Din wellness-begivenhed er overstået, og din arbejdsbyrde er lige faldet drastisk. Men du er ikke færdig endnu!
Den gode nyhed: Meget af opfølgningsarbejdet handler om at kigge på, hvad der allerede er gjort. Du bliver også nødt til at gøre dine relationer til wellness-verden stærkere.
Følg op efter din wellness-begivenhed og fortsæt med en ny indsamling af information. For at hjælpe dig med at få mest muligt ud af din oplevelse dækker vi disse fem enkle trin:
- At sige tak
- At få feedback
- At scanne data
- At finjustere budgettet
- At debriefe
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
1. At give tak
Dette er et af de nemmeste trin. Men det er også en af de vigtigste, når du følger op efter din wellness-begivenhed. Der vil være masser af mennesker, der fortjener at få en smule taknemmelighed.

En mail, som du sender ud til mange, er en måde at få den taknemmelige ud på direkte til alle involverede. For noget mere offentligt, brug sociale medier eller opret en side på din hjemmeside. Disse kan på en og samme tid fungerer om taknemmelighed og promovering.
Her er nogle af de grupper, du bør takke:
Deltagere
Temmelig klart! For gæster kan det at få tak via mail sammen med hjemmesiden eller social media virkelig gøre en forskel.
Eventhold
Dit hold repræsenterer en vedvarende forhold. En hel del forskning og pleje bruges på at lave en solid wellness-begivenhed, og dit eventhold var de vitale organer i dit arrangements sunde anatomi. Gavetasker og andet godt er en rigtig cool måde at vise din taknemmelighed på.
Du kan give dem ud under din debriefing (mere om det nedenfor).
Lokale/spillested
Byg langsigtede kontakter ved at give et tak til eventstedet. Et godt forhold er også vigtigt her, da du måske vil bruge det samme sted engang i fremtiden. Sørg for at forlade stedet i pletfri tilstand. Med hensyn til taknemmelighed så er det nok den bedste måde at vise det på.
Wellness-trenden vokser, så du kan godt få konkurrence snart. Bliv venner med stedet, mens du stadig har chancen!
Partnerorganisationer
Dine partnere er også vigtige. Organisationer som Røde Kor er fx vigtige relationer at have, når du vil opbygge et godt omdømme i sundhedssektoren.
At sige tak er en måde at vise, at du virkelig er oprigtig omkring wellness (og ikke kun vil bruge partnerskaber til personlig gevinst). Derfor bør du også gerne dele nogle af dine vigtige data efter begivenhed med partnere, som vi diskuterer længere nede.
Tip: Skriv fantastisk takkebeskeder med denne vejledning til takke-mails.
2. Feedback
Jo mere dine gæster ytrer sig, jo mere lærer du. Forhåbentlig var din wellness-begivenhed et hit. Når det er sagt, kan selv de bedste eventarrangører lære en ting eller to gennem feedback.

Wellness-centrerede spørgsmål
Når det kommer til wellness-event, vil du fokusere på gæsternes opfattelse af wellness, og hvordan det vedrører dem. Var dit eventindhold i stand til at nå ind til dem på en meningsfuld måde?
Prøv nogle af disse spørgsmål:
- Føler du, du gik derfra med vigtig ny info om wellness?
- Hvad var det vigtigste wellness-tip, du tager med dig fra arrangementet?
- Hvad følte du dig om wellness før og efter arrangementet? Har din holdning ændret sig?
- Hvis ja, hvordan har den ændret sig?
- Planlægger du at gennemføre ændringer i dit liv vedrørende sundhed eller wellness efter denne begivenhed?
Abekattestreger med data
Når du forbereder dit spørgeskema efter begivenheden, er der værktøjer, der kan forenkle eller endda forbedre processen. MailChimp er en nyttig e-mail-baseret software, som kan vise, hvem der modtager og læser din undersøgelse. Det kan fortælle dig, hvor mange gæster, der har:
- Åbnet undersøgelsen
- Klikket på linket
- Afmeldt dine opdateringer
Tip: Lav din perfekte opfølgende undersøgelse på den nemme måde ved at bruge online-værktøjer som SurveyMonkey.
3. Grav ned i data
Der er en masse gode informatiner, der skal sorteres igennem, efter at din wellness-event er overstået. Sørg for at gennemgå nogle af følgende:
- Hvor mange billetter, der sælges
- Indtægter
- Positiv og negativ feedback
- Udeblivelser og brugte billetter
- Info fra sundhedsscreening
- Fitnessmedlemskab købt
Tip: Her er et godt kig ind i, hvilken type data efter eventet, du bør fokusere på.
4. Bøjning af budgettet
Medmindre du er en super forretningsmand, så er der en chance for, at dit budget kan blive finjusteret. Afslut økonomien med nogle af følgende:
indtjening
Hvor meget har du egentlig tjent ind? Med billetsalg, mad, merchandise og fitnessmedlemskab er der en del at kigge på og opveje.
Glem ikke at redegøre for wellness-guruer, lånere af sportsudstyr, organisering af lokaler, og selvfølgelig dit eventhold!
For fremtiden
Hvad kan forbedres? Er der en måde at reducere omkostninger for stedet? Til wellness-arrangementer kan udendørs være en billigere mulighed.
Hvad med markedsføring: Kan du finde en måde at bruge mindre på promovering eller anden marketing?
Eller hvis du hyrede rengøringsfolk, hvad der var forholdet mellem rod til rengøring, når du gør omkostningerne op? Nu hvor du ved, hvor meget rod der vil være bagefter, kan du bedre finjustere rengøringsbudgettet for næste år.
Tip: Opbygning af et nyt budget behøver ikke at være skræmmende, når du bruger de rigtige værktøjer.
5. En kort historie om dit event
Ring på dørklokken, slå på glasset med en ske – ligegyldigt, hvordan du gør så, så bør du samle dit hold en sidste gang til en debrief.

Det er den perfekte tid til at læse feedback højt og opsummere alt evendata:
- Har I nået jeres mål?
- Var gæster engagerede og aktive?
- Var der nogen dele af eventet, der ikke greb deltagernes opmærksomhed?
Dit holds perspektiv er vigtigt her. Når det kom til fitnesselementerne, virkede dine gæster som om, de havde mere energi? Og med de meditative øvelser, kunne de gå derfra med en følelse af mere ro?
Del effekten
Vil du følge ordentligt op efter et wellness-event? Lad dit hold vide, hvor de var med til at gøre en forskel.
Dit eventhold gør dette bogstaveligt talt for gæsternes eget bedste! Sørg for at dele alle data om den bevidsthed, der er blevet skabt, eller andre fordele til gæsternes velvære. At dele historier om tilfredse deltagere kan være en stor motivationsfaktor for næste år.
Tip: At debriefe er et vigtigt skridt, sålav en plan for dit mødeog hold dig til den.
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Tilbage til udgangspunktet
Følg op efter din wellness begivenhed med dette sidste skridt: Gør det hele igen!
Men denne gang har du erfaring med i bagagen. Fortæl os om dine egne resultater og opfølgningstaktik i kommentarfeltet nedenfor.
Skriv et svar