“Work smart, not hard” er lettere sagt end gjort. Derfor skal vi i dag se på nogle online eventplanlægnings værktøjer.
Som en eventplanlægger er de timer du får at sove i, nok fyldt med mareridt om to-do lister og deadlines.
Bare rolig, du er ikke alene.
Heldigvis har nogle kloge mennesker udviklet en række online værktøjer til at gøre dit liv lettere.
“Det er rigtig godt, men jeg har et budget at holde mig til,” vi hører dig sige.
Vi forstår. Gode nyheder: Vi har samlet en lille liste over gratis online eventplanlægnings værktøjer.
Du læser rigtigt: gratis!
Læs videre for at finde ud af, hvordan du kan strømline din eventplanlægning med:
- Projektstyrings værktøjer
- Apps til at hjælpe dig med at holde styr på ideer
- Social medie styringsværktøjer
- Værktøjer til at hjælpe dig med design og outsourcing
Vi lover at du vil have lyst til at prøve mindst ét af disse værktøjer, og at du vil elske det!
Har du brug for flere ideér? Find Billetto events i København, Aarhus og Odense (eller andre byer).
Projektstyrings værktøjer
Der er mange bevægelige dele, der bidrager til en events succes. Et godt projektstyrings værktøj kan hjælpe dig med at holde alt på ét sted.
1. Trello
Trello er en gratis online app, der hjælper dig og dit team med at samarbejde om et projekt. Det er en meget visuel app, der skaber en tavle for hvert projekt.
Tavlen kan være befolket med “kort”, der symboliserer en opgave. Du kan tilføje billeder, videoer og lydklip til hvert kort.
Checklister og påmindelser hjælper dig med at følge fremskridtene i din planlægning.
2. Slack
Slack er et godt værktøj til den travle eventplanlægger med en fuld indbakke. App’en giver dig mulighed for at oprette en gruppechat, hvor du kan dele filer med dine medarbejdere.
På den måde er dine filer og samtaler om dem, alle samlet på ét sted. Simpelt!
3. Google Drev
Google Drev er et godt alternativ, hvis du ikke har lyst til at lære et nyt program. Det er ikke kun et cloud opbevaringssystem. Du kan også nyde en række andre funktioner.
Google Hangouts er fantastisk til at chatte med dit team. Google Docs and Sheets genererer hurtigt dokumenter og regneark.
Du behøver ikke købe et Microsoft Office-licens.
Inspiration og noter
Internettet er et stort sted, så det er nemt at glemme, hvor du fandt et godt koncept. Glem Post-It sedler og få et af disse gratis værktøjer til at hjælpe dig med at holde styr på nye ideer.
1. Google Alerts
Google Alerts er et godt værktøj til at overvåge internettet for eventuelle nyheder om et bestemt emne. Indtast blot hvad du er interesseret i. Fra nu af sender Google dig en regelmæssig e-mail med en opsummering.
Du kan planlægge disse til at komme frem i din indbakke så ofte som du vil. Og der er ingen grænse for antallet af advarsler, du kan sætte.
2. Feedly
På samme måde som Google Alerts hjælper Feedly dig med at oprette brugerdefinerede nyhedsfeeds til forskellige emner. Det er mere æstetisk behageligt at se på, men har alle de samme funktioner.
Du kan f.eks. Oprette et nyhedsfeed til konferencer og et andet til eventplanlægningstips (husk at abonnere på vores blog!)
3. Evernote
Evernote er et godt værktøj, hvis du får dine ideer fra forskellige steder. Stødte du på noget interessant online? Kopier det til Evernote.
Vil du lave en stemmeoptagelse af en ide, der dukkede op i dit hoved? Tilføj det til Evernote. Fandt du et godt billede, du gerne vil bruge til inspiration senere? Du ved, hvor du skal sætte det ind.
Sociale medier
Det er vigtigt at bruge sociale medier, når du planlægger en begivenhed. Men det kan hurtigt blive meget tidskrævende at holde styr på alle de forskellige platforme. Brug disse værktøjer til at hjælpe dig med at spare tid.
1. Buffer
Buffer er et social medie planlægningsværktøj, der giver dig mulighed for at planlægge indlæg på forhånd. Det kan forbinde tre forskellige konti og planlægge 10 indlæg ad gangen.
Der er også et betalt abonnement, der giver mulighed for flere sociale medie profiler og indlæg. Du kan nemt få adgang til det på din telefon og planlægge på farten.
2. IFTTT
If This Then That (IFTTT) er en samling gratis værktøjer, der kan hjælpe dig med at automatisere sociale medier. Applets er små stykker kode genereret af andre brugere.
De kan f.eks. tillade dig at kryds-poste på dine sociale medier. Du kan automatisk poste på Twitter og Facebook hver gang du poster på Instagram.
Events
Som en eventplanlægger vil du også have et værktøj til at hjælpe dig med at liste begivenheden selv. Det kan også være tidskrævende, så her er nogle værktøjer til at hjælpe dig med at strømline processen.
1. Billetto
Vores platform giver dig mulighed for at liste din begivenhed, promovere den til den rigtige målgruppe og sælge billetter. Det tager kun fem minutter at oprette din begivenhed. Så har du alt på et sted.
Det sjove stopper dog ikke der. Du kan også promovere din begivenhed direkte til sociale medier for at spare tid.
2. Evvnt
Vi er selvfølgelig ikke den eneste platform, hvor du kan liste din begivenhed. Der er andre derude. Mange af dem gør det nemt at komme i gang.
Men selvom det kun tager fem minutter at oprette en begivenhed på hvert websted, kan det hurtigt blive til meget. Evvnt kræver kun, at du indtaster oplysningerne om begivenheden en gang. Det vil derefter liste begivenheden på hundredvis af arrangement hjemmesider.
3. Eventopedia
Hvis du har brugt utallige timer på at jage leverandører ned til din begivenhed, vil du elske Eventopedia. Platformen aggregerer leverandører og lader brugerne vurdere og gennemgå dem. Det er blevet sammenlignet med TripAdvisor for eventplanlæggere.
Diverse
Selvom vi har dækket nogle af de mest nyttige værktøjer, er der et par flere, du bør tjekke.
1. Canva
Canva er et go-to værktøj til grafisk design og formatering. Hvis du ikke er dygtig til Photoshop, vil du elske Canva. Det kommer med seje skabeloner til social medie bannere og indlæg. Du kan også bruge det til flyers og andet markedsføringsmateriale.
2. Upwork
Har du brug for en ekstra hånd med din begivenhed? Det gør du nok. Arrangementer kræver meget arbejde, herunder copywriting, grafisk design, bogføring og meget mere. Hvorfor ikke outsource det til en freelancer? Gig økonomien blomstrer, og du kan finde masser af talentfulde professionelle online.
3. Headspace
Headspace er den mest populære app til guidet meditation. Hvorfor inkluderer vi denne på vores liste? Fordi eventplanlægning er det femte mest stressende jobi verden. Du har brug for noget ro i sindet, og Headspace hjælper dig med at komme derhen. Tag nu en dyb indånding…
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Fandt du noget, du kunne bruge?
Det håber vi.
Medmindre du har tanker om at gro et ekstra par arme, skal du udnytte disse værktøjer. De sparer både tid og hovedpine.
Kender du nogen bedre? Fortæl os det i kommentarerne. Sharing is caring!
Skriv et svar