Billetto indgår langvarigt partnerskab med skandinavisk triatlon brand

Jun 14 2016

Challenge Family er en international triatlonserie i 21 lande. Det er den hurtigst voksende globale langdistance triatlon serie, der findes. Første Challenge stævne var i 2002 i det ikoniske Roth, Tyskland, og herfra er serien vokset til at have mere end 75.000 deltagere globalt.

Hvem er Challenge Nordic?
Challenge Nordic har hovedkontor i Danmark og ejes af RaceMakers med Claus Vesterby som race director. Challenge Nordic er fællesbetegnelse for events i Danmark, Island, Norge og Finland, som forventes at tiltrække mere end 10.000 atleter på tværs. Alene i Danmark vil der i 2017 være 3.000 frivillige tilknyttet de planlagte stævner. Der er planlagt fem stævner, fordelt på de fire nordiske lande.

Samarbejdet
Billetto og RaceMakers (Challenge Nordic) har indgået et langvarigt partnerskab, hvor sigtet er at skabe fortsat vækst til events på et voksende, men også konkurrencepræget marked. Dette gøres bla. ved fokuseret marketing med øget deltagerinsights og -data, for en dybere forståelse for målgruppen.

Claus Vesterby, Race Director/Partner, RaceMakers:
Vi glæder os til samarbejdet med Billetto. Vi sætter selv nye standarder for hvad der er muligt med events i Norden, og vil sammen med Billetto løfte både deltagerantallet, men også vores viden om atleterne, så vi i fællesskab kan tilbyde det bedste produkt til vores atleter.

Partnerskabet er det første i en ny lang række af større samarbejder indenfor sportssegmentet, som Billetto vil præsentere i den kommende tid - og som vil positionere Billetto som Danmarks største go-to sportsplatform. Det øgede fokus på partnerskaber i sports segmentet vil give en synergieffekt de forskellige events imellem, da mange sportsinteresserede vil besøge Billetto i fremtiden.

Mads Rasmussen, Senior Partnership Manager, Billetto:
"Med vores nye Challenge Nordic partnerskab, vil vi løfte ikke alene billetsalget, men også gøre organisationen bag klogere på deres deltagere. Det er centralt for at kunne vækste, at man kender sine kunder, og det giver Billetto platformen Challenge Nordic mulighed for. Vi ser meget frem til samarbejdet, som ikke bliver det eneste partnerskab i det segment vi præsenterer i år.”


Billetsalget til Challenge Nordic åbner fredag d. 24 Juni på Billetto.dk

Læs mere om RaceMakers: www.RaceMakers.dk