Så du har besluttet at markedsføre din event på Instagram. Godt valg!
Som et af de hurtigst voksende sociale medier med de mest aktive brugere er Instagram et oplagt valg for at nå din målgruppe.
Vil du give besked om din event og let skabe en følelse af, at det haster? Det er værd at forsøge at promovere din event med historier på Instagram. Lad os dykke ned i begrebet kortvarigt indhold …
Har du brug for flere ideér? Find Billetto events i København, Aarhus og Odense (eller andre byer).
Hvad er Instagram-historier?
Instagram-historier er en form for kortvarigt indhold, der vises i et separat feed.
Med en levetid på 24 timer skaber Instagram-historier en frygt for at gå glip af noget, også kaldet FOMO-effekt. For marketingfolk er det en fantastisk mulighed for at interagere med deres målgrupper.
Ifølge Business Instagram opretter eller ser 500 millioner folk dagligt historier på Instagram. Som sådan giver dette indholdsformat dig masser af muligheder for at skabe forbindelse til din målgruppe.
Kortvarigt indhold som historier passer til den måde, yngre mennesker kommunikerer med hinanden på. Når det bliver gjort ordentligt, kan historier på Instagram skabe buzz blandt yngre brugere til events, du promoverer.
– Donald Chan, grundlægger af det digitale bureau IMPACT!
Kort sagt, Instagram-historier vil hjælpe dig med at nå de rigtige mennesker og engagere potentielle besøgende.
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Sådan promoveres din event med Instagram-historier i 7 trin
Promovering af events med Instagram-historier er ikke kompliceret. Men det kræver en strategi for at sikre dig, at du får de bedste resultater.
At offentliggøre en Instagram-historie er ikke nok til at skabe interesse og engagere dine følgere. Det er vigtigt at oprette historier, der fangerer dine følgere og leverer din besked.
Her er syv trin til promovering af din event med Instagram-historier:
1. Planlæg din Instagram Stories-kampagne på forhånd
Timing spiller en hovedrolle i eventdeltagelse. Det er aldrig for tidligt at begynde at promovere din event. Hvis du vil tiltrække flere besøgende, skal du annoncere din event i god tid.
På samme måde kræver det tidlig planlægning af din event, når du skal bruge Instagram-historier. Planlæg din kampagne med historier på Instagram, så den passer til dit publikums behov. Du bør tænke på følgende:
- Alle de vigtige oplysninger, du har brug for at dække
- Ideelle datoer og tidspunkter at lægge dine historier op
- Det samlede antal Instagram-historier, du vil sende
- Designet af dine historier
- Promovering af dine historier
Tip: Her er en tjekliste for eventplanlægning, der hjælper dig.
2. Gå sammen med influencere
I dag er influencermarketing et must. Folk søger anbefalinger fra andre, inden de tager en købsbeslutning. Hvis du samarbejder med en niche-influencer, hjælper det med at bevise, at din event er værd at deltage i.
Uanset om du inviterer kendisgæster til at fortælle mere om eventet eller beder lokale influencere om at promovere din event på deres profiler på sociale medier, kan du få vidunderlige resultater. Hvorfor? Der findes ikke én tilgang, der passer til alle partnerskaber med influencere. Din kreativitet er nøglen til succesfuld promovering.
For eksempel inviterede Stagecoach-festivalen Carrie Underwood til at sprede ordet om den kommende event ved at oprette en kort video til deres Instagram-historie:
Samarbejde med en influencer er en bevist måde at opbygge brandtillid på. Derudover kan det hjælpe dig med at tiltrække flere besøgende, hvis kendissen også lægger oplysningern på deres Instagram-profil.
Tip: Lær, hvordan du samarbejder med Instagram-influencere for at få trafik til hjemmesiden.
3. Vær iøjnefaldende og visuel
Det er afgørende at vælge de rigtige visuelle element til eventpromovering. Faktisk lærer 65% af mennesker gennem det visuelle, så at have et iøjnefaldende billede hjælper med at fange deres opmærksomhed.
Det første trin vil være at vælge det rigtige billede, der illustrerer din event. For eksempel kan du bruge billedere af talere eller deltagere. Derefter skal du skrive noget tekst og indsætte information på billedet: tag personen, tilføj en brandhashtag osv.
Her er et eksempel på, hvordan det kan se ud:
Gør følgende for at lave lignende visuelle elementer til din event:
- Find et billede, der repræsenterer din event
- Tilføj dit logo
- Tilfør et brandhashtag
- Tag en person
Hvis du planlægger at slå flere Instagram-historier op for at promovere din event, skal du holde dig til den samme farve, tone, stil og format.
Tip: Brug professionelle skabeloner til Instagram-historier for at skabe iøjnefaldende visuelle elementer.
4. Skriv den vigtigste info ned
Når det gøres rigtigt, kan eventbeskrivelse forøge deltagelsen. Derfor er det vigtigt at have en stærk og klar beskrivelse af din event. Fortæl dine potentielle deltagere mere om eventet: Hvornår og hvor den finder sted, hvem skal lave foredrag, og hvorfor det er værd at besøge.
Når du promoverer din begivenhed med Instagram-historier, skal det gøres kort. Du har kun 15 sekunder på at fange publikum, før dine seere automatisk ruller videre til den næste historie. Hold dig til de vigtigste oplysninger om din event. Det skulle være nok til at skabe interesse ved potentielle deltagere.
Tip: Her er nogle tips til, hvordan man opretter en fantsisk eventside – mange af dem kan bruges her.
5. Drag nytte af funktioner på Instagram-historier
Med populariteten af historier har Instagram skabt forretningsspecifikke funktioner til at hjælpe folk med at interagere. Her er flere funktioner til Instagram-historier, du kan bruge, når du promoverer din event:
- Geotags og hashtags for placering: Når du organiserer en offline-event, skal du sikre dig, at folk kan finde det. Tilføj tags med sted og placering for at fortælle tilhængere om din events placering.
- Swipe-op-link: Hvis du har 10K+ følgere på Instagram, kan du tilføje et klikbare link i dine historier. En fantastisk måde at give interesserede følgere mere information og begynde at sælge eventbilletter i appen.
- Nedtællingsklistermærket: Denne funktion hjælper dig med at skabe en følelse af, at man skal skynde sig. Du kan informere tilhængere, når det er på høje tid at købe billetter eller deltage i dit event. Når tilhængere trykker på dit klistermærket med nedtælling, har de en mulighed for at få en påmindelse eller dele den igen på deres konto.
Som du kan se, tilbyder Instagram-historier mange muligheder for effektiv eventpromovering.
Tip: Læs denne komplette guide om funktioner til Instagram-historier.
6. Kend til, hvornår dit publikum er aktivt
Uanset, hvor god din Instagram-historie er, betyder det intet, medmindre potentielle deltagere faktisk ser den. Heldigvis signaliserer en farvet cirkel omkring dit profilbillede til dine tilhængere, at der er en ny historie, de ikke har set endnu. For at nå ud til endnu flere mennesker, skal du analysere, hvornår din målgruppe er aktiv med Instagram Indblik.
Tip: Brug analyser af sociale medier for at få dybdegående data om publikumsaktivitet.
7. Opret et separat album med historiehøjdepunkter
Hvis du planlægger events regelmæssigt, er det en god idé at fortælle dine følgere og profilbesøgende om dette. Den bedste måde at gøre det på er ved at oprette et separat album med højdepunkter fra dine Instagram-historier. Her kan du tilføje alle historier dedikeret til dine events.
Hvorfor? Disse albums vises lige under din Instagram-biografi. Dette gør det nemt for potentielle deltagere at lære mere om dine events. Se bare på Red Bull. Virksomheden har et separat album med højdepunkter fra Instagram-historier kun til deres events:
Og her er, hvordan en yogalærer Mara bruger Instagram-historiers højdepunkter til at promvere yogakurser:
I modsætning til Instagram-historier, der forsvinder 24 timer senere, forbliver højdepunkter permanent på din profil. Derfor er de en brugbar måde at skabe interesse blandt dine profilbesøg og informere dem om potentielle events.
Tip: Her er en guide til, hvordan du bruger højdepunkter med Instagram-historier til erhverv.
I et ord…
Konceptet med kortvarigt indhold som Instagram-historier vinder i popularitet. Folk bruger en masse tid på at se historier, så det er den perfekte chance for at forbinde med et engageret publikum og promovere din event. Derudover hjælper mange af Instagrams funktioner til historier dig med at interagere med potentielle deltagere, forstå deres forventninger og endda sælge billetter i appen.
Har du nogensinde brugt Instagram-historier til eventpromovering? Hvad er dine tanker om at bruge dette indholdsformat?
Author:Hugh Beaulac er en indholdsstrateg hos MC2 og freelacer med marketing på sociale medier, hvor han hjælper små firmaer med at markedsføre deres produkter på Instagram. Med 6+ års nicheerfaring skriver Hugh også for de bedste blogs, hvor han deler sine digitale marketingtips og -tricks. Følg ham på Twitter @HughBeaulac for at se mere.
Skriv et svar