Har du et kommende event? Nød til at gøre det så gnidningsfrit som muligt?
Brug en førsteklasses løsning til billetsystemer, der fines online på markedet i dag. Dette kan hjælpe dig med at planlægge, administrere, markedsføre, invitere deltagere og sælge din begivenhed i god tid.
Du kan finde en løsning til enhver form for event, du kunne have i tankerne, med alt fra musik og mad til forretnings- eller velgørenhedsevents.
Det er intet problem at finde en løsning online til billetsystemer. Der er en hel del muligheder online. Men hvordan finder du den mest egnede billettjeneste online til dit event specifikt?
Er der en form for tjekliste eller bestemte kriterier, der skal anvendes, når de vurderes?
I denne hurtige guide finder du 10 aspekter, du skal overveje, inden du tilmelder dig en bestemt billetløsning online.
Lad os så komme i gang.
Har du brug for flere ideér? Find Billetto events i København, Aarhus og Odense (eller andre byer).
1. Hvilken type event er du vært for?
Lad os sige, du vil holde en begivenhed for velgørenhed eller crowdfunding.
Du ville få brug for en måde at hjælpe deltagerne med at forblive anonyme og gøre donationerne sikre.
Har du tænkt dig at være vært for en betalt begivenhed?
Du skal bruge en billetplatform online, der understøtter:
- Indstilling af billetpris
- Onlineslag af billetter til før-pris
- Billetsalgsmuligheder
- Accepterer betalinger offline
- Kontrol med gebyrer
Hvad hvis du har brug for, deltageres skal vise deres billet, når de ankommer? Du vil måske også gøre brug af en platform, der kan udskrive billetter og armbånd, for eksempel.
Beslut dig først for, hvilken type begivenhed, du vil være vært for, og så vil resten af disse råd være nyttige.
2. Brugervenligt billetsystem online
Gå efter at lave en intuitiv billetplatform.
Du vil have bedst af et system, som du kan oprette og begynde med at bruge på bare få minutter.
Hvis du ikke kan finde ud af system, vil du sandsynligvis gå glip af alle de funktioner til eventet, der hjælper dig med at organisere, markedsføre og sælge. Spild af din tid.
Brugervenlighed omfatter denne løsnings hastighed. Husk på, at en svag platform kan koste dig så meget som 7% af de deltagende.
Et hjerteknusende 23% vil give op på din begivenhed hvis billetsystemet kræver, at de først tilmelder sig en konto, før de køber en billet online.
Så meget som 10% af de søgende vil forlade hjemmesiden ved hvert ekstra trin, der kræves af dem på platformen.
3. Event management og planlægningsværktøjer
Du har forbedret dine evner inden for event management. Du har nogle af de bedste eventapps klar.
Næste: Tjek, hvilke værktøjer billetsystemer online tilbyder.
Nogle værktøjer, der kan nævnes er:
- Arrangør af siddepladser
- Kontaktliste
- Kalender
- Segmentering af deltagere
- Mulighed for at sende invitationer
- Behandling af kreditkortbetalinger
- Mulighed for at underrette deltagerne om ny information
4. Kommunikationskanaler
E-mail er den mest udbredte kommunikationskanal, du kan forvente i de fleste programmer.
Men et par billetsystemer online, der nu understøtter sociale medier og push-notifikationer. Disse to kan hjælpe med at fremskynde kommunikationen med både potentielle deltagere og medarbejdere.
Uanset hvilken du vælger, afhænger af, hvor hurtigt du skal videresende information, og hvilken kommunikationskanal, som størstedelen af din målgruppe fortrækker.
5. Hvor stabil er platformen?
Nogle billetplatforme online erstyrtet, når der har været rigtigt meget trafik.
Brug et websted som Currently Down til at etablere en bestemt billetmanagementservice’s oppetidspålidelighed, og hvor tilbagevendende problemet er.
Du har ikke lyst til at miste en masse villige og potentielle deltagere, fordi din leverandør ikke kan håndtere en større bølge af abonnementer, billetkøb eller donationstransaktioner i sidste øjeblik.
6. Kundeservice
Hvilken form for hjælp er tilgængelig for eventarrangører, hvis der opstår et problem med billetsystemet?
Søg svar i dine udvalgte løsninger til:
- Hvor tilgængelig, hurtig og lydhør er platformens kundeservice?
- Kan de hjælpe dig med at løse deltagerproblemer hurtigt og grundigt?
- Er du nødt til at betale for ekstra hjælp?
- Er der hjælp til rådighed døgnet rundt og i weekenderne?
7. Betaling
Dette gælder for betalte begivenheder eller donationer.
Måske vil du bruge før-salgsfondene til at finansiere eventet. Hvis det er tilfældet, skal du vælge en billetløsning online, der giver dig mulighed for at lave udbetalinger samme dag.
På den måde kan du modtage midler, der betales i dag den følgende dag, i modsætning til at vente til efter arrangementet er slut.
8. Billetløsninger til specialrrangementer
Afhængigt af begivenhedstypen og de ønskede mål kan du have specialiseret software til billetsalgs online. Det kan bl.a. inkluderer:
Hostede eller cloud-baserede løsninger?
Det gode ved cloud-baserede billetløsninger er, at du, dine arrangementarrangører og målgruppen kan få adgang til dine begivenhedsoplysninger online fra flere forskellige typer af enheder, uanset hvor de er.
Hjemmesideintegrering
En billetsystem online som Billetto tilbyder en billet-widget, du kan integrere på din hjemmeside for at give mere eksponering til dit event.
Derfra kan du lade dine billetter booke eller sælge i forvejen, sælge billetter og link nysgerrige eventdeltagere til din primære eventhjemmeside.
Værktøjer til eventmarketing
En af de mest magtfulde værktøjer til markedsføring af events, som man bør holde godt øje med, når man kigger på sådanne services, er, hvad de tilbyder med hensyn til søgemaskineoptimering (SEO).
Du vil have, at lokalbefolkningen finder dine events, når de Google “begivenheder i nærheden af mig”.
Kan platformen også hjælpe dig med at oprette annoncer?
Brandingmuligheder
Ja, billettjenesten tilbyder muligheden for at oprette en begivenhedsside og give dig nyttige tips til oprettelse af en helt fantastisk side.
Men tilbyder de en række tilpasningsmuligheder eller kompatibilitet med grafiske designværktøjer som f.eks Canva og Infogr.am?
Auktionsværktøjer
Auktionsevents vil kræve værktøjer til styring af kontakter, onlinebudgivning, auktionsartikler, lagerstyring, liveauktioner, hurtige meddelelser og en form for førertavle.
Interaktive eventkort
En måde at anvende interaktive kort på er at give de potentielle deltagere et 3D-billede af forskellige siddepladser, så de kan bestemme, hvilket sæde, de vil reservere.
Guides fra nabolaget
Find denne funktion, hvis du vil tilbyde en lokal guide til arrangementet.
Du kan bruge kort med nabolaget for at vise deltagerne, hvor der er parkeringspladser og lokale spisesteder i nærheden af eventstedet, samt indikerer ruter med mindre trafik for at kunne komme dertil uden stress.
9. Integration af sociale medier
Du skulle gerne finde en platform, der understøtter deling af en event til YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn eller en anden typer af sociale medier, hvor dine målgrupper bruger en masse social eller professionel tid.
10. Rapporteringsværktøjer
Du skal kunne holde styr på forskellig logistik og andre mere handlingsorienterede præstationsresultater i forhold til dit event.
Der kan være rigtig godt at vide, hvor mange invitationer du har sendt ud, hvor mange mennesker dukkede op, og hvor meget du tjente, for eksempel.
Med et solidt analystisk værktøj kan du sammenligne, hvordan dine begivenheder har fungeret hidtil. Så du ved, om du stadig forbedrer dinplanlægning af arrangementer, markedsføring og ledelsesfærdigheder.
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
11. Gebyr (eller mangel derpå)
Du finder typisk to prissætningsmodeller for billetsystemer:
- Betalt: De fleste billettjenester kræver kun, at du betaler, hvis du er vært for en betalt begivenhed. Priserne varierer. Så du vil få gavn af at lave nogle få sammenligninger for at finde den bedste værdi for dine penge.
- Gratis: Betalte billetplatforme tilbyder gratis billettjenester online til gratis begivenheder. Men nogle premium-løsninger til billetsystemer er helt gratis (uanset om du er vært for et betalt eller gratis event).
Tilbage til dig. Nu ved du, hvordan du opretter en tjekliste for at evaluere de bedste billetsystemer online til dit event.
Har du brug for mere hjælp til at få det helt rigtige billetsystem online? Chat med os i kommentarfeltet. Vi vender altid tilbage.
Skriv et svar