Kunstig intelligens som driver i forretningsudviklingen

27 feb 2020 kl. 16:00 - 18:30

Dmjx, Emdrupvej 72, 2400 København

Spændende gå-hjem-møde om fremtiden som allerede er her...

Artificial Intelligence, AI, er ikke længere en Sci-Fi-gimmick i et fremtidsscenarie, men en meget nuværende og stejlt voksende faktor i mange brancher.

AI vil få en fundamental indflydelse på mange af de måder, vi laver forretninger på, og lukker op for helt nye forretningsmodeller - samtidig med at gamle forsvinder.

Teknologien løser allerede nu mange eksisterende arbejdsopgaver hurtigere, mere simpelt og mere præcist og giver os mulighed for at udforske områder og løse problemer, som hidtil har været for komplekse, tidskrævende og ressourcetunge. Og helt nye forretningsmuligheder er allerede dukket op.

AI er igang med at ændre måden vi træffer beslutninger på

AI er således allerede i gang med at ændre måden, vi ser verden og træffer beslutninger på, og ligesom med andre lignende teknologiske gennembrud (som eksempelvis computeren), vil AI disrupte eksisterende og ikoniske forretningsmodeller og ændre pengestrømme, markedsdominanser og gøre virksomhedsmastodonter overflødige.

Med AI er der utvivlsomt mange muligheder for iværksættere, forretningsledere og virksomheder for at tilføre ny værdi til en eksisterende forretningsmodel og til at udfordre og disrupte produkt, service og tilgang.

Kom og bliv klogere på digital disruption og AI som en driver for forretningsudvikling - vi præsenterer en superspændende case med  Marc Aas Nilsson fra start-up-virksomheden IC Robotic og perspektiverer med et indsigtsfuldt, tankevækkende og provokererende oplæg ved Professor Claus A. Foss Rosenstand fra Digital Hub Denmark og AAU.

Hele eller dele af arrangementet afvikles på engelsk, da der vil være deltagere som kommer fra en række europæiske mediehuse (de er deltagere i Media Lab days (som afholdes samme dag).


Dem møder du:

IC Robotic: Et start-up der vil opdyrke robotjournalistikken
Marc Aas Nilsson fra virksomheden IC Robotic vil dele med os, hvordan man som start-up-virksomhed disrupter en mediebranche, der er i konstant forandring.

IC Robotic producerer robotjournalistik og er en helt ny og usædvanlig spiller i mediebranchen. En tech-virksomhed der leverer og supplerer til mediebranchens kerneindhold - journalistikken.  

Den alsidige teknologi kan bruges på tværs af brancher, og er et værktøj der kan være en markant hjælpende hånd inden for medier, marketing, kommunikation og analyse. 

Oplægget kombineres med en demo af den robot-editor, som gør det let for journalister og kommunikationsmedarbejdere at arbejde aktivt med automatiserede tekster.

De store linjer og perspektiver

Til at tegne de store linjer og perspektiver i den fremtid vi allerede agerer i, kommer Digital Hub Denmark Professor Claus A. Foss Rosenstand. Claus er ud over sit arbejde på Aalborg Universitet og i Digital Hub Denmark også iværksætter, forfatter og bestyrelsesmedlem. Han arbejder for at skabe eksponentiel vækst i organisationer via digitale disruptive teknologier. I den forbindelse er AI en central disruptiv teknologi, og i forlængelse heraf, vil Claus fortælle om muligheder og sammenhænge mellem forretningsudvikling, digital disruption og AI.

Ud over sit forskningsfelt, bruger Claus også sin viden og indsigt som bestyrelsesmedlem for det aalborgensiske AI-selskab Ambolt.

Gå-hjem-mødet er for alle med en interesse i AI som del af en forretningsmodel, AI i medieindustrien og digital innovation/disruption.

Kom og hils på fremtiden, den er her allerede...

Program:

16.00 – velkomst

16.05 – Marc Aas Sørensen/IC Robotic – en start up-historie

16.55 – pause

17.10 – Claus Rosenstand – Nutid og fremtid- med AI bliver mange ting lettere og billigere - men hvad så med forretningsmodellerne som vi kender dem? hvilke muligheder og forhindringer opstår. Hvordan ser AI-perspektiverne ud?

18.00 – debat, spørgsmål + vin og netværk

18.30 – farvel og tak


Hvem står bag dette arrangement? 
DMJX Kurser og videreuddannelse gør ca. 1200 kursister bedre til deres arbejde hvert år. Vi udbyder kurser inden for kommunikation, visuel kommunikation, journalistik og SoMe og skaber masser af events året igennem, som skal inspirere til at handle, skabe og gøre. Vi gør det enten alene eller i partnerskab med relevante partnere.

Vi bruger vores platforme: gå-hjem-møder,  Brainy breakfasts, masterclasses, hackathons og co-labs til at hente, skabe, dele og udvikle viden og knowhow. 


Har du en idé til et arrangement?? Så tag fat i os her.  Vil du se, hvad vi ellers laver - så kan du se vores kursusudbud her.


Tilmeld dig DMJX-nyhedsbrev her, for at høre mere om arrangementer, der inspirerer dig til at gøre noget selv.