Zum Hauptinhalt springen
Veranstaltung beendet - Haben Sie diese Veranstaltung verpasst? Sehen Sie sich diese handverlesene Auswahl an!Für Details zu vergangenen Veranstaltungen scrollen Sie einfach nach unten.

Laden...

 
 

Andere Veranstaltungen dieses Veranstalters

Wiederholte Besuche von Veranstaltungen

Laden...

 
 

Laden...

 
 

Heiße

Laden...

 
 

Nearby events

  • Bist du ein Veranstalter?

    Maximiere den Erfolg Deines Events mit Billetto - der Ticketing-Plattform, die Ihnen hilft, mehr Tickets zu verkaufen, einfacher zu promoten und Zeit zu sparen.

  • AHA! Kreativ Machine Learning

    Veranstaltung beendet

    AHA! Kreativ Machine Learning

    Ab 150,00 DKK

    Ort

    Datum

    08. April 2017, 13:00 Uhr - 17:00
    Billetto Peace of Mind
    Buchen Sie mit Vertrauen: Billetto garantiert eine Rückerstattung für stornierte Veranstaltungen, damit Sie sich keine Sorgen machen müssen. Erfahre mehr
    Akzeptierte Zahlungsarten:

    Beschreibung

    Hvorfor skal man altid kode ting? Kan man ikke bare træne computeren til at forstå hvad man mener? Jo man kan - med Machine Learning!

    Machine Learning er en form for kunstig intelligens (AI), der giver computeren evnen til at lære uden at blive eksplicit programmeret. Denne workshop går ud på at træne algoritmer til at genkende hunde, katte, ansigtsudtryk, kropspositioner, lyde og alt muligt andet. Vi laver vores egne træningsdata på få minutter, og laver sjove og skøre programmer, der reagerer mere eller mindre intelligent på nye inputs.

    Fokus ligger på det kreative og det interaktive - ikke på at forstå algoritmerne bag machine learning til fulde eller skabe optimale træningssæt. Det er ikke en teoretisk eller akademisk workshop, men derimod en sjov eftermiddag, hvor vi går eksplorativt til værks og prøver at lave mindre interaktive eksperimenter.

    Vi benytter Processing til at kommunikere med Wekinator, og deltagerne skal på forhånd have installeret disse to gratis open source programmer.

    PROGRAM

    ▼Lidt teori: Hvad er Machine Learning, hvordan fungerer forskellige machine learning algorithms, hvilke typer af data er relevante at arbejde med og hvordan adskiller teknikkerne sig fra at kode interaktive systemer selv?

    ▼Fælles træning: Vi træner en række af simple algoritmer til at kende forskel på ansigtsudtryk, musebevægelser, lyde mm, så alle får en grundlæggende idé om hvordan

    ▼Selvstændigt arbejde med hjælp og feedback fra undervisere.

    ▼Opsamling og mini-fernisering.

    FORUDSÆTNINGER

    For at deltage i dette kursus forudsættes det, at den tilmeldte har en basal forståelse for programmering, og har en god idé om, hvad variable, loops og if-statements går ud på. Denne viden kan komme fra et indledende kursus i programmering på gymnasiet/universitetet, eller ved at have deltaget i et af Absalons indledende kurser med titlen “Mal med kodning”. Det er også muligt selv at opnå disse færdigheder ved at læse bogen Getting Started With Processing, læse tutorials på Processings hjemmeside se Daniel Shiffmans videoer om Processing, lære gennem Fun Programming eller på anden vis. Der kræves intet forudgående kendskab til machine learning.

    PRAKTISK

    Medbring egen bærbare computer (Windows, Mac eller Linux) med en opdateret version af Processing og Wekinator.

    Workshoppen er 4 timer lang og koster 150 kroner. Vi mødes i Tårnværelset på 3. sal i Absalon.

    Hvis du har lyst til vide mere om Wekinator og Processing inden workshoppen, kan du se eksempler på interaktioner her: https://www.youtube.com/watch?v=dPV-gCqy9j4&t=4s

    UNDERVISERE

    Andreas Refsgaard er interaktionsdesigner og kreativ programmør fra København. Cand.it fra ITU i 2014 og interaktionsdesigner fra CIID i 2015. Har udstillet interaktive installationer til bl.a. Trailerpark Festival (DK), New York Design Week (US), Ars Electronica (AU) og Playful Arts Festival (NL).

    Lasse Korsgaard er interaktionsdesigner og kreativ programmør fra Aarhus. Uddannet fra Hyper Island 2010 og senest interaktionsdesigner fra CIID i 2013. Lasse har de sidste 8 år arbejdet som med kreativ programming for amerikanske, tyske og danske bureauer, og udstillet værker i England og USA.

    Tilsammen har Lasse og Andreas det kreative studio Stoj.io

    Du kan følge dem på Facebook, Instagram og Twitter.

    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

    Kreativ Machine Learning er en del af AHA! i Absalon.

    AHA! er en platform for nysgerrighed, forundring, kreativitet og eksperimentering. AHA! er den udefinerbare størrelse, som er svær at blive klog på, men samtidig gør dig klogere. AHA! kan udvide, udfordre eller berige dit perspektiv på verden. Du kan opleve AHA! gennem workshops og hold i Absalon.

    Veranstalter

    Eventsort

    Absalon, Sønder Blvd. 73, 1720 København V

    FAQ

    • Ich habe mein Ticket nicht per Mail erhalten. Was soll ich tun?

      Das erste was zu tun ist, ist dein Spam/Junk Filter und deine Inbox zu überprüfen. Deine Tickets wurden als Anhang verschickt und können von manchen Email-Diensten als Spam markiert werden. Alternativ kannst du deine Tickets immer in deinem Billetto-Account finden, welcher über einen Browser oder die Billetto-App verfügbar ist. Für mehr Hilfe damit, hier lesen.

    • Ich möchte meine Tickets stornieren und eine Erstattung erhalten. Was soll ich tun?

      Die Genehmigung einer Erstattung erfolgt ausschließlich durch Beurteilung des Veranstalters. Du solltest sie kontaktieren, um herauszufinden welche Möglichkeiten dir zur Verfügung stehen. Um dich mit einem Eventveranstalter in Verbindung zu setzen, antworte einfach auf die Bestätigungsemail oder nutze das "Veranstalter kontaktieren" Formular auf ihrem Profil. Für mehr Hilfe damit, hier lesen.

    • Ich habe mich auf der Warteliste registriert, was passiert nun?

      Falls mehr Tickets verfügbar werden, wirst du benachrichtigt (per Email), sowie andere der Liste beigetreten sind. Käufe finden auf einer First-come-first-serve Basis statt. Für mehr Information, hier lesen.

    • Wo finde ich den Link zu einem Online-Event?

      Sieh auf der Bestätigungsseite oder in deiner Bestätigungsmail nach. Normalerweise teilt der Veranstalter die Details in der Bestätigungsmail mit oder er könnte dir eine Follow-up-Mail mit einem Link zum Online-Event zukommen lassen. Du könntest eventuell auch die Eventbeschreibung aus Billetto durchlesen, wo Veranstalter beschreiben sollten,wie man dem Event online beitritt. Für mehr Info, hier lesen.

    • Was ist Erstattungsschutz und wieso brauche ich ihn?

      Erstattungsschutz sichert dich ab, falls unvorhergesehene und unumgängliche Umstände dich daran hindern, am Event teilzunehmen. Für mehr Info, hier lesen.

    Veranstaltung beendet

    AHA! Kreativ Machine Learning