Hvad er god professionel samtaleskik? Et uundværligt foredrag for dig, der arbejder med mennesker

18 sep 2019 kl. 18:00 - 19:30

Køge Bibliotek, Kirkestræde 18, 4600 Køge

Du fortjener at vide meget mere om, hvordan dine samtaler i PRAKSIS bedst skaber resultater, og hvordan du kan bruge dine samtaler som et fagligt værktøj, når du arbejder med mennesker. 

Alt for mange professionelle står alene, når de skal beslutte, hvordan deres samtaler skal foregå - og alt for ofte er der ikke viden nok til at træffe gode beslutninger.

Samtalen er et afgørende værktøj, når du arbejder med mennesker, og hverken du eller de mennesker, du arbejder med, kan være tjent med at du bare “gør noget”.

Du skal vide, hvad du gør og hvorfor!

Vid hvad du vil, og hvordan samtalen kan hjælpe dig!

I foredraget får du fokus på, hvordan du kan holde samtaler, der lader dig nå de mål, du sætter dig. Hvorfor er den gode professionelle samtale vigtig? Hvad ér en god samtale? Hvad skal den indeholde? Og hvordan sørger du for at være i stand til at holde den gode professionelle samtale?

I foredraget kommer vi også ind på, hvordan du bedst styrker andre menneskers indre motivation.

Foredragsholderen 

Engagementet i den gode professionelle samtale er helt i top hos Malene Akpuaka Brandt Andersen. Som foredragsholder, underviser og debattør helmer hun ikke, før de professionelle samtalers niveau er steget.

Malenes samtalebaggrund har hun fra sin praksis med samtaler og i høj grad også fra metoden Den Motiverende Samtale, som hun underviser i.

Hun er uddannet i folkesundhedsvidenskab men er allermest optaget af praksis. Derude hvor bare et lille ord kan gøre en forskel.

Malene leverer altid levende foredrag med inspiration og historier fra sit arbejdsliv som sagsbehandler, mentor, støttekontaktperson og underviser.

Deltagere ved foredraget/Målgruppe

  • Du arbejder med samtaler - både korte og lange.
  • Du har et mål med dine samtaler - du ønsker at ændre noget (det kan fx være at skabe tryghed, motivation, compliance eller ændring hos mennesket du taler med).
  • Du kan være leder, sygeplejerske, lærer, læge, sagsbehandler, socialrådgiver, pædagog, misbrugsbehandler, sosu og meget, meget mere.
  • Du ønsker at blive endnu mere bevidst om, hvordan du bedst bruger dine samtaler effektivt.

Læs mere om Motikons arbejde her: www.motikon.dk

(Hør foredraget i Vejle: https://billetto.dk/e/hvad-er-...)