Spring til hovedindhold

Event afsluttet - Gik du glip af denne event?

Se disse spændende events i stedet! Er du her for detaljer om det tidligere event, bare scroll ned.

Genbesøg events

Indlæser.....

 
 

Indlæser.....

 
 

Nærliggende events

Indlæser.....

 
 

Populære events

Musikerdag Aarhus 2021

Afholdt event

Musikerdag Aarhus 2021

Fra DKK 50,00

Sted

Dato

24 nov 2021 kl. 16:00 - 21:00
Billetto Peace of Mind
Du kan trygt booke hos os: Billetto garanterer refundering via tilbagebetaling for aflyste events. Læs mere
Accepterede betalingsmetoder:

Beskrivelse

SKAL DU MED TIL MUSIKERDAG AARHUS 2021?

Efter et 2020 uden Musikerdag Aarhus pga coronanedlukningen gentager vi nuden lækre inspirationsdag, hvor du kan møde spændende folk fra musikbranchen, bl.a. bookere, sangskrivere, bandcoaches og andre musikere.

Musikerdag Aarhus 2021 er en dag med inspirerende oplæg og paneldebatter med nogle skarpe folk fra forskellige grene af musikbranchen.

Se desuden i facebook-eventet: https://www.facebook.com/events/193339142921325


// TID & STED //
Onsdag d. 24. november kl. 16.00 - 21.00 på Tomsagervej 25, 8230 Åbyhøj


// PROGRAM //
Programmet ser således ud:

Kl. 16.00 - Dørene åbner

Kl. 16.30 - Velkomst

Kl. 16.40 - Musiktrends og airplay i radioen
Dagens tovholder, radiovært Anders Bøtter, giver indspark ift. de nyeste musiktrends set fra en musikformidlers stol, og han giver et lille indblik i radioverdenens musik + hvad man som musiker skal gøre/ikke gøre ift. airplay.

Kl. 17.20 - Skærp din fortælling
Journalist og forfatter Danni Travn kommer forbi med inspiration til, hvordan du kan skærpe fortællingen om dig selv og din musik.
En god fortælling er ofte helt afgørende for, om bookere, labels, tilskudsgivere og eventuelle samarbejdspartnere bliver fanget ind af din musik og dit musikprojekt.

Kl. 18.00 - Talentudvikling og karriereplanlægning
Talk med Julia Bratland (A&R hos Sony Music Danmark), Katrine Ravn (Artist Manager hos The Bank) og Jens Uhre Karlsson (Artist Manager hos Heartbeat Management) om, hvordan man opbygger og vedligeholder en musikkarriere.
Sammen vil de gøre os klogere på, hvad de kigger efter, når de søger nye artister, hvordan arbejder de med nye artister, hvordan man opbygger en karriere, og hvad man gør for at fastholde den?
Samlet står de bag kunstnere som BEINIR, Dopha, Joyce, Tessa, Baest, Go Go Berlin, BATHSHEBA, Angående Mig, Simsey, MOODY, Emelie Hollow, LittGloss, m.fl.

Kl. 18.45 - Netværkstimen
Vi gentager ét af de klart mest populære indslag på Musikerdag Aarhus, nemlig Netværkstimen.
Du får en hel time i programmet, hvor du kan møde aftenens branchefolk, som du kan spørge om alle de ting, du går og brænder inde med.
Netværkstimen er til for at DU kan stille spørgsmål!

Kl. 19.45 - Lev af din musik! Tips og tricks
”Hvordan lever man af at spille musik?” Det er selvsagt et spørgsmål, der har mange forskellige svar, men her bliver du præsenteret for nogle af dem. Camilla Overgaard tager en snak med Nanna Prip og TBA, som begge vil dele ud af deres erfaringer med, hvordan de har gjort musikken til deres levevej. Hvordan booker man jobs? Hvad med prisen? Hvornår er selvgjort velgjort, og hvornår skal der hjælp til? Hvordan bevarer man overblikket, og hvad gør man, når planerne går i vasken?

Kl. 20.25 - Artist talk (TBA)


Sideløbende med programmet kan du deltage i feedback-sessions, møde forskellige musikaktører, få lavet musiker-høreværn, gå i baren, netværke, etc..
Sideløbende program:
15:00-21:00: Foto-sessions m/ bandfotograf Morten Rygaard (se nedenfor)
16:30-21:00: Feedback-sessions m/ udvalgte branchefolk (se nedenfor)


// Netværkstimen //
Mød alle tilstedeværende branchefolk og coaches, og få en uformel snak om det du har på sinde.


// BOOK EN FOTO-SESSION m/ bandfotograf Morten Rygaard //
Book din helt egen fotosession med den erfarne bandfotograf Morten Rygaard. Få pressefotos i bedste kvalitet. Du får 30 min. ved at klikke på linket herunder (egenbetaling: 300,- kr. (skal betales UDOVER entréprisen)).

Book en tid hér:
NB! Ikke flere tider tilbage

// BOOK EN FEEDBACK-SESSION //
Vi tilbyder i år mulighed for at booke individuelle feedback-sessions om specifikke emner, så du kan komme på rette vej med dit og bandets musikprojekt. Hver session er 30 min., og du kan få råd og vejledning eller feedback inden for følgende områder:
• Få feedback på selve musikken
• PR og kommunikationsstrategi
• Bandøkonomi
• Udgivelse, sync og alt deromkring.
• Booking
• Management
• Karriereplanlægning
• Opbygning af netværk
• Projektstyring og fundraising

Book tid via link:
https://bit.ly/3mD7XNe


// BILLETTER //
Koster kr. 50,- (inkl. en øl/vand)

HUSK gyldigt corona-pas!


____________________________________________________________


MUSIKERDAG Aarhus 2021 er arrangeret af DMF Aarhus Afdelingen, Musikerorganisationen ORA og Øvelokaler i Århus - MONO.
Alle arbejder for og med musikere.
Arrangementet er desuden støttet af Statens Kunstfond og Tuborgfondet.

Se mere om programmet på www.mono.dk, www.dmf-aarhus.dk eller www.ora.dk

Lokation

MONO Tomsagervej 25, 8230 Aabyhøj

FAQ

  • Jeg har ikke modtaget min billet via e-mail. Hvad skal jeg gøre?

    Det første du skal gøre, er at tjekke spam, uønsket post samt reklame mappen, da vi desværre nogle gange smide derhen. Det skyldes dine billetter er sendt som vedhæftet fil og det kan betrægtes som spam af nogle systemer. Alternativt kan du altid finde dine billetter ved at logge ind på din Billetto konto, som du kan tilgå via vores app eller browser. For mere hjælp, læs her .

  • Jeg ønsker at annullere min billet og modtage en refusion. Hvad skal jeg gøre?

    De fleste billetter kan desværre ikke altid refunderes. Men du er altid velkommen til at kontakte arrangøren direkte, for at se om de er villige til at acceptere din forespørgsel om en refundering. Du kan kontakte arrangøren ved at klikke på arrangør og dernæst kontakt eller besvare din ordrebekræftelse. For mere hjælp, læs her .

  • Jeg har skrevet mig på ventelisten, hvad sker der nu?

    Hvis flere billetter bliver tilgængelige, vil du få besked (via e-mail) sammen med de andre som er tilmeldt ventelisten. Det er efter først-til-mølle-princippet. For mere information, læs her .

  • Hvor finder jeg linket til et online event?

    På ordrebekræftelsessiden ved genenmført køb eller på ordrebekræftelsen sendt til dig på mail. Normalt vil arrangøren af eventet oplyse dig om dette i din ordrebekræftelses email, som du modtager fra os, eller efter ordren er booket sende dig en email med de informationer du skal bruge. Du kan også læse event beskrivelsen, da de kan have oplyst det der, hvordan du får adgang til eventet. For mere information, læs her .

  • Hvad er en billetforsikring, og hvorfor skulle jeg have brug for det?

    Med billetforsikringen har du mulighed for at modtage en refusion, ved nogle uforudsete hændelser gennem ERV. For mere information, læs her .