Du har opdaget, hvor meget sponsorater kan gøre for din bundlinje. Nu har du bare brug for sponsorideer til events, som du kan sælge til interesserede parter.
I denne vejledning dækker vi tretten fremragende ideer, du kan bruge i sponsorpakker eller selvstændige sponsorater.
Har du brug for flere ideér? Find Billetto events i København, Aarhus og Odense (eller andre byer).
1. Gratis wi-fi
En wifi-forbindelse er et absolut must til de fleste events. Det vil ikke kun give dig mulighed for at livestreame din event, men dine gæster kan også bruge den til at dele deres historier på sociale medier.
Men wi-fi er også en fantastisk mulighed for at få en sponsor ombord til din begivenhed. Få dem til at reklamere for deres mærke med en side, der popper op, når gæsterne forbinder.
Tip: Få flere oplysninger om fordelene ved sponsoreret wi-fi på events.
2. Opladestationer
Et andet must-have til events er et sted, hvor gæster kan oplade deres telefoner og tabletter. Du kan ikke regne med, at folk tager deres egne powerbanks med, så sørg for at du har oprettet en ladestation.
Opladestationen behøver ikke at tage særlig meget af din eventbudget. Få en virksomhed til at sponsorere det og lad dem dække det med deres branding, så gæsterne ved, hvem der giver dem al den ekstra strøm.
Tip: Tjek disse blogindlæg for at se, hvad sponsorerede opladestationer ligner i praksis.
3. Godteposer
Godteposer har været fast inventar til konferencer og messer siden … ja, for altid. Selv om det kan virke som et uoriginal og lidt gammeldags koncept, virker det stadig helt perfekt: Godtetasker er stadig en af de mest populære sponsorideer til events.
Godteposer er gode til at involvere flere sponsorer på én gang. En sponsor kan give en notesblok eller nøglesnor med branding på, og en anden sponsor kan selv levere totebags.
Tip: Se disse eksempler på godteposer til inspiration.
4. Bannerannoncer på hjemmesider (eller annoncer på sociale medier)
En virkelig enkel, men utroligt effektiv måde at promovere dine sponsorer på er ved at få dem på din hjemmeside med en bannerannonce.
Alternativt kan du tilbyde sponsorer en plads på din events Facebook-side eller Twitter-profilens billedplads.
Tip: For at gøre tingene endnu nemmere kan du sende dine sponsorer til Canva, hvor de nemt kan lave et coverbillede.
5. Livestreaming
Vi har skrevet meget om livestreaming af events på denne blog. Det er en fantastisk mulighed for at nå ud til et større publikum og producere meget godt marketingmateriale på samme tid.
Men vidste du, at du ikke behøver at streame selve eventet selv? Hvorfor ikke outsource det til en sponsor og få dem til at engagere sig direkte med dine seere?
Tip: Tjek disse ideer for at skabe værdi for sponsorer med livestreams.
6. Catering
Næsten alle slags elementer ved din event kan sponsoreres. Det omfatter også maden. Dine eventsponsorer kan dække eventets catering og have deres brand på menuerne.
Tip: Du kan hjælpe dine sponsorer ved at foreslå nogle gode cateringfirmaer til dem.
7. Interaktive vægge
Hvis du er vild med teknologi, hvorfor så ikke krydre dit event med en interaktiv væg? De kan bruges til simple visuelle billeder, eller du kan indarbejde spil og konkurrencer i dem.
Interaktive vægge er sikker på at få fat i folks opmærksomhed, og de er en fantastisk måde at sikre, at din sponsors mærke ses vidt og bredt. Når det kommer til sponsorideer til events, er få så storslåede som en hel væg.
Tip: Se på disse idéer til interaktive vægge for at finde inspiration til din egen.
8. Fotobåse
Fotobåse bliver aldrig kedelige. De bliver bare mere avancerede. I de gode gamle dage kunne du kun tage tåbelige billeder af dig og dit hold, når I var klemt sammen på meget lidt plads.
I dag er der masser af muligheder for at forbedre dine gæsters oplevelse. Moderne fotobokse kan tilføje filtre, hashtags og ja, sponsorbranding.
Tip: Denne artikel kigger på, hvordan sponsorering af fotobåse virker i praksis.
9. Vinylindpakning
Vinylindpakning kan gøre ethvert objekt til en del af et mærkes branding. Du kan dække gulvet, din bil, trappen, elevatoren, indgangen til stedet … men gå nu ikke over gevind.
Tilbyd sponsorer mulighed for at skabe et design dertil, som er visuelt tiltalende, og som du kan placere et sted, hvor rigtig mange vil se den. Bare sørg for, at det passer til din overordnede eventbranding.
Tip: Undersøg nogle trykkerier, der specialiserer sig i vinylindpakninger for at se, hvad dine muligheder er.
10. Personaleuniformer
Til nogle begivenheder kan dit personale være iført tøj med branding. Disse gør det nemt for gæsterne at identificere medlemmer af eventholdet.
Men dit eventbrand er ikke det eneste logo, du kan smide på en t-shirt eller uniform. Gør også plads til dine sponsorer og deres brand. (Bare ikke lad dit team ligne et hold Formel 1-kørere.)
Tip: Se efter firmaer med promo-tøj, der kan hjælpe dig med at designe brandet tøj til personalebrug.
11. Signaturcocktails
Hvis din event er af den glamourøse slags, så bør du absolut overveje at tilføje signaturcocktails. Kan du se, hvor vi er på vej hen?
Sponsorerede velkomstdrinks eller cocktails efter middagen kan være en fantastisk måde for dine sponsorer at henlede opmærksomheden til deres brand uden at virke irriterende.
Tip: Hvis du ikke er sikker på, hvilken slags drink, der passer til det hele, så tjek disse cocktailopskrifter.
12. Afslapningsområde
Hvis du arrangerer en forretningskonference eller messe, kan din event have godt af et område til ren afslapning Det vil gøre det muligt for dine gæster at få deres tid for sig selv, slappe af og foretage lidt småsnak.
Det er også en fantastisk mulighed for sponsorer at indsætte deres branding på uden at være påtrængende. De kunne sponsorere hele området eller bare dele af det.
Tip: Læs om, hvordan du kan skabe gode områder til afslapning ved dit event.
13. Officiel sponsorering
Mange events har en officiel sponsor, som vil blive nævnt hver gang eventet promoveres. Officielle sponsorer bør derfor være til stede på alle typer marketingmateriale.
På grund af det arbejde, der vil være involveret, skal du sørge for, at dette er din premium-sponsorpakke og opkræve det for den, som den er værd.
Tip: Se på disse sponsorpakker for events for at se, hvad du kan tilbyde din officielle sponsor.
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Klar til at tage fat i sponsorer?
Nu hvor du har masser af ideer at arbejde med, er det tid til at hente telefonen og ringe til nogle potentielle sponsorer.
Hvis du ikke er sikker på, hvordan du skal gøre det, så gå videre til vores guide til, hvordan du henvender dig til sponsorer, og fortæl dem alt om dine mange sponsorideer for events.
Skriv et svar