Musikerdag Aarhus 2019

eventet sluttede

Musikerdag Aarhus 2019

Billetter fra DKK 50,00

Sted

Dato

05 okt 2019 kl. 12:00 - 18:00

Beskrivelse

Kom til en lækker inspirations- og netværksdag, hvor du kan møde spændende folk fra musikbranchen, bl.a. bookere, producere, sangskrivere, bandcoaches og andre musikere.

// LØRDAG D. 5. OKTOBER KL. 12:00 - 18:00 //
Musikerdag Aarhus 2019 er en dag med inspirerende oplæg og paneldebatter med nogle skarpe folk fra forskellige grene af musikbranchen.

____________________________________________________________
// PROGRAM //
Dagens program ser således ud (tiderne kan ændres, så hold dig hele tiden orienteret her i eventet):
12.00-12.30: DØRENE ÅBNER

12.30-12.40: VELKOMST
Radiovært Carsten Holm byder velkommen til dagens program.

12.40-13.00: KEND DIN MUSIKBY
Jesper Mardahl fra PROMUS giver et indblik i, hvorfor Aarhus er den fede by at være musiker i lige nu. Byen satser på musikken - og det kan du få fuld udbytte af, hvis du kender mulighederne.

13.00-13.30: SANGSKRIVNING
Breakdown af et hit. Oplev sangskriver og producer Jeppe Pilgaard, som står bag Claras hit 'What They Say', der har næsten 6 mio. streams på Spotify, gå bag om sangskrivningen og produktionen.

13:30-13:45: PAUSE og tid til alt det andet

13.45-14.15: HVORDAN FUNDRAISER DU TIL DIN MUSIK?
Agent og manager Magnus Grilstad (Wonderwhy) og Kristina Holgersen (Statens Kunstfonds Legatudvalg for Musik) kigger forbi til en snak om, hvordan man bedst søger diverse puljer til sin musik, set fra hhv. ansøgerens/modtagerens vinkel og fra giverens vinkel.

14:15-14:30: PAUSE og tid til alt det andet

14.30-15.00: PROMOTE DIN MUSIK
Er du i tvivl om, hvordan du gør medier, bookere og publikum interesserede i dine koncerter? Og får fortalt den bedste historie i din pressemeddelelse, så den fanger interessen de rigtige steder.Wiebke Averbeck fra Universal og Sebastian Fibiger fra Tambourhinoceros tager en snak med Carsten Holm.

15.00-16.00: NETVÆRKSTIMEN** (Få svar på dine spørgsmål)
Vi gentager Netværkstimen, hvor publikum, talkdeltagere og organisationer mødes til en masse face-to-face networking over lidt at spise og drikke.

16:00-16:15: PAUSE og tid til alt det andet

16.15-16.45: STREAMING OG PLAYLISTER
Hvordan arbejder du med din digitale udgivelse? Dan Hougesen fra Danmark Music Group giver konkrete råd til at få din musik placeret de rette steder.

17.00-18.00: ARTIST TALK – LYDMOR + MANAGER
Mød Lydmor og hendes manager Stefan Facius og få historien bag en unik karriere og bliv inspireret.


Sideløbende program:
11:30-17:40: Foto-sessions m/ bandfotograf Lasse Lagoni***
12:30-17:30: Feedback-sessions m/ udvalgte branchefolk****

Du kan desuden møde forskellige musikaktører, få lavet musiker-høreværn, teste grej, gå i baren, netværke, høre musik, etc...

**Netværkstimen:
Mød alle tilstedeværende branchefolk og coaches, og få en uformel snak om det du har på sinde: Mød Esben Laursen (økonomi/DMF), Jesper Krüger (UHØRT Festival), Stefan Facius (Heartbeat Management), Jenny Rossander (musiker Lydmor), Wiebke Averbeck (Universal), Sebastian Fibiger (Tambourhinoceros) Ricco A. Jensen (Musikforeningen MONO), Lars Knudsen (DMF Aarhus), Kristina Holgersen (Kunstfondens Legatudvalg for Musik), Jesper Mardahl (Promus/Music City Aarhus), Carsten Holm (P6 Beat/Aarhus Echo), Mikael Højris (kontrakter og aftaler/DMF), Jeppe Pilgaard (Producer/sangskriver), Magnus Grilstad (WonderWhy), Dan Hougesen (Danmark Music Group).

// BOOK EN FOTO-SESSION m/ bandfotograf Lasse Lagoni*** //
-> NB! IKKE FLERE PLADSER!!
Book din helt egen fotosession med den erfarne fotograf Lasse Lagoni. Få pressefotos i bedste kvalitet. Du får 30 min. ved at klikke på linket (pris: 300,- kr. (skal betales UDOVER entréprisen)).

// BOOK EN FEEDBACK-SESSION**** //
-> NB! IKKE FLERE PLADSER!!
Vi tilbyder i år mulighed for at booke individuelle feedback sessions om specifikke emner, så du kan komme på rette vej med dit og bandets musikprojekt. Hver session er 30 min., og du kan få råd og vejledning eller feedback inden for følgende områder:• Få feedback på selve musikken• PR og kommunikationsstrategi• Bandøkonomi• Udgivelse, sync og alt deromkring.Book tid via link: https://podio.com/webforms/233...

BILLETTER //

FORSALG: Entré : 50,- kr. (Billetten inkluderer en pølse m/brød, samt én øl/sodavand).Køb billet: https://billetto.dk/e/musikerd...

I DØREN: Entré kr. 60,- kr. (Billetten inkluderer en pølse m/brød, samt én øl/sodavand).

____________________________________________________________


MUSIKERDAG Aarhus 2019 er arrangeret af DMF Aarhus Afdelingen, Musikerorganisationen ORA og Øvelokaler i Århus - MONO. Alle arbejder for og med musikere.
Arrangementet er desuden støttet af Aarhus Kommunes Musikpulje og Dansk Musiker Forbunds kursusafdeling / Artlab

Se mere om programmet på www.mono.dk, www.dmf-aarhus.dk eller www.ora.dk

Lokation

MONO Tomsagervej 25, 8230 Aabyhøj

FAQ

  • Jeg har ikke modtaget min billet via e-mail. Hvad skal jeg gøre?

    Det første du skal gøre, er at tjekke spam, uønsket post samt reklame mappen, da vi desværre nogle gange smide derhen. Det skyldes dine billetter er sendt som vedhæftet fil og det kan betrægtes som spam af nogle systemer. Alternativt kan du altid finde dine billetter ved at logge ind på din Billetto konto, som du kan tilgå via vores app eller browser. For mere hjælp, læs her .

  • Jeg ønsker at annullere min billet og modtage en refusion. Hvad skal jeg gøre?

    De fleste billetter kan desværre ikke altid refunderes. Men du er altid velkommen til at kontakte arrangøren direkte, for at se om de er villige til at acceptere din forespørgsel om en refundering. Du kan kontakte arrangøren ved at klikke på arrangør og dernæst kontakt eller besvare din ordrebekræftelse. For mere hjælp, læs her .

  • Jeg har skrevet mig på ventelisten, hvad sker der nu?

    Hvis flere billetter bliver tilgængelige, vil du få besked (via e-mail) sammen med de andre som er tilmeldt ventelisten. Det er efter først-til-mølle-princippet. For mere information, læs her .

  • Hvor finder jeg linket til et online event?

    På ordrebekræftelsessiden ved genenmført køb eller på ordrebekræftelsen sendt til dig på mail. Normalt vil arrangøren af eventet oplyse dig om dette i din ordrebekræftelses email, som du modtager fra os, eller efter ordren er booket sende dig en email med de informationer du skal bruge. Du kan også læse event beskrivelsen, da de kan have oplyst det der, hvordan du får adgang til eventet. For mere information, læs her .

  • Hvad er en billetforsikring, og hvorfor skulle jeg have brug for det?

    Med billetforsikringen har du mulighed for at modtage en refusion, ved nogle uforudsete hændelser gennem ERV. For mere information, læs her .