Særrundvisning i Botanisk Have for blinde og svagsynede

Særrundvisning i Botanisk Have for blinde og svagsynede

Billetter fra DKK 110,00

Sted

Dato

18 apr 2023 kl. 16:30 - 18:30

Beskrivelse

Botaniske fornemmelser – lyt, mærk, duft!
Særrundvisning i Botanisk Have for blinde og svagsynede

Kom med på rundvisning i Botanisk Have og oplev planter fra hele verden i havens levende samling. En unik oplevelse, hvor du opfordres til at røre ved, smage og dufte til særligt udvalgte planter, mens vi bevæger os fra Danmark, forbi Middelhavets tørre klima, til de tropiske regnskove med høj luftfugtighed. Vi går på opdagelse i planternes vilde overlevelseskamp fra skovbrande, sultne dyr og menneskets påvirkning af naturen på godt og ondt.

- Denne rundvisning er særligt tilrettelagt for blinde og svagtseende, og der vil være fokus på sanser både ift. dufte, temperaturer, føle- og smagesans.

- Ruten er tilrettelagt til at tage hensyn til synshandicap, der indgår dog grusstier og brostensbelagte stier i terræn udendørs i Botanisk Have, samt dørtrin og enkelte kortere trapper indendørs i Palmehuset.

- Vi stiller ikke ledsagere til rådighed på rundvisningen. Der kan medbringes 1 gratis ledsager pr. billetkøber, der har ledsagerkort.

Praktisk:
Mødested er ved Botanisk Haves hovedindgang v. Nørreport, på pladsen foran Botanisk Haves blomsterbutik (Gothersgade 128, 1123 København K).

Rundvisningen starter til tiden. 
Der er toiletter på bagsiden af butikken.

Deltagerantallet er sat til max 8 synshandicappede.
Hver synshandicappet kan på deres billet gratis medbringe 1 ledsager, såfremt der fremvises ledsagerkort.

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på rundvisning@snm.ku.dk

Arrangør

Statens Naturhistoriske Museum ligger på Øster Voldgade 5-7 og består desuden af Palmehuset og Botanisk Have i København. Find billetter til vores events og rundvisninger her på profilen, eller besøg vores hjemmeside snm.ku.dk for øvrige aktiviteter.

Lokation

Botanisk Have Botanisk Have, Gothersgade 128, 1123 København K

FAQ

  • Jeg har ikke modtaget min billet via e-mail. Hvad skal jeg gøre?

    Det første du skal gøre, er at tjekke spam, uønsket post samt reklame mappen, da vi desværre nogle gange smide derhen. Det skyldes dine billetter er sendt som vedhæftet fil og det kan betrægtes som spam af nogle systemer. Alternativt kan du altid finde dine billetter ved at logge ind på din Billetto konto, som du kan tilgå via vores app eller browser. For mere hjælp, læs her .

  • Jeg ønsker at annullere min billet og modtage en refusion. Hvad skal jeg gøre?

    De fleste billetter kan desværre ikke altid refunderes. Men du er altid velkommen til at kontakte arrangøren direkte, for at se om de er villige til at acceptere din forespørgsel om en refundering. Du kan kontakte arrangøren ved at klikke på arrangør og dernæst kontakt eller besvare din ordrebekræftelse. For mere hjælp, læs her .

  • Jeg har skrevet mig på ventelisten, hvad sker der nu?

    Hvis flere billetter bliver tilgængelige, vil du få besked (via e-mail) sammen med de andre som er tilmeldt ventelisten. Det er efter først-til-mølle-princippet. For mere information, læs her .

  • Hvor finder jeg linket til et online event?

    På ordrebekræftelsessiden ved genenmført køb eller på ordrebekræftelsen sendt til dig på mail. Normalt vil arrangøren af eventet oplyse dig om dette i din ordrebekræftelses email, som du modtager fra os, eller efter ordren er booket sende dig en email med de informationer du skal bruge. Du kan også læse event beskrivelsen, da de kan have oplyst det der, hvordan du får adgang til eventet. For mere information, læs her .

  • Hvad er en billetforsikring, og hvorfor skulle jeg have brug for det?

    Med billetforsikringen har du mulighed for at modtage en refusion, ved nogle uforudsete hændelser gennem ERV. For mere information, læs her .