Vil du vide, hvordan du promovere en velgørenhedsbegivenhed, når dit budget er begrænset? Så er du kommet til det rette sted.
Vi er ved at gennemgå …
- Hvordan du fokusere dine bestræbelser og udgifter på de rigtige steder
- De mange måder du kan promovere din begivenhed gratis på online
- Nogle af de metoder du kan bruge til at få folk i den virkelig verden til at støtte dig
Klar til at samle støtte til din begivenhed? Lad os finde ud af det.
Har du brug for flere ideér? Find Billetto events i København, Aarhus og Odense (eller andre byer).
Overordnet promoveringsstrategi for velgørenhedsbegivenheder
Din overordnede kampagnestrategi bør have en velgørende sag i centrum. En god sag er en glimrende mulighed for at få lokalsamfundet samlet. Brug den vinkel, når du promoverer din begivenhed.
1. Hold dit mål i tankerne
Glem ikke, hvad det er, du forsøger at opnå med din velgørenhedsbegivenhed. Er det at skaffe penge, sprede opmærksomhed eller noget andet? At holde dit mål i fokus vil hjælpe dig med at målrette dine udgifter. Hvis du har planlagt din velgørende begivenhed godt, har du nok allerede have en klar ide om dit hovedmål.
2. Find din målgruppe
Din målgruppe vil afhænge af din velgørenhedssag. Nogle mennesker er mere tilbøjelige til at støtte din sag end andre. Hvis din sag er at støtte kræftforskning, kan dit publikum være kræftpatienter og venner.
3. Overvej dit budget
Budgetter er altid stramme, når det gælder eventplanlægning. Det er måske særligt vigtigt, at du ikke spilder en øre, når det kommer til en velgørende sag. Vær realistisk omkring dit marketingbudget, og lav en nødfond.
4. Vær selektiv om, hvor du annoncerer
Du bør finde ud af, hvor du kan nå din målgruppe og derefter koncentrere dig om disse kanaler. Bruger de hovedsagelig Facebook? Læser de et bestemt nyhedsbrev? Det er bedre at fokusere end at prøve at være til stede overalt.
5. Opret en marketingplan
Du bør begynde at markedsføre din begivenhed så lang tid i forvejen, som du kan. Brug en skabelon til din marketingplan for at lave et program til din eventpromovering.
6. Annoncér formålet med arrangementet
Folk er ivrige efter at vide, hvad pengene går til, så forklar den forskel, de kan gøre ved at deltage i din begivenhed. Giv nogle konkrete eksempler, når du promoverer arrangementet. En grøn sag kan for eksempel plante et træ for hver person, der deltager i arrangementet.
7. Overvåg og tilpas
Promovering kan hurtigt blive dyrt, så hold øje med dine udgifter. Kan du se de ønskede resultater, eller har du brug for at revidere din tilgang?
Sådan promoverer man en velgørenhedsbegivenhed online
Markedsføring online er den bedste ting siden den dybe tallerken for velgørende organisationer. Hvis dit mål er at strække budgettet og donere så meget som muligt, så vil du elske prisen på onlinepromovering: Gratis.
1. Facebook
Facebook er et godt sted at starte, da de fleste mennesker er tilmeldt. Desuden har de sandsynligvis syntes godt om en velgørenhedsside eller to.
Det gør det meget nemt for dig at finde og række ud til den rigtige målgruppe. Der er sandsynligvis også nogle Facebook-grupper, der allerede er dedikeret til din sag.
Deltag i samtalerne og se, om du kan finde folk, der er interesserede i din begivenhed. Nogle vil måske endda sponsorere det (mere om det senere).
Hvis du har budgettet til at bruge på Facebook-annoncer, er det også nemt at målrette folk ud fra deres interesser.
Tip: Se vores guide til brug af Facebook-annoncer for at promovere en begivenhed.
2. Twitter
Twitter er også et godt sted at deltage i samtaler omkring gode sager. Talrige nonprofit-hashtags handler om fundraising og velgørenhed.
Som med Facebook skal du deltage i de samtaler, der er relevante for din sag. Du kan også investere i Twitter-annoncer for at sikre, at din profil også promoveres.
Tip: Se vores guide til brug af Twitter-annoncer for at promovere en begivenhed.
3. Instagram
Instagram er, hvor du kan være super visuel med din promovering. Hvis du kan finde nogle gode billeder, der vedrører din sag, skal du lægge dem på Instagram.
De velgørende organisationer, der har haft succes på Instagram, har alle været inspirerende, humoristiske eller følelsesmæssigt overbevisende. Hvorfor ikke låne nogle af disse ideer til din velgørenhedsbegivenhed?
4. Pinterest
Pinterest er en anden platform på de sociale medier, der fokuserer på det visuelle. Selvom Instagram giver dig mulighed for at dele indlæg, opmuntrer Pinterest det aktivt.
En direkte reklame frarådes dog, og der er ikke hashtags til at bruge. Den er bedre egnet til at skabe en visuel historie om din sag og begivenhed.
5. YouTube
YouTube er et glimrende sted at promovere din velgørende begivenhed med videoindhold. Du kan oprette en trailer til din begivenhed, vise klip fra tidligere begivenheder eller fokusere på selve sagen.
Den vigtige del er, at du tilmelder dig YouTube’s Non-Profit Programme. På den måde får du specielle goder som donationskort på dine videoer, så folk kan donere direkte.
6. Google AdWords
AdWords kan få din begivenhed til at blive opdaget af folk, der søger efter den sag, du støtter. Google tilbyder også et AdWords-tilskud (Grant) til velgørende organisationer, der vil bruge det.
7. Hashtags
Hashtags er en vigtig del af Twitter- og Instagram-kampagnen. De spiller også en lille rolle på YouTube og Facebook.
Din velgørenhedsbegivenhed bør have sit egen hashtag. Men du bør også undersøge de mest populære hashtags for den sag, du vil indsamle penge til.
8. E-mailkampagner
Du bør også lave en mailingliste til din velgørenhedsbegivenhed. E-mails har den fordel, at de ikke går tabt i den uafbrudte tilstrømning af indhold til social media feed.
Se om du også kan hoppe med på andres mailinglister. Hvis du arrangerer en begivenhed for en bestemt velgørenhedssag, vil det være fornuftigt at promovere det til deres tilhængere.
9. Influencers på de sociale medier
Influencers på de sociale medier er på forkant med markedsføring. Og mange af dem støtter velgørende årsager. Se om du kan få en til at hjælpe med at fremme din velgørenhedsbegivenhed.
10. Billetudbyder
Du bør liste din velgørenhed begivenhed på en hjemmeside med en eventoversigt. Billetto tilbyder rabatter til velgørenhedsbegivenheder og giver dig mulighed for at indsamle donationer. Du kan også arrangere events gratis uden at skulle betale gebyrer.
Offlinepromovering
Fysiske reklamer er sjældent gratis, hvilket gør det lidt sværere, hvis dit budget ikke er stort. Der er måder, hvorpå du kan promovere din velgørenhedsbegivenhed gratis i den virkelige verden.
1. Frivilligt gadehold
Du kan rekruttere folk fra lokalsamfundet til at fungere som et frivilligt gadehold. De kan hjælpe dig med at distribuere flyers og være fortaler for sagen.
2. Radiopromovering
Lokale radiostationer kan være tilbøjelige til at donere noget sendetid til at promovere din sag. Ræk ud til medarbejdere på radiostation og se om du kan få nogen til at hjælpe
3. Lokale aviser
Du bør også prøve at kontakte lokale aviser. De kan være interesserede i at dække en lokal velgørenhedsbegivenhed. Det er endnu bedre, hvis du udarbejder en officiel pressemeddelelse.
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Promovér derudad
Der er fordele og ulemper ved at promovere en velgørenhedsbegivenhed. Penge er ofte et problem, fordi så meget som muligt bør gå til den egentlige velgørende sag.
Heldigvis er nogle organisationer mere end glade for at hjælpe dig. Brug lidt tid på at undersøge virksomheder, der støtter velgørende organisationer.
Glædelig fundraising!
Skriv et svar