STØTTEMIDDAG - STOP KATASTROFEN I YEMEN
STØTTEMIDDAG - STOP KATASTROFEN I YEMEN
From DKK 249.00
Location
Date
Description
I år vil holdet bag Støttemiddag stå for at gentage de seneste års succesrige velgørenhedsarrangementer. Fredag d. 30. juni 2017 vil vi på fornemmeste vis igen byde velkommen ind i Star Event, hvor Støttemiddag vil løbe af stablen. I år vil pengene gå til de nødlidende i Yemen, som desværre ikke har fået samme internationale støtte og opmærksomhed i disse krisetider.
Programmet for aftenen vil blive præsenteret løbende. Vi glæder os til at byde jer velkommen til fantastisk aften i velgørenhedens navn fredag d. 30. juni i Star Event!
SITUATIONEN:
For de fleste mennesker er det en normal handling at tage et glas vand. For befolkningen i Yemen er det knap så let en handling. Konflikten i Yemen har ramt befolkningen hårdt. De basale fornødenheder er desværre ikke en del af deres liv og mange steder er der ikke engang adgang til rent vand. Andre steder er vandet så beskidt, at det ikke kan drikkes.
Udover vandnød skal civilbefolkningen også konstant frygte for deres liv, da området er hærget af krigsaktiviteter fra begge sider. Yemen bløder og er i en humanitær katastrofesituation.
Et centralt område, som er vigtig for militserne, er Al-Hudayda. Vores fokus vil være på nødhjælpskasser til civilbefolkningen i området Al-Hudayda.
2,4 millioner mennesker har måtte flygte fra deres hjem og over 14 millioner mennesker har ikke nok mad og mangler adgang til lægehjælp. Landets infrastruktur er brudt sammen og flere millioner yemenitter er særligt udsatte på grund af den fortsatte konflikt og oplever sult, manglende husly, sygdomme og brud på menneskerettighederne.
Støttemiddag ønsker at hjælpe de udsatte i Yemen og har en klar målsætning om at indsamle 500.000 DKK inden d. 30. juni til nødhjælp for de kriseramte.
Det kan dog kun lade sig gøre med DIN hjælp!
HVAD VIL VI GØRE?
Helt konkret vil vi med jeres hjælp udlevere Non Food Items-kasse, som er en nødhjælpspakke til en familie bestående af 5 personer.
Hvad indeholder NFI-kassen?
- 2 gryder
- 2 grydelåg
- 5 skåle
- 1 grydeske
- 5 tæpper
- 2 sovemåtter
- 1 vandbeholder/dunk
HVEM ER VI?
Støttemiddag er et årligt projekt drevet af danske NGO'er og enkelte privatpersoner med målet om at afholde en velgørenhedsmiddag hver sommer til fordel for et folk i nød. I år har vi den ære at samarbejde med Dansk Flygtninge Hjælp, som vil påtage sig det store ansvar at levere NFI-kasserne til civilbefolkningen i Al-Hudayda området.
Støttemiddag-projektet startede officielt i 2010 under navnet ”Årets Store Ramadanmiddag”. I sommeren 2014 afholdte vi den første Støttemiddag til fordel for palæstinenserne i Gaza, som på daværende tidspunkt var lagt øde af missiler og bombeangreb. På grund af den massive støtte og opbakning vi modtog fra danskerne, formåede vi på blot 9 dage at indsamle lidt over 545.000 DKK. Derudover var vi også med til at indsamle lidt over 764.000 DKK i 2016. Pengene gik til traumeramte børn i Gaza. Sidste år fik vi indsamlet 619.500 DKK for rohingya-flygtninge.
Med konstant fornyelse og tilføjelse af nye kompetente frivillige, er vi siden vokset med opgaven og klar til endnu en gang at slå et slag for menneskeheden. Denne gang med fokus på civilbefolkningen i Al-Hudayda området.
Du kan støtte op via MobilePay: 60 10 00 71
Hvis du ikke har MobilePay, kan du overføre til vores konto nr.:
Reg. 4183
Konto nr: 11660436
Organiser
Venue
Star Event, Slotsherrensvej 107, 2720 København
FAQ
-
I have not received my STØTTEMIDDAG - STOP KATASTROFEN I YEMEN ticket via email. What should I do?
The first thing to do is check your spam/junk filters and inboxes. Your STØTTEMIDDAG - STOP KATASTROFEN I YEMEN tickets were sent as an attachment and can be thought of as spam by some email services. Alternatively, you can always find your STØTTEMIDDAG - STOP KATASTROFEN I YEMEN tickets in your Billetto account that you can access in the browsers or the dedicated Billetto app. For more help with this, read here.
-
I wish to cancel my STØTTEMIDDAG - STOP KATASTROFEN I YEMEN ticket and receive a refund. What should I do?
The approval of refunds is entirely at the event organiser’s discretion, and you should get in contact with the event organiser to discuss what options are available to you. To get in touch with the event organiser, simply reply to your order confirmation email or use the "Contact organiser" form on the organiser's profile. For more help with this, read here.
-
I have registered on the STØTTEMIDDAG - STOP KATASTROFEN I YEMEN waiting list, what happens now?
If more tickets become available you will be notified (by email) amongst others who have joined the list. Purchasing is on a first-come first-serve basis. For more information, read here.
-
Where do I find a link to an online event?
Check your order confirmation page or order confirmation email. Usually, the organiser of the event provides the details in the order confirmation email or they might send you a follow-up email with a link to their online event. You might also want to read the event description on Billetto where an event organiser should describe how to join the STØTTEMIDDAG - STOP KATASTROFEN I YEMEN event online. For more information on this, read here.
-
What is refund protection and why would I need it?
Refund Protection provides you with the assurance that if unforeseen and unavoidable circumstances interfere with your ability to attend an event you can claim a refund. For more information on this, read here.
STØTTEMIDDAG - STOP KATASTROFEN I YEMEN
From DKK 249.00