Hvorfor vil man promoverer en privat begivenhed? Den er trods alt ikke åben for offentligheden. Private arrangementer kommer dog i mange former og størrelser, og nogle har brug for en smule promovering.
Her er nogle eksempler på private events:
- Bryllupper
- Fødselsdage
- Julefester
- Familiesammenkomster
- Networking-middage
- Firmafester
- Eksklusive industribegivenheder
Med andre ord, den type privat begivenhed, du arrangerer, er med til at afgøre, om du skal promovere den eller ej.
Det kan være lige så enkelt som at sende en mail til din nærmeste og bekendte. Eller det kan være lige så komplekst som en fuldblæst marketingkampagne til en specifik målgruppe.
Denne artikel vil give dig nogle tips, du kan bruge, når du promoverer en privat begivenhed.
Læs videre for at lære om …
- Hvordan du klarer timing til din kampagne
- Hvem der skal målrettes
- Hvilke onlineplatforme, der skal bruges
- Hvordan man understreger eksklusiviteten
- Hvorfor du bør oprette en venteliste
- Hvordan VIP-gæster kan bidrage til at øge deltagelsen
- Hvordan en platform til billetsalg kan gøre livet enklere
Vi har 12 måder at promovere en privat begivenhed, der skal dækkes, så lad os komme i gang.
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
1. Promovér på det rigtige tidspunkt
Private arrangementer som en julefest kan planlægges allerede i maj eller juni. Hvis du vil markedsføre dit sted for det, skal du promovere det på det rigtige tidspunkt.
Den rigtige tidspunkt til at promovere dit begivenhed eller sted på vil afhænge af din målgruppe. Nogle vil planlægge deres private arrangementer i god tid, mens andre er mere spontane.
2. Fokusér på din målgruppe
Regel nummer 1 til promovering af dine begivenheder af enhver art er at kende din målgruppe. Denne regel gælder endnu mere for private events.
Uanset om dit private event er for en bestemt industri eller din udvidede familie, skal din marketingindsats fokusere på, hvem de er, og hvilke kanaler for sociale medier de bruger.
Tip:Læs om, hvordan man finder sin ideelle målgruppe.
3. Brug dine onlinekanaler
Uanset hvem dit publikum er, er sandsynligheden for, at de vil være online. Brug alle dine kanaler online fra e-mailliste til platforme for sociale medier.
Her er nogle af de måder, hvorpå du kan promovere private arrangementer online:
- E-mailliste
- Facebook-begivenheder (indstil til privat)
- Facebook Messenger (gruppechat)
- Whatsapp broadcasts
- Twitter private beskeder
- Instagram private beskeder
- LinkedIn-beskeder
- SnapChat-lister
Der er ingen grund til at genopfinde hjulet, når det kommer til at promovere en privat begivenhed online. Du skal blot bruge de funktioner, der allerede findes.
4. Kontakt tidligere deltagere til private events
Medmindre det er første gang, du arrangerer det, så har du en liste over personer, der tidligere har været til private arrangementer…. Tag fat på dine eksisterende målgrupper for at promovere din begivenhed.
Tidligere begivenhedsdeltagerne vil være dine bedste fortalere, fordi de allerede har oplevet, hvad du har at tilbyde. Få dem til at promovere din begivenhed til deres venner og kolleger.
5. Opret opmærksomhedskrævende indhold
Indhold er stadig det vigtigste, når det kommer til at promovere en privat begivenhed. Selv om dit indhold måske ikke er offentligt, skal det stadig få fat på folks opmærksomhed.

Derfor bør du anvende de samme principper, som var det en offentlig begivenhed. Fokuser på at fortælle en historie med dit indhold, og giv dine gæster en smagsprøve på, hvad man kan forvente.
6. Tillad folk at spørge ind til eventet
En af de bedste måder at bygge hype op på for en privat eller hemmelig begivenheder ved at få gæster til at komme hen til dig. Snarere end at offentliggøre detaljerne, så lad folk spørge ind til det.
Du kan fx oprette en forespørgselsformular på din hjemmeside. På denne måde tilføjer du ikke kun en smule mysterium, men holder også eventdetaljerne eksklusive for relevante gæster.
7. Opret en venteliste
Du bør altid fremme din private begivenhed så langt i forvejen, som du kan. Der er ikke noget, der er “for tidligt” når det kommer til at skabe spænding.
Selvom du ikke har alt klar, har du altid mulighed for at oprette en venteliste, hvor folk kan tilmelde sig. Det kan også gøre folk mere ivrige efter at deltage.
8. Understreg, hvad der gør begivenheden speciel
Skriv en liste over dine begivenhedens USP’er (unikke salgspunkter). Hvad tilbyder du, der er enten sjældent eller umuligt at få andre steder? Med andre ord, hvad gør dig unik?
Det kunne være et hemmeligt mødested, en særlig ret eller en efterspurgt entertainer. Det kunne også være rettet mod mennesker med en særlig fælles interesse.
9. Lav eventet til kun-med-invitation
En del af, hvad der gør gæsteliste eller andre klubber, der kun er for folk med invitationer, så attraktive, er, at du skal være en del af “de udvalgte”.

Ved at lave din private begivenhed kun for folk med invitation, replikerer du en følelse af eksklusivitet. Folk vil være mere interesserede, hvis de er en del af en lille, privilegeret gruppe.
Tip: Udsend personlige (måske endda håndskrevede) invitationer for at få dine gæster til at føle sig specielle.
10. Overvej at oprette en konkurrence
Alle elsker konkurrencer, især når de vinder dem. Hvis du organiserer en privat begivenhed for et begrænset antal deltagere, hvorfor ikke have en konkurrence med billet på spil?
Konkurrencer er en fantastisk måde at få folk til at sprede ordet om din begivenhed. Du kan altid have adgangskrav for at sikre, at kun visse personer har en chance for at vinde.
11. Inviter influencers til at deltage
En af måderne, du kan opbygge eksklusivitet på omkring din private begivenhed, er at invitere influencers. Det er som at spørge det populære barn i skolen til din hjemmefest.
Influencers kan være mange ting, herunder lokale sports-berømtheder og Instagram-personligheder. Den slags influencer, der vil tiltrække dit publikum, afhænger af, hvem din målgruppe er.
Vær opmærksom på, at mange influencers ofte bliver inviteret til eksklusive events, hvilket kan gøre dem ret selektive omkring, hvem de forbinder deres mærke med.
Men hvis det lykkedes dig at få den rigtige person om bord, kan de være et uvurderligt aktiv til din private eventpromovering.
Tip: Læs om, hvordan man inviterer influencers til din private begivenhed.
12. Brug en platform til billetsalg
Hvis du arrangerer en stor privat begivenhed, er det praktisk at have et system til billetsalg på plads.
En god billetplatform kan hjælpe dig med at …
- Holde styr på de solgte billetter
- Administrere potentielle kundeemner
- Give dig data i realtid
- Streamline rapportering
- Kommunikere med dit eventhold
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Du er klar til at begynde
Som du kan se, er der mange måder, du kan promovere en privat begivenhed på. Du skal muligvis ikke invitere influencers til din familiesammenkost, men det kan fungere til en firmafest.
Du er velkommen til at blande og matche disse ideer, som du finder passende. Og brug kommentarerne nedenfor til at dele nogle tips, du har stødt på!
Glædelig promovering!