Konferencer er en fantastisk måde at lære om de nyeste branchetendenser og skabe værdifulde forbindelser.
De er også en fantastisk måde at samle en masse gratis swag på.
Men du har brug for et godt konference billetsystem for at det hele skal være en succes. Uden det, vil du tilbringe dagen med køer og at tælle deltagere. (Hvis de overhovedet dukker op.)
Vi har lavet en guide til at hjælpe dig med at vælge det rigtige konference billetsystem til dig.
I denne vejledning lærer du hvorfor det er vigtigt, at dit system …
- Gør det nemt for brugeren at bestille en billet
- Er betroet af andre brugere online
- Integreres nemt med dine andre platforme
- Samler brugerdata og giver dig værdifuld indsigt
- Gør det nemt at checke ind på konferencens dag
Det kan være svært at sejle gennem alle de tilgængelige muligheder. Vi håber, at denne artikel hjælper dig med at fokusere din jagt.
Læs videre for at finde ud af, hvad du skal lede efter i et konference billetsystem.
Har du brug for flere ideér? Find Billetto events i København, Aarhus og Odense (eller andre byer).
Det sætter brugeren først
Folk, der deltager i konferencer, er travle mennesker. Derfor deltager de i konferencer; at lære og netværke så meget som muligt på kort tid.
De har ikke tid til at finde ud af et komplekst nyt system, bare for at bestille deres billet. Derfor bør det være nemt og intuitivt at reservere deres plads til konferencen.
Det konference billetsystem du vælger, bør sætte brugeren først. Alle relevante oplysninger skal være tilgængelige, når de besøger dit websted.
Husk at inkludere
- Hvad konferencen handler om
- Hvem den er rettet mod
- Hvem vil tale
- Hvilke firmaer sponsorerer
- Hvor meget det koster
- Hvornår og hvor det finder sted
- Hvorfor folk skal deltage
Få en ven til at teste systemet. Du bør helst vælge en person, der ikke ved noget om konferencen eller billetsystemet.
Stil dem så nogle spørgsmål for at finde ud af, hvad deres oplevelse var:
- Loadede hjemmesiden i tide?
- Virker den også på mobil som på en computer?
- Hvor længe tog det dem at forstå, hvad konferencen handlede om?
- Vigtigst af alt, hvor lang tid tog det dem at registrere?
Du vil have så få trin som muligt mellem at opdage konferencen og registrere dig til den.
Det er betroet af andre brugere
Det har aldrig været nemmere at finde et selskabs troværdighed, end det er i dag.
En hurtigGoogle-søgning med navnet på firmaet plus ordet “review” fortæller dig alt.
Det er vigtigt for dig som konference arrangør, fordi du har brug for at vide, om du kan stole på billetsystemet.
Hvis blot en tredjedel af anmeldelserne er negative, betyder det en 30% risiko for, at du får problemer.
Men troværdighed og tillid betyder også alverden for de mennesker, der skal deltage.
Hvis de kan se, at konferencens billetsystem har et dårligt ry, vil det også afspejle sig på dig. Din konference kan være fantastisk, men deltagerne vil ikke risikere problemer med at bestille billetterne.
Dette gælder også for nye billetsystemer. Mens de måske ikke har et dårligt ry, har de heller ikke et godt.
Det kan ofte betale sig at være en first-mover når det kommer til ny teknologi. Men det er normalt kun tilfældet, når det er risikofrit. Folk bliver bekymrede i det øjeblik, de skal lægge deres penge i det.
Her er hvad man skal se efter i et konference billetsystem, når det drejer sig om tillid:
- Gode online anmeldelser
- Korrekt politik vedrørende brugernes personoplysninger
- Overensstemmelse med betalingskortindustriens Data sikkerhedsstandard (PCI)
Det sidste punkt er virkelig vigtigt, fordi det sikrer, at alle kreditkortoplysninger gemmes sikkert.
Det integreres med alle dine andre platforme
Du har sikkert en hjemmeside til din konference. Du har forhåbentlig også sat den på dine sociale medier profiler.
Det er en god idé at have så stor online tilstedeværelse som muligt. Du ved aldrig, hvor folk vil høre om din konference.
Men det udgør også et problem for dit konference billetsystem.
Hvis det ikke integreres med dit websted og sociale medier, vil det gøre det vanskeligere at bestille en billet.
De bedste konference billetsystemer vil blive integreret med Facebook, for eksempel. Det betyder, at folk, der har klikket “Deltager” på en Facebook-begivenhed, også kan bestille en billet direkte fra deres Facebook-app.
Men social medie integration er ikke den eneste ting at kigge efter.
Du bruger måske også et CRM-system eller e-mail markedsførings platform. Dit konference billetsystem har brug for at arbejde sammen med dem alle, så du undgår tekniske problemer.
Det giver dig kundeindsigt
Hvert websted du besøger, og enhver app du bruger indsamler data om dig. Selvom det kan lyde skræmmende, er det i sidste ende for at forbedre din brugeroplevelse (så du køber mere).
Dit konference billetsystem skal ikke være anderledes.
Din markedsføringsindsats vil blive gjort meget nemmere, hvis du kan fange data fra folk, der registrerer sig til din konference.
De bedste konference billetsystemer giver dig mulighed for at tilpasse de data, du samler fra dine deltagere. Det kan være lige så lidt som et navn og en email. Men du kan tilføje så mange detaljer, som du vil.
Men det er ikke nok at indsamle dataene. Du ønsker også at eje dataene.
Nogle billetsystemer vil begrænse mængden af data, du kan se. Vælg et, der giver dig fuldstændig ejerskab over det.
Endelig skal du sikre dig, at der er dataintegration mellem dit billetsystem og dine andre platforme. Kan du synkronisere data fra din CRM-platform med dit billetsystem?
Det gør det nemt at tjekke ind
Et godt billetsystem vil gøre tiden op til din konference nem. Men et godt billetsystem vil også hjælpe dig på selve dagen.
Dine gæster skal tjekke ind til konferencen, før de får adgang. Det kan hurtigt ende i lange køer og forsinkelser.
Led efter et konference billetsystem, der…
- Tillader delegerede at få adgang til deres billetter på deres telefon eller tablet
- Gør det muligt at scanne QR-koderne på deres billetter med din egen telefon
- Gør det muligt for flere enheder at tjekke gæster ind samtidig
- Har en manuel check-in mulighed, hvis nogen glemmer deres billet
Endelig skal du sørge for, at billetsystemet er synkroniseret i realtid. På den måde kan du se hvem der allerede er tjekket ind, og hvem der ikke er kommet endnu.
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Konklusion
Som du kan se, er der en hel del ting at overveje, inden du beslutter dig for et konference billetsystem.
Du vil have et system, der…
- Gør det nemt for brugeren at registrere sig
- Er betroet og troværdigt
- Fungerer med dine andre online platforme
- Indsamler data og giver dig indsigt
- Hjælper dig med check-in på dagen
Billetto gør alle disse ting. Vores platform giver dig mulighed for både at promovere din konference og sælge dine billetter. Det giver dig også live indsigt før, under og efter konferencen.
Vigtigst af alt, kommer det uden omkostninger og folk elsker det.
Parat? Se det selv.
Skriv et svar