Selv om nogle folk prøver at få det til at se sådan ud, så er e-mailmarketing ikke død. Faktisk har der aldrig været et bedre tidspunkt at anvende e-mailmarketingstrategier til din fordel. I dag er e-mail overalt og er altid til stede i mange menneskers liv. Denne type markedsføring bør aldrig tages for givet. I stedet for bør det værdsættes som en gylden mulighed for at kommunikere.
E-mailmarketing er et vindue ind til et meget målrettet publikum, der allerede har udtrykt interesse for din virksomhed eller event. Det har mange forskellige anvendelser. Den ene er at øge registrering til events. Det kan være udfordrende selv under gode tider. At opnå mere konkrete forpligtelser fra folk i din målgruppe kan være den udfordring, der afgør, om man klarer det eller ej.
Eventregistrering kræver kræfter og kreativitet. Så her er 5 strategier til e-mailmarketing, som kan hjælpe med at gøre dit liv lidt lettere.
Har du brug for flere ideér? Find Billetto events i København, Aarhus og Odense (eller andre byer).
1. Segmentér for succes
Din e-mailadressebog er uvurderlig. Det består af mennesker, der har haft tidligere erfaring med dine events og allerede er åbne over for dig/konceptet. Segmentering er altid vigtigt, når det kommer til marketing via e-mail. Det er dog særlig praktisk, når du beder om tilmelding til en event.
”Du er nødt til at starte med en analyse af din egen event og beslutte, hvem den vil appellere til. Når du har fundet ud af det, kan du gå i gang med at segmentere din e-mailliste for at sikre, at dine mål med høj værdi er dem, der får dine registreringsmails,” forklarer Fred Allen, e-mailmarketing hos Writinity og LastMinuteWriting.
Du kan segmentere efter alder, placering, erhverv og alle andre relevante data, du måtte have gemt på din e-mailliste.
2. Gør det mobilvenligt
En IBM-marketingrapport fra 2018 skrev, at så mange som 60% af alle e-mails åbnes på mobilenheder. Dette er overraskende. Det betyder principielt, at mobil er vigtig. En e-mail til eventregistrering skal derfor tænkes igennem. Alle oplysninger skal placeres korrekt for størrelsen på en mobils skærm. Dine e-mails skal også kunne fange læseren.
Selvfølgelig er det meget arbejde, der skal gøres, for at tilpasse dine e-mails til reduceret skærmstørrelse. Men det boost, du får fra mobiloptimeringer, er ikke ubetydelig. Sørg for, at du tager den tid ud af skemaet, det kræver.
3. Fremhæv fordelene
Når en person gør noget på en virksomheds anmodning, føles det som en stor indsats. For at få din målgruppe, du e-mailer, til at registrere sig til dit event, skal de virkelig se fordelene ved at tilmelde sig. Sørg for, at disse fordele skal være det, der taler for din “sag”. Du er nødt til at fastlægge klart, hvad en person får ud af at registrere sig.
Du skal sætte dig selv i dine modtagers sted og deres måde at tænke på. Det vil sige, at du forstår og formilder, hvilken slags fordele, der i sidste ende ville få dig til at deltage. Du kan ikke tage noget for givet i disse situationer. Det er altid vanskeligt at få folk til at handle.
4. Fokus på design
E-mails kan være utroligt kedelige. ”E-maildesign er en vigtig opgave, du bør tage alvorligt, når du skal have folk til at tilmelde sig dit event. Problemet er, at du er nødt til at prøve at finde en måde at formidle klare beskeder på i forbindelse med en visuelt tiltalende, attraktiv e-mail”, foreslår Francois Laurent, marketingforfatter hos DraftBeyond og ResearchPapersUK.
Klarhed er virkelig vigtigt. Dette er ikke en reklamemail; dette er en administrativ e-mail. Detaljer om eventets hvornår, hvor og hvorfor skal prioriteres. Alligevel skal det stadig være lokkende. En e-mail med et godt design vil nå sine praktiske mål uden at ofre det visuelle.
5. Hold registreringen enkel
Selve eventregistreringen varierer på baggrund af eventtypen. Men generelt, jo enklere, jo bedre. Du kæmper nu om et publikum i 8 sekunder, før de mister opmærksomheden. Dette er chokerende lavt. Hvis din registrering er en lang form, vil selv de mennesker, der egentlig gern vil deltage, ryge i svinget.
En god strategi for e-mailmarketing er at bruge selve e-mailmediet. Sørg fx for, at alle mennesker kan registrere kun ved at svare på e-mailen med et enkelt “ja”.
Hvis det ikke lykkedes, kunne processen brydes. Sørg for, at e-mailen ikke er rodet. Du kan integrere et link til en tilmeldingsformular eller en dedikeret eventhjemmeside. Du kan sende en anden e-mail, når de har sagt, at de er interesseret. Bare sørg for at holde tingene så enkle som muligt.
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Tid til at få fat i registreringerne
Når du ser på e-mailmarketing, kan du undre dig over, om det er den rigtige rute. Især i betragtning af den moderne tidsalder med virtual reality og kunstig intelligens. Men e-mail er ikke på vej væk. Til registrering af events er e-mail den perfekte måde at kommunikere med dit publikum på.
Så husk disse strategier til e-mailmarketing. Lav godt design, vær klar og tydelig, og folk tilmelder sig med det samme.
Ashley Halsey er en professionel forretningsforfatter, der arbejder påLucky Assignments og Gum Essays, der skriver om alle mulige emner relateret til marketingstrategi og teknologi til erhvervslivet. Hun bruger det meste af sin fritid på at rejse med sin familie og indsamle information til sin seneste skriverier og artikler.
Skriv et svar