HathaYoga..med fokus på Kropsholdning, Smidighed og Bedre Balance..vinter 2019/2020

13 nov 2019 kl. 18:00 - 19:15

Lilletoften 28a, 1 sal, 2740 Skovlunde

Yoga er fordybelse & yoga er forebyggelse. Forebyggelse af bl.a. nakkespændinger, krum ryg & iskias-smerter. HathaYoga er en rolig form for yoga, med blide stræk & nænsomme bevægelser koblet til vejrtrækningen; både kvindelige & mandlige deltagere er velkomne. Yogaforløbet giver dig (over tid) en 'værktøjskasse' af yogaøvelser, som styrker din ro, smidighed & balance, så du proaktivt kan vedligeholde effkten af yogaklasserne -også imellem den ugentlige holdundervisning. 

Yogaholdet mødes onsdage kl. 18.00 til 19.15..sæsonen varer 13 November 2019 til & med 19 Februar 2020 (Ferie uge 51, 52 & 1 : )

En holdtilmelding hos PippiYoga inkluderer meget mere, end en ugentlig yoga-klasse;
Overblik over alt, din tilmelding indeholder

-adgang til PippiYoga's online-bibliotek i hele sæsonen. Yoga-biblioteket indeholder lydoptagelser & foto-serier med små yogaprogrammer bl.a. indenfor afstressning, ryg-træning, balance-øvelser & fodyoga (mod platfod/nedsunken forfod)

-mulighed for at medbringe en gæst gratis i uge 7 (kun uge 7) 

-mulighed for personlig vejledning/ekstra-instruktion i forlængelse af undervisningen (max 10 min pr gang)

-mulighed for at fremsende ønsker til særlige interessepunkter for yogaundervisningen

-mulighed for at flytte til et andet PippiYoga-forløb indenfor sæsonen, hvis du pludselig får brug for det (såfremt der er plads)

-mulighed for at give din plads til en anden, hvis der sker noget, hvor du ikke kan deltage i en længere periode

-rabat på privattimer, indenfor den aktuelle sæson

Målsætningen er, at yoga-forløbet bliver til din stabile og pålidelige luksus til dig.

Yogatimen foregår respektfuldt, skånsomt og varsomt; Din krops afgrænsninger og muligheder anerkendes.

Vi anvender rolige yoga-stillinger som varsomt vækker din rygsøjle til live. Vi bevæger os fra milde dynamiske bevægelser og stræk, henover mere intense stående stillinger, med fokus på styrkelse af holdning og balance. Vi anvender barre og væg, hvis din balance behøver særlig opmærksomhed.

Åndedrætsøvelser som opøver stabilitet i din kernemuskulatur er et integreret element i undervisningen.

Alle gange afrundes med lang guidet afspænding.

"Det der umiddelbart overraskede mig meget ved holdet var, hvor alsidig din hatha-yogaklasse faktisk er. Jeg valgte primært holdet pga. tidspunktet og kom nok lidt med en forventning/fordom om, at det ville være meget roligt og meget lidt udfordrende. Her blev min yogahorisont endnu engang udvidet og beriget med, hvor vidt omkring rent øvelsesmæssigt vi kom. Og hvor kyndigt du vejleder og forklarer hver enkelt positions fordele. Det var derfor fantastisk at erfare mange af yoga-øvelserne. Det var også fantastisk at erfare, at alle mine mange ønsker blev imødekommet med åbne arme og et "jaaaaa, tak for et fantastisk yoga-ønske" (Kristine G., deltager 2018)

Er du ny til Yoga hos Lis? Perfekt! du kan se mere hér https://www.facebook.com/groups/PippiYoga/

Vær sød ved dig selv! Ægte Heltinder -& helte- holder pauser!