spring til hovedindhold

Event afsluttet - Gik du glip af denne event?

Tjek disse håndplukkede kommende ud!For detaljer om tidligere event, bare rul ned.
Nærliggende begivenheder
Events fra samme kategori
Lignende oplevelser

Oplæg og netværk om autisme og digitale værktøjer

Event aflyst

Oplæg og netværk om autisme og digitale værktøjer

Fra Gratis

Sted

Dato

20 mar 2020 kl. 11:30 - 13:30

Beskrivelse

Ca. 70.000 danskere er diagnosticeret med autisme, og en stor del af dem har svært ved at komme igennem opgaver og rutiner i skole, på arbejde samt i fritiden.

Brug et par timer på at blive klogere på, hvordan du kan være med til at gøre livet med autisme lettere.

FONDEN UNGES inviterer til en introduktion til Scan How samt oplæg om velfærdsteknologi.

Der er rig mulighed for at stille spørgsmål. Vi slutter af med lidt mad og mulighed for at netværke.

Program:

Kl. 11.30: Velfærdsteknologi i skole, job og STU
App’en Scan How skaber mere selvhjulpenhed og giver bedre læring og videndeling på mere end 140 institutioner, specialskoler og skoler i Danmark. Med Scan How har den enkelte borger adgang døgnet rundt til et ubegrænset antal skræddersyede personlige vejledninger.

  • Velkomst v/Britta Bak, direktør FONDEN UNGES.
  • Hvad er Scan How, og hvor nemt er det? v/Matias Faaborg.
  • Brugererfaringer med Scan How
    – Karen Mørck, vejleder samt medarbejder i skånejob, SOVI (socialøkonomisk virksomhed)
    – Mijamaya Holmø Sonne, underviser, UNGES Uddannelsescenter (STU)

Spørgsmål

Kl. 12.15: Kaffepause

Kl. 12.30: Velfærdsteknologi og hvad vi kan bruge den til
Per Sundall Pedersen, Projektleder for Center for selvstændig bolig og beskæftigelse, Københavns Kommune, giver eksempler på, hvordan de i København er kommet i gang med brug af velfærdsteknologi. Han fortæller om, hvilke metoder, de har benyttet, samt hvordan det har løftet fagligheden. Per vil også komme ind på, hvor han ser det næste niveau af velfærdsteknologi.

Spørgsmål

Kl. 13.00: Sandwich og drikkevarer samt mulighed for netværk

Kl. 13.30: Tak for i dag – men man må gerne blive lidt længere…

Arrangør

FONDEN UNGES arbejder for et bedre liv med autisme. Vi er en non-profit fond stiftet i 2007 med det formål er at etablere og gennemføre undervisning og andre tiltag for unge med særlige behov, særligt unge med autisme spektrum forstyrrelse (ASF). Vi hjælper dem til at opnå personlige, sociale og faglige kompetencer, så de i så høj grad som muligt kan leve et selvstændigt og aktivt voksenliv.

  • KLAR TIL START er den sikreste vej til fast job for borgere med autisme spektrum forstyrrelse. KLAR TIL START er et særligt tilrettelagt ansættelsesforløb for unge og voksne med autisme, som i virksomhed. Der udstedes en ansættelsesgaranti ved forløbets start, og 80% af alle visiterede borgere fuldfører og får fast job. 98% af alle ansatte siden starten i 2013 er stadig i job.
    For så vidt angår den største målgruppe bidrager kommunens investering i KLAR TIL START positivt til den kommunale økonomi allerede mindre end tre år efter ansættelsen af borgeren. KLAR TIL START tilbydes i hele Danmark via et landsdækkende netværk af autismespecialister, der sikrer en håndholdt indsats på højt fagligt niveau, samt i kraft af partnerskaber med en lang række virksomheder, der garanterer fastansættelse til KLAR TIL START’s kandidater.
    KLAR TIL START får udviklingsstøtte fra den A.P. Møllerske Støttefond og VELUX FONDEN.
  • UNGES Uddannelsescenter blev etableret i 2007 som den første aktivitet i FONDEN UNGES samtidig med at loven om STU trådte i kraft. Siden da har stedet og dets specialiserede undervisere opbygget et renommé som et seriøst og nytænkende uddannelsessted, der tilbyder STU, 10. klasse, mentorforløb samt en række fritidsaktiviteter.
  • Et sted, der har kapaciteten til at rumme den enkelte unge persons særlige behov, og som hele tiden har fællesskabet og selvstændigheden for øje.

    Uddannelsescenteret er stiftet med det mål, at skabe et højt specialiseret autismetilbud med uddannet personale, der hele tiden søger ny viden og udfordringer.

Lokation

Lerhøj 7, 2880 Bagsværd

FAQ

  • Jeg har ikke modtaget min billet via e-mail. Hvad skal jeg gøre?

    Det første du skal gøre, er at tjekke spam, uønsket post samt reklame mappen, da vi desværre nogle gange smide derhen. Det skyldes dine billetter er sendt som vedhæftet fil og det kan betrægtes som spam af nogle systemer. Alternativt kan du altid finde dine billetter ved at logge ind på din Billetto konto, som du kan tilgå via vores app eller browser. For mere hjælp, læs her .

  • Jeg ønsker at annullere min billet og modtage en refusion. Hvad skal jeg gøre?

    De fleste billetter kan desværre ikke altid refunderes. Men du er altid velkommen til at kontakte arrangøren direkte, for at se om de er villige til at acceptere din forespørgsel om en refundering. Du kan kontakte arrangøren ved at klikke på arrangør og dernæst kontakt eller besvare din ordrebekræftelse. For mere hjælp, læs her .

  • Jeg har skrevet mig på ventelisten, hvad sker der nu?

    Hvis flere billetter bliver tilgængelige, vil du få besked (via e-mail) sammen med de andre som er tilmeldt ventelisten. Det er efter først-til-mølle-princippet. For mere information, læs her .

  • Hvor finder jeg linket til et online event?

    På ordrebekræftelsessiden ved genenmført køb eller på ordrebekræftelsen sendt til dig på mail. Normalt vil arrangøren af eventet oplyse dig om dette i din ordrebekræftelses email, som du modtager fra os, eller efter ordren er booket sende dig en email med de informationer du skal bruge. Du kan også læse event beskrivelsen, da de kan have oplyst det der, hvordan du får adgang til eventet. For mere information, læs her .

  • Hvad er en billetforsikring, og hvorfor skulle jeg have brug for det?

    Med billetforsikringen har du mulighed for at modtage en refusion, ved nogle uforudsete hændelser gennem ERV. For mere information, læs her .