Intro til Arkivfinder. Søg, find og bestil på Københavns Stadsarkiv
Intro til Arkivfinder. Søg, find og bestil på Københavns Stadsarkiv
Fra Gratis
Sted
Dato
Tags
Beskrivelse
Københavns Stadsarkiv har fået nyt arkivsystem, som du skal bruge, hvis du vil søge i samlingerne og bestille arkivalier frem til læsesalen. Vær med denne eftermiddag, hvor vi sammen lærer arkivsystemet Arkivfinder at kende.
Den 10. september blev arkivsystemet Starbas og afløst af Arkivfinder, der er en database over alle materialer på Københavns Stadsarkiv. I Arkivfinder kan du finde og bestille materialer fra Københavns Stadsarkiv og få dem leveret til arkivets læsesal på Københavns Rådhus. Vi har gjort os umage med at lave Arkivfinder brugervenlig og nem at søge i. Alligevel skal du nok vænne dig til det nye system, hvis du er vant til at bruge Starbas. I denne introduktion fortæller vi om brugeroprettelse, søgning, bestilling og systemets opbygning. Så hvis du vil lære at bruge Arkivfinder og vide mere om arkivskabere, brødkrummestier og henlæggelsesprincipper, så er dette arrangementet for dig. Medbring gerne egen computer, så vi kan lave øvelser.
Vi serverer kaffe og kage.
Det er muligt at deltage i arrangementet online via dette link. Deltag i mødet nu
Link: Læs vejledning til søgning i Arkivfinder(åbner i ny fane)
Arrangør
Lokation
Københavns Stadsarkiv, Rådhuspladsen 1, 1599 København
FAQ
-
Jeg har ikke modtaget min billet via e-mail. Hvad skal jeg gøre?
Det første du skal gøre, er at tjekke spam, uønsket post samt reklame mappen, da vi desværre nogle gange smide derhen. Det skyldes dine billetter er sendt som vedhæftet fil og det kan betrægtes som spam af nogle systemer. Alternativt kan du altid finde dine billetter ved at logge ind på din Billetto konto, som du kan tilgå via vores app eller browser. For mere hjælp, læs her .
-
Jeg ønsker at annullere min billet og modtage en refusion. Hvad skal jeg gøre?
De fleste billetter kan desværre ikke altid refunderes. Men du er altid velkommen til at kontakte arrangøren direkte, for at se om de er villige til at acceptere din forespørgsel om en refundering. Du kan kontakte arrangøren ved at klikke på arrangør og dernæst kontakt eller besvare din ordrebekræftelse. For mere hjælp, læs her .
-
Jeg har skrevet mig på ventelisten, hvad sker der nu?
Hvis flere billetter bliver tilgængelige, vil du få besked (via e-mail) sammen med de andre som er tilmeldt ventelisten. Det er efter først-til-mølle-princippet. For mere information, læs her .
-
Hvor finder jeg linket til et online event?
På ordrebekræftelsessiden ved genenmført køb eller på ordrebekræftelsen sendt til dig på mail. Normalt vil arrangøren af eventet oplyse dig om dette i din ordrebekræftelses email, som du modtager fra os, eller efter ordren er booket sende dig en email med de informationer du skal bruge. Du kan også læse event beskrivelsen, da de kan have oplyst det der, hvordan du får adgang til eventet. For mere information, læs her .
-
Hvad er en billetforsikring, og hvorfor skulle jeg have brug for det?
Med billetforsikringen har du mulighed for at modtage en refusion, ved nogle uforudsete hændelser gennem ERV. For mere information, læs her .
Intro til Arkivfinder. Søg, find og bestil på Københavns Stadsarkiv
Fra Gratis