eventet sluttede

Særrundvisning i Botanisk Have i anledning af ligblomstens blomstring

DKK 110,00 - DKK 150,00

Sted

Dato

14 maj 2022 kl. 16:30 - 18:00

Beskrivelse

Botanisk Haves berømte ligblomst Amorphophallus titanum vokser netop nu med 10 cm. om dagen og kan springe ud når som helst. Oplev verdens største enkeltstående blomsterstand og mange andre sjældne planter fra havens samling på en forårsrundvisning i Botanisk Have og Palmehuset efter lukketid.

I naturen kan der gå helt op til 15 år mellem blomstring hos ligblomsten Amorphophallus titanum, så det er lidt af en sensation, at havens supereksemplar siden 2012 har blomstret hvert andet år. Selve blomstringen varer kun et par dage, og vi kan ikke love, hvornår planten står i fuldt flor, men selv før og efter den yderst fascinerende med sin størrelse og særprægede bestøvningsbiologi.

Denne rundvisning vil have et særligt og længere stop ved Amorphophallus titanum men også tage dig med rundt i Botanisk Haves øvrige samling af sjældne planter fra hele verden.

Vi går på opdagelse i den romantiske have, hvor vi dufter, ser og smager på foråret. I det ikoniske Palmehus fra 1874 oplever vi også andre planter fra de tropiske egne, kaktusser og sukkulenter. Og i Sommerfuglehuset kommer vi helt tæt på de mange eksotiske sommerfugle, som flakser rundt blandt orkidéer og ananasplanter.

Endelig byder rundvisningen på en sjælden mulighed for at besøge bevaringsvæksthusene med Seidenfadens berømte orkidéer og andre sjældne plantesamlinger, som normalt ikke er tilgængelige for publikum. 

Som noget særligt går rundvisningen gennem havens bevaringsvæksthuse med Seidenfadens berømte orkidéer og andre sjældne plantesamlinger, som normalt ikke er tilgængelige for publikum.

Følg ligblomstens udvikling på vores hjemmeside eller på Instagram / Facebook.

Se øvrige rundvisninger i Botanisk Have.

PRAKTISK


Varighed: 1½ time.

Antal: Der kan være op til 25 deltagere på rundvisningen.

Mødested: Hovedindgangen til Botanisk Have nær Nørreport Station (Gothersgade 128). Portene åbnes 10 minutter inden rundvisningen. Billetten fremvises ved fremmøde. Rundvisningen starter til tiden. Man kan desværre ikke tilgå rundvisningen efter afgang.

Kørestolsbrugere kan desværre ikke deltage på rundvisningerne i Botanisk Have, da ruten går ad trapper i det fredede Palmehus og/eller på stenhøjene i haven.

Det er under normale omstændigheder ikke muligt at bytte eller refundere billetter til rundvisningen. Skulle arrangementet blive aflyst, får du direkte besked via mail fra Billetto, og vi refunderer automatisk billetprisen.

OM BOTANISK HAVE – ET LEVENDE MUSEUM


Botanisk Have er et grønt åndehul i hjertet af København, som inviterer til fordybelse i naturens verden. Botanisk Have er anlagt i 1874 efter haveplan fra Landskabsgartner H.A. Flindt og siden renoveret i 2012 af Landskabsarkitekt Jens Hendeliowitz, der bl.a. er kendt for istandsættelserne af slotshaverne ved Fredensborg og Frederiksborg samt Kongens Have i København.

Den gamle have er en del af Statens Naturhistoriske Museum og adskiller sig markant fra andre parker i storbyen ved at være et levende museum med forskning, formidling, undervisning og naturbevarelse som hovedopgaver.

Arrangør

Statens Naturhistoriske Museum ligger på Øster Voldgade 5-7 og består desuden af besøgsadresserne Zoologisk Museum på Østerbro og Botanisk Have. Find billetter til vores events og rundvisninger her på profilen, eller besøg vores hjemmeside snm.ku.dk for øvrige aktiviteter.

Lokation

Botanisk Have Botanisk Have, Gothersgade 128, 1123 København

FAQ

  • Jeg har ikke modtaget min billet via e-mail. Hvad skal jeg gøre?

    Det første du skal gøre, er at tjekke spam, uønsket post samt reklame mappen, da vi desværre nogle gange smide derhen. Det skyldes dine billetter er sendt som vedhæftet fil og det kan betrægtes som spam af nogle systemer. Alternativt kan du altid finde dine billetter ved at logge ind på din Billetto konto, som du kan tilgå via vores app eller browser. For mere hjælp, læs her .

  • Jeg ønsker at annullere min billet og modtage en refusion. Hvad skal jeg gøre?

    De fleste billetter kan desværre ikke altid refunderes. Men du er altid velkommen til at kontakte arrangøren direkte, for at se om de er villige til at acceptere din forespørgsel om en refundering. Du kan kontakte arrangøren ved at klikke på arrangør og dernæst kontakt eller besvare din ordrebekræftelse. For mere hjælp, læs her .

  • Jeg har skrevet mig på ventelisten, hvad sker der nu?

    Hvis flere billetter bliver tilgængelige, vil du få besked (via e-mail) sammen med de andre som er tilmeldt ventelisten. Det er efter først-til-mølle-princippet. For mere information, læs her .

  • Hvor finder jeg linket til et online event?

    På ordrebekræftelsessiden ved genenmført køb eller på ordrebekræftelsen sendt til dig på mail. Normalt vil arrangøren af eventet oplyse dig om dette i din ordrebekræftelses email, som du modtager fra os, eller efter ordren er booket sende dig en email med de informationer du skal bruge. Du kan også læse event beskrivelsen, da de kan have oplyst det der, hvordan du får adgang til eventet. For mere information, læs her .

  • Hvad er en billetforsikring, og hvorfor skulle jeg have brug for det?

    Med billetforsikringen har du mulighed for at modtage en refusion, ved nogle uforudsete hændelser gennem ERV. For mere information, læs her .