Modemyter: Bæredygtighed, Greenwashing og omstilling i København

26 nov 2019 kl. 17:00 - 19:00

Østerbro, København

Modemyter: Bæredygtighed, Greenwashing og omstilling!?!

Et samtaleforedrag, hvor vi dyrker gråzonerne, kompleksiteten og alle nuancerne i bæredygtighedsdebatten. Vi møder op med 10 af de mest sejlivede myter men du kan også tage dine egne myter med. 

Det bliver en interaktiv aften, hvor der er plads til spørgsmål, holdninger og diskussioner. Du kan forvente både at blive klogere, at blive underholdt og at møde et inkluderende fællesskab af andre nye som garvede tøjnørder, som elsker at dykke ned i materialer, produktionsmetoder og diskutere hvad bæredygtighed betyder. Du behøver ingen forudgående viden om bæredygtighed, tøj eller materialer; blot en lyst til lytte, lære og nørde sammen med os.

For dig der vil:

  • Lære hvad der er op og ned ift bæredygtig mode?
  • Snakke med om omstillingen i modeindustrien.
  • Blive bedre til at spotte Greenwashing.
  • Et skridt dybere end den almene information omkring bæredytig mode.

Dine værter og foredragsholdere:

Johanne Stenstrup

Johanne er Danmarks første bæredygtige modeblogger og er uddannet inden for tøjproduktion. Til dagligt er hun iværksætter og driver det bæredygtige livsstilsmagasin Sustain Daily. Her er hun i kontakt med mange forskellige bæredygtige virksomheder og butikker, og kommunikerer dagligt til over 15.000 bevidste forbrugere og læsere. Hendes vigtigste mission er at vise, at det gode liv godt kan være bæredygtigt, og smukt tøj er en del af det. Og så er hun en kæmpe materialenørd.

Tanja Gotthardsen

Tanja er selvstændig bæredygtighedsformidler, konsulent og blogger, og arbejder i spændfeltet mellem grønne virksomheder og forbrugeren. Hun har baggrund i den humanistiske forskningssektor, og har især arbejdet med spørgsmål om konflikt, migration og menneskerettigheder. Hun har en halvbizar interesse for supply chains, og tror fuldt og fast på, at bæredygtighed og æstetik kan (og bør) gå hånd i hånd. Og så er hun skidetræt af fast fashion.


Tanja og Johanne er ikke bange for at stille de svære spørgsmål og prikke modebranchen, hvor det gør ondt. Til sammen skriver har de daglig kontakt med over 25.000 kritiske forbrugere via de sociale medier, og bliver jævnligt brugt som eksperter af medier såvel som bæredygtige startups og initiativer.