Et barn i mistrivsel?
Et barn i mistrivsel?
Online-Veranstaltung
Datum
Beschreibung
HVAD HANDLER DETTE SEMINAR OM?
Seminaret handler om, hvad man som fagprofessionel gør, når man oplever de første tegn på mistrivsel. Seminaret stiller skarpt på, hvordan en hel daginstitution lavede en strategi for adskillige børn i mistrivsel. I bliver indviet i redskaber og metoder, der blev anvendt til at skabe en struktur for det pædagogiske arbejde. Op imod dette perspektiv får vi præsenteret en referenceramme, der handler om resiliens. I får indblik i, hvordan man kan arbejde med resiliens både som fagprofessionel i den forebyggende indsats og i familieafdelingen.
HVORFOR ER DETTE TEMA VIGTIGT?
Det er afgørende, hvordan man som professionel tænker og handler i kontakten med børn og unge, der viser tegn på mistrivsel. Det er vigtigt at gøre sig iagttagelserne bevidste og at afstemme, hvad man ser med sine kolleger. Udover at det kræver viden og kompetencer hos de fagprofessionelle, så stiller det også krav til organisationen. Hvilke samarbejdslinjer findes der internt og hvordan er kommunikationskanalen til familieafdelingen?
HVEM ER DET RELEVANT FOR?
Seminaret er relevant for alle, der arbejder med børn, unge, forældre og familier. I daginstitutioner: Pædagoger, pædagogmedhjælpere og dagtilbudsledere. Dertil pædagogiske konsulenter, der understøtter det pædagogiske arbejde. I familieafdelinger: Myndighedsrådgivere, foranstaltningspersonale, ledere og konsulenter. Hospitaler: Jordemødre, læger og sygeplejersker samt praktiserende læger. På skolerne: Skolelærere, AKT-lærere, skoleledere og sundhedsplejersker.
TALKS:
Tine Engelbrekt Nielsen, tidligere leder af Børnehus Syd i Greve Kommune. Tine deler sin rejse som leder i en daginstitution i et udsat boligområde, hvor en stor del af børnegruppen var i mistrivsel. Tine har stor erfaring med metoder til at opdage mistrivsel, så tidlig indsats kan sættes i gang.
Ida Skytte Jakobsen, psykolog og docent i forskningsprogram på UCL om resiliens og socialt arbejde. Idas Talk handler om metoder, modeller og begreber, som hele tiden understøtter mulighed for resiliens – at klare sig godt på trods – hos børn, som har svære vilkår og hos børn i mistrivsel. Både i vores institutioner, i vores samtaler med børn, familier og med hinanden.
HVORFOR SKAL I VÆRE MED?
Den enkelte kan få styrket sine individuelle kompetencer og kollegagruppen, herunder ledelsen, kan blive bevidste om, hvad der skal til for at understøtte arbejdet i organisationen.
Lær sammen og af hinanden på nye måder i kraft af styret samtaler. Få konkrete idéer til virksomme metoder.
PRAKTIK: I sidder fysisk sammen på jeres arbejdsplads og så streamer vi oplæg (Talks) ud til jer. Når I har set de to Talks, har I en faciliterende samtale i jeres arbejdsfællesskab. Oven på den samtale er der en online dialog mellem oplægsholdere, jer og andre deltagere fra hele landet. Deltagerlink sendes ud på mail til jer om morgenen før Seminaret.
Veranstalter
Social Talks nytænker videndeling og bygger bro mellem forskning og praksis til gavn for sårbare børn og unge. Vi oversætter og deler viden, så viden bliver spredt og opnår forankring på modtagernes præmisser. Vi udvikler en ny infrastruktur med events, talks, digital videoplatform og netværk for formidling og læring om bedste nye praksis. Formålet er at gentænke velfærd og at bidrage til et bredt velfærdsløft gennem videndeling.
FAQ
-
Ich habe mein Ticket nicht per Mail erhalten. Was soll ich tun?
Das erste was zu tun ist, ist dein Spam/Junk Filter und deine Inbox zu überprüfen. Deine Tickets wurden als Anhang verschickt und können von manchen Email-Diensten als Spam markiert werden. Alternativ kannst du deine Tickets immer in deinem Billetto-Account finden, welcher über einen Browser oder die Billetto-App verfügbar ist. Für mehr Hilfe damit, hier lesen.
-
Ich möchte meine Tickets stornieren und eine Erstattung erhalten. Was soll ich tun?
Die Genehmigung einer Erstattung erfolgt ausschließlich durch Beurteilung des Veranstalters. Du solltest sie kontaktieren, um herauszufinden welche Möglichkeiten dir zur Verfügung stehen. Um dich mit einem Eventveranstalter in Verbindung zu setzen, antworte einfach auf die Bestätigungsemail oder nutze das "Veranstalter kontaktieren" Formular auf ihrem Profil. Für mehr Hilfe damit, hier lesen.
-
Ich habe mich auf der Warteliste registriert, was passiert nun?
Falls mehr Tickets verfügbar werden, wirst du benachrichtigt (per Email), sowie andere der Liste beigetreten sind. Käufe finden auf einer First-come-first-serve Basis statt. Für mehr Information, hier lesen.
-
Wo finde ich den Link zu einem Online-Event?
Sieh auf der Bestätigungsseite oder in deiner Bestätigungsmail nach. Normalerweise teilt der Veranstalter die Details in der Bestätigungsmail mit oder er könnte dir eine Follow-up-Mail mit einem Link zum Online-Event zukommen lassen. Du könntest eventuell auch die Eventbeschreibung aus Billetto durchlesen, wo Veranstalter beschreiben sollten,wie man dem Event online beitritt. Für mehr Info, hier lesen.
-
Was ist Erstattungsschutz und wieso brauche ich ihn?
Erstattungsschutz sichert dich ab, falls unvorhergesehene und unumgängliche Umstände dich daran hindern, am Event teilzunehmen. Für mehr Info, hier lesen.
Et barn i mistrivsel?
Ab 250,00 DKK