Kom med på værtshusvandring i Valby
Kom med på værtshusvandring i Valby
Fra DKK 175,00
Sted
Flere tidsrum
Tags
Beskrivelse
Kulturjournalist og forfatter Anders Højberg Kamp tager dig fra vandhul til vandhul og fortæller om tidslommerne undervejs. Anders besøgte for et par år siden ALLE Københavns 220 værtshuse og er medforfatter på bogen: ”Stamsteder”.
I forbindelse med udstillingen ”Stamsteder 2” på Københavns Museum fortæller han røverhistorier og kvarter-fortællinger på fem listige steder i Valby, du måske ikke vidste fandtes. Værtshusvandringen sætter samtidig fokus på Københavns udvikling – hvad sker der, når lokalmiljøet med værtshusene og de små folkelige mødesteder forsvinder til fordel for ejerlejligheder og kædeforretninger?
Ruten gennem Valby
Vandringen kommer for begynder på Ålholm Plads, på et 100 år gammelt værtshus, som har stamgæster om dagen og karaoke om fredagen. Vi kommer derefter bl.a. forbi værtshuset Teglskægget, som med tegl over baren har skænket øl siden 1973. Værtshusvandringen afsluttes ad Valby Langgade med stop på Valby Citys værtshuse.
Det bliver tre timers sjov, oplysning og læring. Så tag vandringsskoene på, og gå med. Skål!
Bemærk:
Start på Ålholm Bodega, Roskildevej 167 - billetter skal købes på forhånd
Øl og vand undervejs er for egen regning
Værtshusvandringen aflyses ikke pga. dårligt vejr
Foto: Jens Nørgaard Larsen
Arrangør
Københavns Museum ligger midt i byen i Stormgade 18.
Lokation
Café Ålholm Bodega, Roskildevej 167, 2500 København
FAQ
-
Jeg har ikke modtaget min billet via e-mail. Hvad skal jeg gøre?
Det første du skal gøre, er at tjekke spam, uønsket post samt reklame mappen, da vi desværre nogle gange smide derhen. Det skyldes dine billetter er sendt som vedhæftet fil og det kan betrægtes som spam af nogle systemer. Alternativt kan du altid finde dine billetter ved at logge ind på din Billetto konto, som du kan tilgå via vores app eller browser. For mere hjælp, læs her .
-
Jeg ønsker at annullere min billet og modtage en refusion. Hvad skal jeg gøre?
De fleste billetter kan desværre ikke altid refunderes. Men du er altid velkommen til at kontakte arrangøren direkte, for at se om de er villige til at acceptere din forespørgsel om en refundering. Du kan kontakte arrangøren ved at klikke på arrangør og dernæst kontakt eller besvare din ordrebekræftelse. For mere hjælp, læs her .
-
Jeg har skrevet mig på ventelisten, hvad sker der nu?
Hvis flere billetter bliver tilgængelige, vil du få besked (via e-mail) sammen med de andre som er tilmeldt ventelisten. Det er efter først-til-mølle-princippet. For mere information, læs her .
-
Hvor finder jeg linket til et online event?
På ordrebekræftelsessiden ved genenmført køb eller på ordrebekræftelsen sendt til dig på mail. Normalt vil arrangøren af eventet oplyse dig om dette i din ordrebekræftelses email, som du modtager fra os, eller efter ordren er booket sende dig en email med de informationer du skal bruge. Du kan også læse event beskrivelsen, da de kan have oplyst det der, hvordan du får adgang til eventet. For mere information, læs her .
-
Hvad er en billetforsikring, og hvorfor skulle jeg have brug for det?
Med billetforsikringen har du mulighed for at modtage en refusion, ved nogle uforudsete hændelser gennem ERV. For mere information, læs her .
Arrangerer du events?
Billetto er platformen for dig, der ønsker at sælge flere billetter og samtidig spare tid på billetadministration.