Udstillinger og messer er typisk meget travle og overfyldt med mennesker. Derfor er virksomhederne altid desperat forsøger for at komme med kreative ideer til udstillingsstande.
Hvis du også spekulerer på, hvordan du tiltrækker besøgende til dine udstillingsstande, så er du kommet til det rigtige sted.
Vi har sammensat en liste med 15 udstillingsboder, der hjælper dig med at skille dig ud.
Har du brug for flere ideér? Find Billetto events i København, Aarhus og Odense (eller andre byer).
1. Tilbyd gratis wi-fi
Du ville blive overrasket over, hvor mange udstillingscentre, der stadig ikke har god Wi-Fi. Det er dårlige nyheder for dem, men gode nyheder for dig – for nu kan du bruge det til at få folk over til din bod.
Tip: Læs denne artikel om, hvordan du kan tilbyde gratis Wi-Fitil folk, der besøger din udstillingsstand.
2. Uddel forfriskninger
Du behøver ikke at genopfinde den dybe tallerken, når du designer din udstillingsstand. Men intet kan drage folk til din udstillingsbod, som duften af frisklavede kaffe og lækre småkager.
Tip: Du kan leje en kaffemaskine specielt til udstillinger. Nogle af dem møder endda op med deres egen barista!
3. Lav en præsentation
Din udstillingsstand er ikke bare nogle smukke ting og et logo. Det kan hurtigt blive en platform, hvor du kan præsentere den nyeste branchekendskab eller vise et nyt produkt, du tilbyder.
Tip: Læs om de bedste metoder til at lave en præsentation på din udstillingsstand.
4. Lav en livestreaming
Et udstillingscenter kan kun have et vist antal mennesker indeni. Men det bør ikke stoppe dig fra at dele, hvad der sker på din udstillingsstand med resten af verden: Livestream det!
Tip: Læs vores guide om, hvordan du kan livestreame din begivenhed (fungerer også for udstillinger).
5. Lav en konkurrence
Gamification er et buzzword, du sandsynligvis er bekendt med. De bedste udstillingsstande inviterer til interaktion eller venlig konkurrence. Tiltræk flere mennesker til din stand ved at være vært for en konkurrence. Hvorfor ikke lade præmien være en af dine produkter eller tjenester?
Tip: Tjek disse udstillingsstandes konkurrenceideer for at få inspiration til dine egne.
6. Livetweet fra udstillingen
Hvis du ikke har udstyret til at livestreame fra udstillingen, hvorfor så ikke livetweete det i stedet? Brug dit eget hashtag og få en del af dit hold til at svare folk, der tweeter, hvis du har meget at lave ved boden og derfor har for travlt selv.
Tip: Denne artikel går gennem alt, hvad du behøver at vide for at livetweete fra udstillingen.
7. Hav en arbejdsstation
En anden funktion udstillingsbesøgende vil værdsætte er en arbejdsstation. Giv dem plads til at sende nogle hurtige e-mails og få styr på deres tidsplan. (Og få ikke dit salgsteam til at henvende sig til dem, før de er på vej væk.)
Tip: Du kan finde nogle meget overkommelige arbejdsstationer til udstillinger på Discount Displays.
8. Synes godt om og tweets offline
Du kan bruge udstillingen som en mulighed for at forbedre din tilstedeværelse på sociale medier. Giv besøgende en QR-kode eller NFC-tag og få dem til at synes godt om eller tweete om dit produkt eller din tjeneste.
Tip: Du kan hurtigt og nemt oprette din egen QR-kode ved hjælp af en online-generator.
9. Medbring en tablet
Tablets er nyttige på udstillinger af flere grunde. Du kan give en produktdemonstration, bede besøgende om at udfylde en skemaundersøgelse eller bruge tabletten til at indsamle kontaktoplysninger.
Tip: Installer en af disse apps til at hjælpe dig med at indfange interessante kunderpå udstillinger og messer.
10. Brug VR og AR
Hvis en tablet virker lidt for meget som noget, der var på mode sidste år, og du har et større budget, hvorfor så ikke prøve noget med virtuel eller artificiel virkelighed? Disse kan give dig en helt ny måde at fremvise dit produkt eller din tjeneste på. Gør din stand til en af de sejeste messestande.
Tip: Læs denne vejledning til, hvordan du bruger VR på udstillinger næste gang du opsætter.
11. Scor point med gratis gaver
Det er ingen hemmelighed, at folk kan lide gratis ting. Ting med dit brand på er en glimrende måde at få besøgende til at huske dig, samt få dem til at promovere dit brand til andre folk. Bare ikke forær kuglepenne væk; det er billigt og gammeldags.
Tip: Find inspiration på denne liste med over 100 forskellige ting, der kan gives væk på en udstilling.
12. Opsæt en fotoboks
Selvom alle har et kamera i lommen, har fotobokse stadig en vis appel. Du kan holde dem moderne ved at bruge teknologi til at muliggøre live-indlæg og livestreaming fra din kabine.
Tip: Se på disse kreative måder til at oprette selfie-vægge og fotobokse til udstillinger på som inspiration.
13. Donér til velgørenhed
Hvorfor ikke kombinere messen med en velgørende sag? Du kunne donere en vis mængde penge til en velgørenhed for hver besøgende, der checker ind ved din udstillingsboks.
Tip: Du kan søge i regeringens velgørenhedsregister for at finde den ideelle gode sag, du vil støtte.
14. Lancér et produkt
Udstillinger er en glimrende mulighed for at lancere et nyt produkt eller en ny tjeneste. Det er trods alt, hvad deltagerne er der for: at se og høre om nye ting, de ikke vidste eksisterede allerede.
Tip: Læs denne dybtgående vejledning til, hvordan du lancerer et nyt produkt på en udstilling eller messe.
15. Lav en spørgerunde
En udstilling er også en god måde for dig at engagere dig med folk og besvare eventuelle spørgsmål, de måtte have om dig, din virksomhed og dine produkter. Lav en session, hvor besøgende kan spørge dig om hvad som helst.
Tip: Denne vejledning beskriver, hvordan man arrangerer en Q&A-session på en konference, men det kan også fungere for en udstillingsstand.
Designskabeloner til udstillingsstande
“Det er alt sammen helt fint,” tænker du måske, “men hvordan designer man selve boden?” Vi er glade for, du sprugte.
Vi har samlet nogle hjemmesider, hvor du kan downloade gratis skabeloner til design af din udstillingsstand i Photoshop, Illustrator og PDF-formater.
Tjek dem nedenfor:
Du kan bruge disse til at lave dit eget design. Alternativt kan du ansætte professionelle designere til at hjælpe med at lave din udstillingsstand. Her er nogle designere til at komme i gang:
Eksempler på messestande
Hvis du leder efter rent visuel inspiration til at designe din udstillingsstand, er der et par gode steder at starte:
Ovennævnte skal give dig masser af eksempler på messestande, så du finder super inspiration og nye ideer til din egen stand.
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Konklusion
Der er mange måder, du kan skille dig ud på ved udstillinger og messer. Men uanset hvor cool dit design er, og hvor fancy din teknologi er, slår intet imod menneskelig interaktion.
Sørg for, at dine medarbejdere er energiske, indbydende og engagerende. Et personligt præg kommer man langt med, når man gerne vil have folk til at huske dig, dit firma og hvad du tilbyder.
Glædelig messe!
Skriv et svar