Vil du øge deltagelsen til dine events? Stol på Instagram!
Uanset om du planlægger en yogatime eller en musikfestival, er Instagram det perfekte sted at markedsføre dit event.
Her er tre hovedårsager til, at du skal markedsføre dit event på Instagram:
- Nå din målgruppe. Instagram samfundet har over en milliard aktive brugere. Dette betyder, at dine deltagere sandsynligvis også er aktive på platformen.
- Kontakt deltagere. Instagram har den højeste engagementsprocent, hvilket betyder, at dine kunder er klar til at starte en samtale med dig.
- Sælg dine billetter. Ifølge en rapport opdager 83% af brugerne nye produkter, og 79% af mennesker søger efter mere information efter at have set et Instagram indlæg.
Det er dog ikke altid nok at dele et Instagram indlæg, for at tiltrække potentielle deltagere. Du skal forbedre kundeoplevelsen og hjælpe potentielle deltagere med at forstå, hvad dit event handler om.
Så hvordan kan du gøre det?
Ved at skrive en perfekt Instagram billedtekst, der starter deres nysgerrighed og opfordrer folk til at lære mere om dit event.
Her er syv tips til Instagram billedtekster, der hjælper dig med at øge deltagelsen til dine events. Lad os komme i gang!
Har du brug for flere ideér? Find Billetto events i København, Aarhus og Odense (eller andre byer).
1. Hold det kort og godt
For det første: Instagram har en grænse på 2.200 tegn pr. Billedtekst.
Selvom det kan være fristende at skrive alt om dit event, skal du ikke skrive tekster i lang form. Instagram er en visuel platform. At skrive billedtekster i lang form kan afskrække dine følgere.
For at øge brugerengagement skal du holde din tekst kort og god. For bedre deltagelse, skal din billedtekst svare på følgende spørgsmål:
- Hvad?
- Hvorfor?
- Hvor?
- Hvornår?
Vil du fortælle mere? Skriv en call to actiong, der opfordrer dine følgere til at lære mere og inkluderer et klikbart link til eventet i din bio.
Tip: Læs vores guide til, hvordan du skriver de perfekte eventinvitationer for flere ideer til afsløring af vigtige begivenhedsdetaljer.
2. Del noget værdifuldt
I dag organiserer og promoverer folk events af alle typer. For deltagere kan det være skræmmende at beslutte, hvilket event de skal vælge.
Hvis du vil skille dig ud fra andre eventarrangører, skal du sætte dine kunder først og fortælle dem, hvorfor din begivenhed er værd at besøge. Hvordan? Del noget værdifuldt.
For at sige det kort, lad os så se på et eksempel nedenfor. Denne kokkeskole promoverer kurser og tilbyder en rabat for at tilskynde folk til at deltage i alle tre dage af et kursus.
Det er ingen hemmelighed, at folk elsker rabatter. Og hvis dit tilbud er tidsbegrænset, er det mere sandsynligt, at dine deltagere træffer beslutningen hurtigere.
Men hvis du ikke har råd til at tilbyde en rabat, kan du kigge efter andre ideer, der kan give værdi for dit publikum.
Her er flere flere tips til Instagram billedtekster, der kan tilføje værdi for dine deltagere:
- Forudse og besvar dine deltagers spørgsmål
- Lav en liste over fordelene ved dit event
- Publicer eventprogrammet
- Giv flere billetter væk
- Tilbyde belønninger for henvisninger
Når du har fanget dit publikums opmærksomhed med værdifuldt indhold, kan du opfordre folk til at finde ud af mere. Du kan også give dem en god grund til at købe billetter til dit event i appen.
Tip: Lær hvordan du kan begynde at sælge på Instagram for at finde ud af mere.
3. Tilføj et menneskeligt touch
Brand indhold, betalte annoncer og sponsorerede indlæg bombarderer folk fra alle sider. Moderne brugere stoler ikke på virksomheder; de vil have autenticitet. Eventarrangører bør også tage skridt mod at være autentiske.
Hvorfor? Fordi kunderne vil kæbe fra rigtige mennesker. Hvis du vil oprette en forbindelse med dine potentielle deltagere, skal du tilføje et menneskeligt touch.
At skrive en Instagram billedtekst er din mulighed for at bringe autencitet. Hvis du vil vise et menneskeligt element i din billedtekst, skal du inkludere følgende taktik:
- Brug enkle ord
- Inkluder emojier
- Bland noget humor ind
Når du skriver en billedtekst, skal du huske at huske dit specifikke publikum for at imødekomme deres forventninger.
4. Brug geotags og placeringshashtags
Med et solidt antal brugere fra hele verden, gør Instagram det let for eventarrangører at nå frem til potentielle deltagere, uanset hvor de måtte være. Men hvis du vil øge deltagelsen til dine events, er du nødt til at målrette mod mennesker, der bor eller arbejder i dit område.
Disse tags kan ikke kun antyde din begivenheds placering, men de kan også tiltrække deltagere, der er interesseret i begivenheder i et specifikt område. Derfor er det vigtigt at inkludere geotags og hashtags, når du skriver en god billedtekst.
5. Tag andre deltagere eller talere
Lige meget hvor interessant dit event er, vil det ikke være meget værd, hvis ingen deltager. Folk kan også nemt tvivle på, om dit event er deres opmærksom værd. Det er dit job at hjælpe dem med at tage en beslutning.
Hvordan? Tag andre deltagere eller talere. Faktisk er “spejling” en almindelig menneskelig opførsel, så folk er mere tilbøjelige til at købe billetter til dit event, hvis deres venner eller familie også deltager.
Når du skriver en billedtekst til dit event, skal du tænke på influencers, der vil deltage i din begivenhed og tagge dem. Se, hvordan Nickolls & Perks gør netop det:
Når du tagger en taler eller influencer i din billedtekst, giver du dem også en grund til at dele indlægget i deres samfund. Som et resultat skaber du mund-til-mund-marketing til dit event.
Tip: Gå sammen med lokale influencersfor at sprede ordet om dit event.
6. Inkluder et stærkt call to action
Hvis din Instagram billedtekst fortæller læserne om dit event, er det fantastisk. Men hvis den motiverer dem til at købe billetter, er det endnu bedre. Det er en gennemprøvet måde at øge deltagelsen til events på.
Uanset hvor god din tekst er, skal du inkludere en stærk call to action (CTA), en kort sætning, der opfordrer folk til at tage den ønskede handling.
Her er flere stærke CTA-eksempler for bedre deltagelse til events:
- Lær mere
- Køb nu
- Book nu
- Få billetter
Derudover kan du holde din tekst kort, hvis du bruger et link til din eventsiden i din bio og inkluderer en CTA, der opfordrer følgere til at trykke på det.
Prøv at eksperimentere med forskellige CTA’er for at finde ud af, hvad der fungerer bedst for dit publikum.
7. Nedbryd din billedtekst
Gode Instagram billedtekster er lette at læse og forstå. Og selvom du bør sigte mod korte sætninger og enkle ord, skal du også gøre din tekst scanbar. Hvordan? Opdel din billedtekst i flere afsnit.
Bare kig på et godt eksempel på denne strategi fra Afrodisiac Live Radio:
Hvad gør teksten så god? Den er kort, scanbar og læsbar.
Hvis du vil lave et lignende indlæg, skal du vælge et billede, der siger tusind ord og inkludere vigtige detaljer. Hvis du ikke har billeder, skal du finde royalty-free stock fotos, der kan repræsentere din begivenhed.
Tip: Brug værktøjer som Hemingway for at forbedre læsbarheden af din billedtekst.
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Find en tekst til dette…
Når det kommer til Instagram, er det et must at have et iøjnefaldende billede. Men et billede alene er ikke nok, hvis du vil øge deltagelsen til dine events. Ord er også magtfulde.
For at få din besked til at ramme, skal du skrive en god billedtekst. Ovenstående tips til Instagram billedtekster bør hjælpe dig med at gøre netop det. Ja, det kan tage tid, kræfter og øvelse, men belønningen er enorm.
Har du andre tips til Instagram billedtekster, der kan hjælpe med at øge deltagelsen til events? Del dine tip og tricks i kommentarerne herunder.
Forfatter: Val Razo er en freelance SMM konsulent med 5+ års erfaring inden for digital marketing, hvor han hjælper SMB’er med at vokse online. Val hævder, at Instagram har et stort salgspotentiale, så hun anbefaler både store og små mærker at bruge denne platform til forretningsvækst. Følg hende på Twitter for at se mere.
Skriv et svar