Skriv, så saucen smager: Intensiv tekstforfatterworkshop for dig, der arbejder med ord, måltider og mad

11 jun 2020 kl. 15:00 - 17:30

Lahme Kommunikation, Jens Kofods Gade 1, 1268 København

Skriv, så saucen smager:
Intensiv tekstforfatterworkshop for dig, der arbejder med ord, måltider og mad


Er man bare den mindste smule interesseret i mad, så kan det virke som om, det er det eneste, vi snakker om: I det store perspektiv, når vi skal give slip på oksestegen og sige ja tak til linserne, og i hverdagssammenhæng, når aftensmaden skal på plads. Men der er noget om snakken, for aldrig før har fødevarer været en så stærk identitetsmarkør som nu.

Netop derfor er kunsten at skrive om mad helt essentiel for dig, der arbejder med fødevarer enten som kok, opskriftsskribent, diætist, journalist, kommunikationsansvarlig, produktudvikler, brand manager eller noget helt 7. For uanset hvilken del af branchen du bevæger dig i, er ordene, vi bruger, definerende for smagsløgene og for den oplevede forståelse af måltidet.

Derfor har vi sammensat en intensiv miniworkshop, der på 2,5 timer giver dig perspektiv, genveje og konkrete redskaber til at kommunikere fødevarer til lige præcis den målgruppe, du gerne vil have fat på.


Med denne workshop får du derfor redskaberne til at:

  • - skabe sprogligt univers, der fænger, er inspirerende og vedkommende uanset din målgruppe
  • - arbejde med produktbeskrivelser på tværs af formater og målgrupper
  • - forstå forskellen på en døgnflue og en trend, du skal forfølge og dermed også blive klogere på, hvilken trend du skal gribe i næste gang
  • - … og ikke mindst får du: skabeloner til at skrive opskrifter, folk kan læse og bruge.

Vi kommer også til at sætte fokus på


Billedsprog og ord-sensorik

Fastholdelse af tone og stil

Forstå forskellen på at skrive forbrugerrettet, til journalister og til branchefolk

At skrive om mad med et kommercielt formål.

Forberedelse

Inden din deltagelse får du tilsendt et kort spørgeskema, så vi, allerede inden du ankommer, har taget stilling til de ting, du gerne vil have ud af workshoppen, og så vi kender dine overvejelser.

Vi anbefaler også, at du læser vores TrendRapport, som du kan finde her.

Din underviser:

Anne-Sophie Lahme, kontaktchef i Lahme Kommunikation, der til dagligt arbejder med kommunikation, branding og udviklingsstrategier for nogle af Danmarks største og mindste fødevarevirksomheder. Anne-Sophie har arbejdet med fødevarekommunikation i 10 år og er forfatter til 3 kogebøger og til hundredevis af artikler, opskrifter, tekster, annoncer og meget mere om fødevarer.

NB: Der er tale om et lille eksklusivt arrangement, hvor vi giver plads til deltagernes udfordringer og spørgsmål.

Workshoppen finder sted d. 11. juni. Vi åbner dørene klokken 14.45, og vi begynder klokken 15.00 og slutter senest klokken 17.30.

Der er snacks og kaffe undervejs.

Rabat:
Er I 2 eller flere fra samme virksomhed, giver vi 25 % rabat på plads nummer to. Kontakt info@lahme.dk for at aftale nærmere.