Har du nogensinde undret dig over, hvordan man planlægger en event på en natklub, hvor du skal håndtere en masse unge mennesker, der er utroligt fulde?
Ja, det har vi også.
Derfor har vi undersøgt, hvordan vi kunne planlægge en event på en natklub med minimale skader og maksimal underholdning på selve natten.
Læs videre for at lære mere om…
- Hvad der adskiller natklubbegivenheder fra andre events
- Hvilke typer events fungerer godt
- Hvad man skal passe på, når man planlægger eventet
- Hvordan man bedst promovere for at nå ud til de unge
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Hvad gør en natklubevent speciel
Natklubber er kendt for at være mørke, larmende, dyre og kaotiske. Det er ikke noget, der kan ramme natklubbernes popularitet, men det er værd at huske på, når det er miljøet, du planlægger et event i.
Én ting, dine deltagere ikke kommer at gøre en hel masse, er at tale. Musikken er normalt så høj, at udvidede samtaler er umulige, så skræddersy underholdningen i overensstemmelse med det.
En anden faktor, der adskiller natklubevents fra andre, er selve kundekredsen. Dit publikum vil typisk være yngre folk, da 31 år betragtes af nogle som det punkt, hvor man ikke længere går ud og fester.
Endelig er der kaosfaktoren. Kombiner ungdommelig hensynsløshed og hormoner med alkohol og “andre stoffer“, og du har en tikkende bombe, der bare venter på at gøre din aften meget mere spændende.
Hvad er gode typer af events at holde på en natklub?
Du vil stå over for visse begrænsninger, når du planlægger en event på en natklub, men det betyder ikke, at du ikke har nogen muligheder. Se på de ideer, der er anført her for at finde inspiration.
1. Temanætter
Alle elsker en god undskyldning for at klæde sig flot på, når man skal ud en aften, så hvorfor ikke arrangere en temaften? Når du har besluttet dig for et tema, vil det også hjælpe dig med at finde ud af, hvilken musik du skal spille, hvilken DJ du bør booke, eventuelle konkurrencer samt indretningen af lokalet og markedsføringsstrategi.
Her er nogle indlysende ferietemaer, du kan starte med:
- Jul
- Halloween
- Mardi Gras
- Nytårsaften
- Skt. Patricks dag
- Valentinsdag

Men du kan også holde dig til temaer, der ikke afhænger af helligdagene:
- Tema med gangster fra 20’erne
- 70-tallets retro-disco-fest
- Throwback-fest med 90’erne
- Karnevaltema
- Glamour fra Hollywood
- Indendørs strandfest
- Sportstema
Tip: Læs vores guide til, hvordan du finder det perfekte tema til din natklub-event.
2. VIP-natklub
Kendisser fester ikke i de samme natklubber som os almindelige mennesker. Men vi kan helt sikkert lide det, når vi får lov til at føle os specielle. Organiser en event kun for dem på gæsteliste, da det kan give lidt kendis-vibes til dit sted og få dine deltagere til at føle, at de er en del af en eksklusiv klub.
Tip: Læs vores guider til, hvordan man planlægger hemmelige events og private events til inspiration.
3. Karaokekonkurrence
Det er muligt at blive hørt på en natklub, hvis du indtager scenen med en mikrofon og et stort lydanlæg. Planlæg en karaoke-aften, hvor dine deltagere konkurrerer om, hvem der betaler regningen i baren. Du kan tildele præmier til den bedste optræden eller lade folk konkurrere om det værste slagteri af klassiske sange.
Tip: Brug denne guide til at hjælpe dig med at arrangere en karaokeaften på din natklub.
4. Liveoptræden
Da du allerede har en scene og et fantastisk lydsystem, er din natklub et ideelt sted til at være vært for et live-event. Book en kendt DJ, band eller komiker for at få publikum til at blive begejstrede. Sørg for, at du bruger denne liveoptræden som en nøgleingrediens i din strategi for eventmarketing.
Tip: Se vores guide til, hvordan du organiserer et show, så du har hjælp til detaljerne.
Sådan planlægger du en natklubevent
Processen til planlægning af en natklubevent ligner de fleste andre begivenheder med nogle få centrale undtagelser. Tjek hvert punkt for at sikre dig, at du ikke går glip af detaljer under planlægningen.
1. Ram plet med din målgruppe
Find ud af nøjagtigt, hvem der vil være interesseret i dit event. Du kender aldersgruppen, så dyk dybere ned i deres hobbyer, interesser og de trends, de følger.
Tip: Brug vores guide til, hvordan du finder din målgruppe, så det bliver så præcist som muligt.
2. Find det perfekte sted
Hvis du ikke allerede driver en natklub, skal du finde en. Ikke alle natklubber er skabt lige, og nogle har bedre omdømme og placeringer end andre.

Tip: Læs vores guide til, hvordan du finder det rigtige sted til din event på en natklub.
3. Book underholdningen
Uanset om du har valgt en temaaften eller ej, skal du i det mindste booke en DJ. Hvis du har besluttet, at du vil have et liveband eller anden underholdning, er det tid til at undersøge mulighederne nu.
Tip: Her er et bookingbureau for DJs til natklubber, du kan bruge.
4. Organiser sikkerhed
Dette er en meget vigtig del af din planlægning. Ting vil bestemt eskalere, hvis du ikke har organiseret det rigtige sikkerhedsniveau, så sørg for, at du har dækket dette aspekt af din event.
Tip: Her er et sikkerhedsfirma til natklubber, du kan ringe til for at ansætte sikkerhedsvagter.
Sådan promoveres en event på en natklub
Taget aldersgruppen for dine deltagere i betragtning er det sikkert at sige, at du skal lave størstedelen af markedsføringen for dit event på sociale medier. Men selv her er der nogle faldgruber, man skal undgå.
1. Fokus på den rigtige platform
Dine deltagere er ikke på LinkedIn, og sandsynligvis heller ikke på Twitter. Fokuser på Instagram, Facebook og Snapchat (måske endda Pinterest for at nå den kvindelige del af dit publikum).
2. Vis indhold fra andre nætter
Billeder og videoer af stedet, DJ’en, drinksene og folk på dansegulvet vil være dit største salgsargument. Sørg for at lave indlæg med disse regelmæssigt på alle relevante sociale medier.

3. Opret en konkurrence på sociale medier
Giveaways med billetter vil virke rigtig godt med din målgruppe, så sørg for at oprette og holde en konkurrence på sociale medier. Det hjælper med at skabe hype omkring din event og selve natklubben.
Tip: Se vores guide til, hvordan du er vært for en konkurrence om billetter til sociale medier.
4. Indsaml telefonnumre
Ikke til flirts, men for at promovere din natklubbegivenhed via tekstbeskeder og WhatsApp. Det er en form for marketing, der bliver brugt for lidt, men der fungerer rigtigt godt med et yngre publikum.
Tip: Læs mere om, hvordan du markedsfører via tekst og WhatsApp her.
5. Gå sammen med influencere
Intet virker bedre ved et event på en natklub end influencere på sociale medier. Sørg for, at du får mindst en eller to af dem på dit team, så de kan hjælpe dig med at promovere dit event online.
Tip: Brug et kartotek over influencere på sociale medier til at hjælpe dig med at finde de rigtige mennesker.
Sådan arrangeres en natklubevent
Med styr på al planlægning og promovering er det tid til at se på selve dagen for eventet på natklubben. Sørg for at foretage nogle sidste forberedelser, inden gæsterne ankommer.
1. Forbered skilte til eventet
Du har brug for helt basal skiltning, så folk fx kan vide, hvor toilettet er, hvor de kan ryge, og hvad de må og ikke må gøre. Sørg for, at de er store og lyse nok til, at berusede mennesker kan læse det.
Tip: Læs vores guide om alle typer eventsklitning, du har brug for.
2. Kontroller sundhed og sikkerhed
Folk, der tager på natklub, kan være en sundheds- og sikkerhedsrisiko for sig selv, så sørg for at alle skarpe genstande er ude af vejen, og at intet kan tænde ild.
Tip: Lær, hvordan du foretager en risikovurdering for events i vores artikel om sundhed og sikkerhed.
3. Kontroller menneskeflokken
Rådfør dig med det sikkerhedsfirma, du ansætter, for at se, hvordan du bedst kan kontrollere strømmen af mennesker, så ingen kommer til skade, og intet bliver stjålet.
Tip: Vi har opsummeret et par tip til crowdmanagement for at hjælpe dig.
4. Vær klar til nødsituationer
Hvad er bedre end en plan? En backupplan! Sørg for, at du er forberedt på uforudsete forhold, når noget går galt på selve dagen for eventet.
Tip: Se denne artikel om beredskabsplaner til events for flere detaljer.
5. Sørg for glat process ved check-in
Du vil gerne have, at alle skal tjekke ind så hurtigt som muligt. Sørg for, at du har nok mennesker til at bemande dørene og scanne billetter.
Tip: Vores artikel om indtjekning af gæster gennemgår det mest grundlæggende for dig.
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Klar til at feste?
Nu bør du være bedre rustet til ikke kun at nå ud til den rigtige målgruppe, men også skabe en uforglemmelig (eller ‘glemmelig’, afhængig af hvor mange drikkevarer, der indtages) nat med underholdning.
Ved du allerede, hvordan man planlægger et event på en natklub og vil dele dine oplevelser? Efterlad en kommentar nedenfor for at dele dem med os.
Skriv et svar