Du tænker nok …
Hvordan får jeg flere mennesker til at deltage i mit arrangement?
Du har ledt efter begivenheds markedsføringsstrategier, der rent faktisk virker.
Du ved allerede “hvorfor”.
At få flere mennesker til at deltage i din begivenhed betyder mere sjov for alle involverede. Der findes intet som en fyldt begivenhed. Plus, flere deltagere betyder mere billet salg og større overskud. Og hvis du får det rigtigt, vil din næste begivenhed tiltrække endnu flere mennesker.
Spørgsmålet er: Hvordan?
Markedsføring af en begivenhed for at få den til at sælge, kan føles overvældende. Du skal gøre så meget på samme tid. Især hvis du er vært for begivenheden for første gang.
Her er 6 dokumenterede begivenheds markedsføringsstrategier, der hjælper med at kickstarte din eventkampagne og holde det på den måde.
Har du brug for flere ideér? Find Billetto events i København, Aarhus og Odense (eller andre byer).
1. Kend din ideelle deltager
Denne er meget vigtig.
Så du tror du kender din målgruppe?
Du skal finde ud af, hvad der får folk til at deltage i begivenheder som dine.
Du forsøger ikke at få en fastholdelsesordre ved at stalke din målgruppe. I stedet skal du forsøge at finde ud af, hvad de leder efter, i en begivenhed de synes er uforglemmelig.
Målretning, aka segmentering, kan hjælpe dig med at finde ud af, hvad der ville motivere en ideel deltager til at dukke op til din begivenhed.
Du kan også lære om:
- De er mere tilbøjelige til at sætte pris på live eller andre typer arrangementer
- De er mere modtagelige over for begivenheder delt gennem Twitter, LinkedIn eller Instagram. (Du har mere held med at promovere en kunst begivenhed på Instagram i stedet for LinkedIn, for eksempel.)
Hvorfor ville denne person føle sig trukket til at deltage i begivenheden? Er de til ansigt til ansigt netværksmuligheder?
Engager med mindst fem industri influencer, større sociale medier grupper i din niche, og offline netværk. Dette vil hjælpe med at finde, hvad din målgruppe gerne vil opleve.
Du kan også bruge et værktøj som SurveyMonkey til at indsamle indsigt i, hvad der er interessant for dine ideelle deltagere.
At forstå dine deltageres motivationer vil informere alle andre beslutninger du skal tage i planlægningen af begivenheden. Ja, det er så vigtigt.
2. Vær specifik om dit hovedmål
Du skal finjustere din event markedsføringskampagne med slutmålet i tankerne: Fra tema til indretning til budget til lokalet og endda til den tonehøjde du vil have dine talere til at bruge.
Hvad vil du have? At:
- Sælge den hotteste netværksbegivenhed i byen?
- Skabe bevidsthed omkring en vigtig sag?
- Skabe en sjov, månedlig begivenhed venner og familier kan se frem til?
- Mød dine kunder ansigt til ansigt?
Opfordre altid til handling
Dine måldeltagere er kloge og kan genkende en salgstale, langt før den bliver et opfordring til handling.
Så du vil have dine taler, diskussioner, brochurer og sociale medier reklamer til at rette al opmærksomhed mod den værdi, som arrangementet sandsynligvis vil føje til deltagernes liv – ikke kun din bio.
Fokus på, hvad en deltager kan forvente at vinde ved at dukke op.
3. Gør din begivenhed socialt sikker
At være socialt sikker handler om at opbygge tillid. Du bør lægge en indsats i at opbygge et fællesskab omkring dit arrangement, hvor det er mest vigtigt.
Du ønsker ikke at deltage i en begivenhed, der har nul fodaftryk på enten traditionelle eller digitale platforme nu, ville du?
Kan du oprette en LinkedIn-gruppe, hvor du lægger dagsordenen ind og opmuntrer til samtaler med relevante specialister?
Hvis ja, lav en.
Ifølge HubSpot, har53% af marketingfolk sagt at blogging er deresbedste indgående markedsføringsstrategi. Du kan udnytte det til at opbygge et engageret fællesskab omkring et bestemt tema.
Du er velkommen til at starte omkring 180 dage før arrangementet — eller endnu tidligere, afhængigt af størrelsen på begivenheden. Sørg for at få velrenommerede influencers til at tilbyde nyttige indsigter, du kan citere i dine blogs og gå efter relevante sociale medier.
Husk: Social sikring handler også om at øge engagementet. Sørg for at starte samtaler på de kanaler, du sender til.
Forbindelser med ildsjæle i din niche kan placere dig som en bemærkelsesværdig spiller, der er værd at høre på.
Hvis du har været vært for en lignende begivenhed før, se hvad der fungerede, og hvad der ikke gjorde. Forhåbentlig har du samlet feedback fra en del af deltagerne. Sørg for, at hver begivenhed er bedre end den foregående.
4. Bliv den tidlige fugl, der fanger ormen
Her er sagen: At markedsføre en begivenhed tæt på den aktuelle dag, kan hurtigt blæse dit markedsføringsbudget ud af kontrol. At forsøge at nå ud til store målgrupper på kort tid betyder, at du skal investere i flere markedsføringskanaler i et forsøg på at ramme alle vinkler på én gang.
Et godt eksempel:
Indgående markedsføring — som indholds markedsføring og email markedsføring — er op til 61% billigere sammenlignet med udgående markedsførings teknikker såsom tv og plakat reklamer.
Mens vi anbefaler at blande offline og online begivenheds markedsføringsteknikker, kan du få et højere afkast fra indgående markedsføring end traditionelle markedsføringsmetoder, ifølge LYFE:
Imidlertid kan indgående markedsføring tage op til 3 måneder før det begynder at vise effektivitet, afhængigt af tidspunktet for arrangementet.
Nogle ideelle deltagere kan endda være booket til andre begivenheder. Ideelle talere kan være utilgængelige.
Du kan blive tvunget til at betale meget mere, for at få udskiftninger. Ellers er du nødt til at nøjes med mindre talent og færdigheder end du havde tænkt dig. Et sådant uheld kan potentielt koste dig en del deltagere næste gang.
5. Lad dem vide, hvad de har brug for at medbringe
En af de største årsager til, at potentielle begivenheder ikke registrerer eller viser sig, er manglen på detaljer om arrangementet.
Hver event vært er hurtig at afsløre temaet, spillestedet, gæste talere og datoen for arrangementet. Men kyndige begivenhedsmarkedsførende fagfolk giver også detaljer som transportforbindelser, indkvarteringsmuligheder i nærheden, arrangementsprogram, tilgængelighed af mad og drikkevarer i nærheden – alt på ét sted.
Den smartere måde at gøre det på er at oprette en dedikeret begivenhedsside. Ved brug af en event side fra Billeto, for eksempel kan hjælpe dig med at hjælpe potentielle deltagere med at finde taleres beskrivelser, vejvisning, parkering og spisemuligheder, registreringsoplysninger og relaterede medier.
De bedste begivenhedsfremmende sider kan endda hjælpe dig med at sælge begivenheden ved hjælp af brugervenlige billet widgets indlejret på dem.
6. Anmod om tilbagemelding fra deltagerne
Uanset om du er en begivenhedsfremmende veteran med flittige fingre, eller du lige er ved at starte ud, er det vigtigt at tage post-event noter.
Det hjælper dig, ikke blot med at vide hvordan du skal gøre dig klar til næste begivenhed, men også hvordan du løbende indstiller retter i dine begivenheder. Du vil i stigende grad tiltrække flere følgere og deltagere.
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Over til dig…
Succesfulde begivenheder sker ikke ved en tilfældighed. De følger denne beviste ramme. Start med at handle straks, og du vil skabe udsolgte, uimodståelige begivenheder. Hver. Eneste. Gang.
Skriv et svar