Vil du skrive mere?
Vil du skrive mere?
Sted
Dato
Beskrivelse
Hvorfor skal arkitekter/designere lære at skrive?
Synes du, der mangler et perspektiv i den offentlige debat om arkitektur og design? Eller synes du måske, at debatten er helt usynlig?
Få gode råd til, hvordan du kommer i gang med at skrive - enten i dit eget nyhedsbrev eller platform, eller som debatindlæg i andre medier. På denne workshop deler Elisabeth Gellein fra Spacegirls ud af erfaringer fra egen praksis og hjælper dig med at finde og tiden til at deltage i den offentlige arkitektur- og designdebat.
program
09.00 Kaffe og velkomst
09.15 Hvorfor skal arkitekter/designere skrive? Hvorfor er det vigtigt at deltage i den offentlige debat?
Hvilke tematikker er underbelyste i den offentlige arkitektur- og designdebat?
10.00 10 min pause
10.10 Kort oplæg: Eksempler fra Spacegirls’ virke, hvor teori og praksis går hånd i hånd.
Kort om finansiering, udgivelse, redaktion, kritik og udgivelse af nyhedsbrev.
10.30 Dialog/spørgsmål
11.00 10 min pause
11.10 Teknik og planlægning - hvordan får vi tid til at læse, skrive og debattere i en travl hverdag?
Gruppesamtale
--> Arbejdsstruktur og metoder
--> Hvordan kommer man i gang?
--> Digitale hjælpeværktøjer?
--> At skrive i fællesskab - skrivecirkel?
--> Deltagere deler deres erfaringer.
11.45 Opsamling. Hvad er vejen videre for vores skrivearbejde?
12.00 Tak for i dag
12:00-13:00 Frokost (buffet med kød- og vegetariske retter)
Oplægsholder
Elisabeth Gellein er uddannet cand.arch. i 2016. Siden sin afgang har hun arbejdet som selvstændig, primært med fokus på den tværfaglige tegnestue Spacegirls, som hun driver i samarbejde med Cisse Bomholt Christiansen. Gennem årene har virksomheden jævnligt modtaget legater, bl.a. fra Statens Kunstfond, Nationalbankens Jubilæumsfond, Dreyers Fond og Nordisk Kulturfond.
Praktisk
Tilmeldingsfrist: 1. oktober
Arrangementet er forbeholdt medlemmer af FAOD og BKF.
Pris inkl. frokost: 150 kr
Lokation
Akademikerhuset, Peter Bangs Vej 30, 2000 Frederiksberg
FAQ
-
Jeg har ikke modtaget min billet via e-mail. Hvad skal jeg gøre?
Det første du skal gøre, er at tjekke spam, uønsket post samt reklame mappen, da vi desværre nogle gange smide derhen. Det skyldes dine billetter er sendt som vedhæftet fil og det kan betrægtes som spam af nogle systemer. Alternativt kan du altid finde dine billetter ved at logge ind på din Billetto konto, som du kan tilgå via vores app eller browser. For mere hjælp, læs her .
-
Jeg ønsker at annullere min billet og modtage en refusion. Hvad skal jeg gøre?
De fleste billetter kan desværre ikke altid refunderes. Men du er altid velkommen til at kontakte arrangøren direkte, for at se om de er villige til at acceptere din forespørgsel om en refundering. Du kan kontakte arrangøren ved at klikke på arrangør og dernæst kontakt eller besvare din ordrebekræftelse. For mere hjælp, læs her .
-
Jeg har skrevet mig på ventelisten, hvad sker der nu?
Hvis flere billetter bliver tilgængelige, vil du få besked (via e-mail) sammen med de andre som er tilmeldt ventelisten. Det er efter først-til-mølle-princippet. For mere information, læs her .
-
Hvor finder jeg linket til et online event?
På ordrebekræftelsessiden ved genenmført køb eller på ordrebekræftelsen sendt til dig på mail. Normalt vil arrangøren af eventet oplyse dig om dette i din ordrebekræftelses email, som du modtager fra os, eller efter ordren er booket sende dig en email med de informationer du skal bruge. Du kan også læse event beskrivelsen, da de kan have oplyst det der, hvordan du får adgang til eventet. For mere information, læs her .
-
Hvad er en billetforsikring, og hvorfor skulle jeg have brug for det?
Med billetforsikringen har du mulighed for at modtage en refusion, ved nogle uforudsete hændelser gennem ERV. For mere information, læs her .
Arrangerer du events?
Billetto er platformen for dig, der ønsker at sælge flere billetter og samtidig spare tid på billetadministration.