, hvordan du kan generere indtægter ved arrangementer for at finde inspiration.
2. Forbedr virksomhedskulturen
Hvad gør din virksomhed til et særligt sted at arbejde, som ikke er bestemt af de produkter, du sælger, eller den service, du tilbyder. Det er bestemt af virksomhedskulturen, som du opretter.
Firmaevents kan være en god måde at opdyrke en god stemning på. Hvorfor ikke få folk samlet til regelmæssige temaevents som “Innovationsmandag” og “fredage med feel good”?
Tip: Se disse ideer til, hvordan man forbedrer virksomhedskulturen – mange af dem er events.
3. Styrk sammenholdet
Det er ikke altid nemt at få folk på kontoret til at arbejde sammen som en del af et hold. Den eneste grund til, at de alle er samlet på ét sted, er, at du ansatte dem.
Teambuildingarrangementer er en fantastisk måde at afhjælpe enhver mangel på sammenhørighed på et hold. Derfor er der så mange forskellige aktiviteter til rådighed, fra escape rooms til sportsturneringer.
Tip: Læs denne vejledning til, hvordan du arrangerer events for teambuilding, så du gør det rigtigt.
4. Uddan personale (og nuværende kunder)
Teambuildingaktiviteter har tendens til at fokusere på abstrakte udfordringer, der har potentiale til at kunne oversættes til kontormiljøet. Men du bør også organisere personaleuddannelse, der er specifik for din virksomhed.
Hvis du har et nyt produkt eller en tjeneste, du er ved at frigive på markedet, er det fornuftigt at arrangere en virksomhedsbegivenhed omkring det for at uddanne dine medarbejdere og kunder om de nye funktioner.
Tip: Brug denne guide til produkttræning til at planlægge din næste medarbejder- eller kundeuddannelsesbegivenhed.
5. Udvid din marketingstrategi
Det er ingen hemmelighed, at virksomheder bruger begivenheder til at fremme deres produkter eller tjenester. Så meget, at udtrykket “event marketing” refererer til at bruge begivenheder som marketing og ikke markedsføring af events.
Dit produkt eller din tjeneste kan løse et problem for dine kunder, og det er godt på kort sigt. Men en begivenhed giver dem en positiv oplevelse, de vil forbinde med dit brand i fremtiden.
Tip: Læs denne omfattende guide til eventmarketing for at opdage dine mange muligheder.
6. Bliv set som en tankeleder
En tankeleder er en person eller virksomhed, der er ekspert på deres område. Kunder foretrækker at arbejde med eksperter, fordi de har en dokumenteret track record med succes og fremadrettet tænkning.
Brug firmaevents som en måde at sørge for, at du får status som tankeleder. Du er måske ikke personligt eksperten, men du kan være den person, der finder alle de kloge hoveder i branchen og sætter dem sammen.
Tip: Denne artikel beskriver 20 forskellige idéer til begivenheder om tankelederskab, som du kan bruge.
7. Hold dig foran din konkurrence
Man skulle tro at med alt det hype, der omgiver fordelene ved firmaevents som en form for markedsføring, at enhver person ville være hoppet på den vogn endnu.
Ja, mange virksomheder benytter lejligheden. Men hvor mange gør det ikke? Hvor mange af dine direkte konkurrenter har organiseret eller planlægger enhver form for firmaevents?
Tip: Læs denne vejledning til, hvordan du slår konkurrencen, hvis de også planlægger events.
8. Få dybere indsigt i din målgruppe
En af hovedpunkterne til succes i erhvervslivet er at kende dine kunder. Jo mere viden du har om dem, desto lettere vil det være for dig at få fat i deres opmærksomhed.
Firmaevents er en fantastisk måde at indsamle personlige oplysninger på, som du ellers ikke har kunnet få med en simpel kundetilfredshedsundersøgelse.
Tip: Læs denne vejledning til, hvordan du indsamler værdifulde kundedata ved virksomhedens begivenhed.
9. Forbedr kundekonverteringer og -tilbageholdelse
Lad os se det: Marketing kan være en dyr indsats. Det kræver kreativitet at udtænke nye metoder til at nå frem til målgruppen. Og det tager dygtighed at gøre dem til kunder.
En virksomhedsbegivenhed gør det muligt for dig at prøve forskellige konverteringsmetoder på én gang. Du kan kombinere møder ansigt til ansigt med interaktive spil og aktiviteter for at øge engagementet.
Tip: Brug disse fire regler til at maksimere kundekonvertering og tilbageholdelse på dit arrangement.
10. Vis taknemmelighed
Endelig kan en firmabegivenhed være en glimrende mulighed for at vise taknemmelighed for din succes, dine kunder, dine partnere og vigtigst af alt dit hold.
Du kan arrangere en fejring af din virksomheds resultater. Uddel priser til de vigtigste kunstnere i dit hold og nogle af dine favoritkunder.
Tip: Se denne guide til, hvordan man arrangerer en vellykket prisceremoni, hvis du planlægger at uddele præmier.
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Klar til at holde en fest?
Som du kan se, er der mange fordele ved virksomhedsarrangementer og mange grunde til at opsætte dem.
Tallene taler for sig selv: Eventmarketing er stigende, fordi det simpelthen virker. Ikke alle virksomheder har ressourcer til at organisere dem, men de, der har, vil høste fordelene.
Som sagt, en velorganiseret virksomhed begivenhed kan hjælpe dig at …
- Få flere penge
- Skabe loyale kunder
- Lave en god stemning
- Forstå dit publikum bedre
- Uddanne dit personale
- Slå konkurrencen
Forhåbentlig er du blevet inspireret til at turde organisere din egen begivenhed, uanset om du vil sælge mere, lære dit hold bedre at kende eller bare vise dem taknemmelighed.
Skriv et svar