Fremtidens journalistik er visuel

21 mar 2018 kl. 15:30 - 17:30

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København


Fremtidens journalistik er visuel

Sted: Auditoriet, Danmarks Medie og Journalisthøjskole, Emdrup

Tid: 21. marts kl. 15.30-17.30

Den visuelle fortælleform sætter sit præg både på nye og gamle medier. Datavisualisering, video og multimedia fylder stadig mere på diverse platforme. Selv i 2020-strategiplanen for The New York Times, allerede nu et af verdens stærkeste medier på foto, illustration og grafik, lyder punkt nummer ét: Vores måde at rapportere på skal være mere visuel. Brugerne vil have det, men hvordan gør vi det
rigtigt?

Nu arrangerer Danmarks Medie- og Journalisthøjskole en eftermiddag i den
visuelle journalistiks tegn.

Alan Smith, chef for datavisualisering på Financial Times i London,
fortæller om avisens brug af grafik på web og papir og gennemgår den
kreative redaktionelle proces på et af verdens førende businessmedier.
Alan kommer også ind på spørgsmålet om brug af visuelle effekter i
infografik og datavisualisering.

Ole Munk, designchef på Kristeligt Dagblad, designkonsulent i Ribergård
& Munk communication design og mangeårig underviser på blandt andet
DMJX, præsenterer 10 fikspunkter i den visuelle journalistiks historie.

Efter foredragene vil der blive en Q&A-session med de to eksperter.

Minikonferencen foregår på engelsk

Billet

Salg lukket