Når du planlægger en begivenhed, kan det være svært at vælge den bedste side at sælge billetter på: Der er masser af konkurrerende hjemmesider til billetsalg ved events derude.
I dette indlæg har vi skitseret nogle få af de bedste valg, og hvorfor de måske passer bedst til dig.
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Primær vs. sekundær billetsalg
Der er to hovedtyper af sider til billetsalg.
Sekundær billetsalg
“Sekundær billetkørsel” henviser til personer, der sælger billetter, de tidligere har købt til en anden persons begivenhed. Nogle mennesker køber billetter specifikt til at sælge senere til en fortjeneste. Andre har virkelig bare brug for at sælge deres billetter. Men det er stadig et uklart område.
Nogle få sekundære sider til billetsalg giver dig mulighed for at sælge billetter til efterspurgte events til langt over pålydende værdi. Billetsælgere har bestemt givet dette et dårligt ry. Heldigvis er det ved at dø ud. Sekundær billetsalg er ikke beregnet til at give fortjeneste, og nedbrydning dette marked er godt i gang.
Disse typer af videresalgshjemmesider er ikke noget, vi dækker i denne artikel.
Primær billetsalg
“Primær billetslag” henviser til en promotor eller eventarrangør, der sælger billetter direkte, og ofte har hundredvis af billetter til en begivenhed, de har oprettet.
Generelt giver primære billethjemmesider dig ikke mulighed for at sælge kun et par billetter til en koncert. De er ofte designet til folk, der har brug for at styre kapacitets- og billetlogistik. Sådanne websteder hjælper eventpromotorer, kunstnere og ledere med at sælge deres eventbilletter.
Så hvilke funktioner skal du se efter i en top primær billettjeneste?
Hvad skal man se efter i den bedste software til billetsalg ved events
Hvordan vælger du? Hvilke funktioner er vigtige? Kan jeg bare vælge en tilfældig? Her er et par overvejelser om software og hjemmesider til billethåndtering og billetslag.
Billetautomatisering og kapacitetsstyring
Hele pointen ved at bruge en billetsalgswebsted er normalt at gøre livet lettere for dig.
I hvilket omfang styrer hjemmesiden automatisk dit billetsalg? Der er websteder, der muliggør kapacitet eller “lagerstyring”, så du ikke oversælger din koncert. Nogle af dem tilbyder digitale billetter, der kan printes derhjemme, eller de sender dig en påmindelse om at sende billetter. Uanset hvad, så overvej, hvad der passer bedst til din begivenhed.
Prissætning
Billetsalg er ikke typisk noget, en hjemmeside giver dig mulighed for at gøre gratis. Hvert websted har sin egen prisstruktur. Dette kan være i form af:
- Andel af den samlede billetpris
- Fast gebyr per billet
- Procentdel af billetpris + et fast gebyr
- Månedligt gebyr
Mange hjemmesider har et loft på det maksimale gebyr, de vil opkræve. Ofte giver disse websteder dig også mulighed for at sælge billetter, hvor kunden betaler gebyrerne, så det er en mindre omkostning for dig at sluge. Overvej, hvilket websted, der har den bedste prisstruktur for din type arrangement.
Udbetalingsbetingelser
Hvis et websted sælger billetter på dine vegne, vil du ikke have, at de holder fast i dine penge i lang tid. Pengestrømmen er alt. Hurtig betalingsbehandling og udbetalinger er noget at passe på, når du vælger en tjeneste til billetsalg.
Markedsføring
Sider til billetsalg kan være en god måde at promovere din begivenhed på. Folk besøger måske allerede disse hjemmesiders eventlister på udkig efter passende arrangementer til at deltage i. Dette kan give dig en ekstra markedsføringsplatform, og det hjælper også med at administrere logistikken ved billethåndtering.
Passende events
Du bør også tænke på, hvordan eventet passer til hjemmesiden. Hvis du vælger at sælge billetter til din metalkoncert på et websted, der hovedsageligt fokuserer på Zumba-klasser, så vil du ikke få så mange markedsførings- og andre fordele.
Andre funktioner
Der er mange hjemmesider, der forsøger at håndtere billetsalg, så der er ganske mange forskellige i blandingen af funktioner, de tilbyder. Nogle af disse omfatter:
- Støtte til tilbagevendende begivenheder
- Billetter med siddepladser
- Mulighed for flere billettyper (såsom fx “VIP”-billetter)
- Muligheder for rabatkode
- Indbygget marketingværktøjer
- Dataindsamling og indsigt værktøjer
- …og meget mere
Tip: Se på dette overblik over hovedfunktioner på sider til billetsalg, du skal være på udkig efter.
Bedste hjemmesider til at sælge billetter på
Følgende er vores valg af de fem bedste hjemmesider til at sælge billetter på. Alle har lidt forskellige funktioner, men gør et lignende arbejde. De kan hjælpe dig med at markedsføre din begivenhed såvel som håndtere billetsalg.
1. See Tickets

See Tickets har hjulpet med onlinebilletsalg siden 2004. De formåede at sælge 150,000 Glastonbury-billetter på under en halv time.
See Tickets kan være et godt valg til store arrangementer. Masser af fans af musik-, komedie- og livsstilsbegivenhed tjekker regelmæssigt denne hjemmeside. Andre positive ting omfatter rapportering og data, de giver om sider og salg af eventlister.
Mærket er kræsen om, hvem de arbejder med, og satserne varierer efter promoter og begivenhed. Du skal kontakte dem for at se, om du vil kunne lægge din begivenhed op.
Gebyrniveau: Typisk 10% af salgsprisen. Hvis du lægger dine første, mindre begivenheder op på See Tickets, er det måske ikke den bedste løsning.
2. Billetto

Billetto er en billig og intelligent service til billetsalg. De opkræver ikke gebyrer for gratis begivenheder. De tilbyder også en række værktøjer til promovering af arrangementer. En af disse er den intelligente brug af AI til at anbefale relevante arrangementer til deres brugere. (Dette virker på samme måde som, når Netflix anbefaler et show baseret på tidligere shows, du har set.)
Billettos “go live in five”-slogan er sandt: Du kan virkelig lægge en begivenhed op på bare fem minutter. (Bare gå ind på deres “opret event“-side og indtast detaljerne.)
Gebyrniveau: 3,5% + £ 0,40, med en maksimumsafgift på £10 per billet. De tillader også eventplanlæggere at videregive gebyrerne til deltagerne.
3. WeGotTickets

WeGotTickets beskriver deres service som “simpelt og ærligt billetsalg”. Det støtter vi gerne op om. De tilbyder print-selv-billetter i stedet for fysisk levering. Når nogen køber en billet til en begivenhed, sendes den automatisk til dem på mail.
Virksomheden startede næsten for 20 år siden. De tilbyder god kundesupport til promotorer og spillesteder, samtidig med at de er etisk forsvarlig og miljøvenlig.
Gebyrniveau: Typisk et fast gebyr på 10% af billetprisen.
4. Ticketlight

Ticketlight er en fantastisk platform for promotorer. De lader dig designe og automatisere dine egne eTickets. De tilbyder også detaljeret en 24/7-rapportering om billetsalg og indlejring af et “billetkontor” på din egen hjemmeside.
Ticketlight integreres med billetmarkedspladsen Ticketline, som kan hjælpe dig med at øge synligheden af din begivenhed.
Gebyrniveau: Prissætning sker i glidende skala: Gebyret varierer afhængigt af, hvem betaler samt billetprisen.
5. Skiddle

Hvis du vil sælge på et websted med fremragende eventlister og integration på sociale medier, kan Skiddle være et godt valg. De har bygget en Facebook-billetbutik. Hvis du har en stor efterspørgsel på sociale medier, kan dette være brugbart.
Webstedet giver dig mulighed for at levere fysiske billetter, eTickets eller barcoded RapidScan billetter.
Gebyrniveau: 10% af pålydende værdi + 25p. (Men hvis du planlægger at sælge mange billetter, opfordrer de dem til at diskutere dette.)
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Andre hjemmesider til billetsalg
Disse er langt fra de eneste muligheder derude. Afhængigt af den begivenhedstype du arbejder på, kan nogle websteder være mere passende end andre.
Denne lange liste over software til eventhåndtering og hjemmesider til billetsalg giver dig et bedre overblik over de tilgængelige muligheder.
Held og lykke!
Skriv et svar