Påskelejr VL i ÅCF

28 mar 2018 kl. 12:00 - 01 apr 2018 kl. 15:30

Aarhus Crossfit, Balticagade 8, 8000 Aarhus


Påskelejr 2018 i Aarhus Crossfit

Hej allesammen. Sidste træningsweekend var en succes og stort set alle deltagerne tog derfra med PRs og en bedre forståelse for teknikken. Vi vil nu prøve at gentage succesen, men over en længere periode. Derfor kommer her en invitation til at deltage i en 5 dages intensiv træningslejr, hvor vi vil forsøge at forbedre din vægtløftning. Lejren kommer til at strække sig fra d. 28/03 - 1/04 og vi kommer til at træne vægtløftning 2 -3 gange om dagen.
Der er plads til 16 deltagere. I vil blive inddelt i to hold på tekniktræningerne, så der er plads til mere individuel feedback og slået sammen til morgensquats og nogle af de tunge træningspas. En plan kunne se således ud:

8:00 - 9:00: Morgensquats for alle
10.30 - 11.45: teknik for hold A
11.45 - 13.00: teknik for hold B
15.30 - 17.00: Tungt pas for alle

Der bliver altså rig mulighed for at få en masse løft i kroppen!

Lidt om træningsmetoden:
Træningsmetoden er meget bulgarsk inspireret. Den bulgarske metode går meget op i at træningen er meget specifik ift. det der bliver lavet til konkurrence. Det vil altså sige at for at blive god til at løfte tungt er man nødt til også at træne tungt. Derfor vil der på træningslejren være en del træninger med vægte på over 85 % af max løft, men ikke så mange og så tunge løft som de ville gøre i de oprindelige system og selvfølgelig vægte der er baseret på den enkeltes niveau. Kan man godt holde til den form for træning? I længere perioder, nej! Der er forbundet mange skader med denne træningsform, hvis man kører den i længere perioder. Derudover kunne de i Bulgarien kun holde til denne slags træning pga. deres høje dopingindtag. I korte perioder kan man dog sagtens træne på denne måde. En så drastisk ændring i ens træning vil typisk betyde hurtige adaptationer i styrken, men uden en øget skadesrisiko. Derudover er det en god mental udfordring og mange vil opleve at de er i stand til meget mere end de måske lige troede.
For at det ikke kun bliver tunge løft har jeg valgt at krydre træningen med nogle tekniske pas hvor vi går ned og arbejder på de små tekniske detaljer med stangen. Da vi kun er 8 på disse træningspas bliver der mulighed for at komme helt ind til benet og lave nogle ændringer på den enkeltes teknik.

Denne træningscamp er ikke for nybegyndere. Det forventes at man er letøvet og har kendskab til snatch, clean and jerk og squat. Hvis man er i tvivl om sit niveau så skriv endelig til mig. Har man været på VL eller OL et par gange, har man typisk det nødvendige niveau.


Tidspunkter:
Onsdag d. 28/03
12.00 - 13.30: Intro + tung træning, Hold A + B
15.30 - 16.45: Teknik Hold A
16.45 - 18.00 Teknik Hold B

Torsdag d. 29/03
8.00 - 9.00: Morgensquats, Hold A + B
10.30 - 11.45: Teknik hold B
11.45 - 13.00: Teknik hold A
15.00 - 16.30: Tung træning, hold A + B

Fredag d. 30/03
8.00 - 9.00: Morgensquats, Hold A + B
11.00 - 12.15: Teknik hold A
12.15 - 13.30: Teknik hold B
15.30 - 17.00: Tung træning, hold A + B

Lørdag d. 31/03
8.00 - 9.00: Morgensquats, Hold A + B
11.00 - 12.15: Teknik hold B
12.15 - 13.30: Teknik hold A
15.30 - 17.00: Tung træning, hold A + B

Søndag d. 1/04
10.00 - 11.00: "morgen"squats Hold A + B
14 - 15.30: Tung træning, Hold A + B

Enkelte ændringer i programmet kan forekomme. Der tages som udgangspunkt altid hensyn til den enkelte løfters niveau og dagsform.

Hold A

Salg lukket


Hold B

Salg lukket