Om det er en udklædningsfest i din baghave eller en kæmpe tech-konference du har planer om at afholde, så er planlægning nøgleordet for at få folk til at deltage i dit event. Vi har lavet et udkast til en eventplanlægningstjekliste som du kan tilpasse til dit event.


Før dit event starter

    Dato: Sørg for at dit event ikke falder på samme dato som et andet stort event.

    Placering: Sørg for at det passer til antal inviterede.
    Gæster: Identificer dit publikum.
    Mad/Drikke: Få prisoverslag.
    Personale: Måske har eventstedet fast personale, måske kan du få dine venner til at hjælpe eller måske du skal have fat i frivillige.
    Roller: Hvem gør hvad før, under og efter dit event.
    Talere/medvirkende: Tjek om de kan på den givne dato.
    Sponsorer/partnere: Lave en liste over potentielle partnere og find ud af hvem der kontakter hvem.
    Promo plan: Lav en plan og uddeleger opgaver.
    Billetgebyr: bestem dig for priser, merchandise og kuponer.


Bare få uger væk

    Event: opret en side til dit event.
    Billetter: sørg for at det er nemt at finde og købe dine billetter.
    Promo: send emails, del dit event med relevante grupper, bed personale og medvirkende i at dele dit event.
    Medier: få fat på en fotograf/kameramand. Inviter presse.
    Placering: sørg for at alt det tekniske fungerer på eventstedet.
    Logistik: sørg for at der er transportmuligheder til dit eventsted
    Agenda order: sørg for at der er en agenda og hold dit personale og medvirkende informeret
    Opdatering: hold en kort opdatering med dit persoale så der er styr på det hele.


På selve eventdagen

    Placering: tjek wifi, sørg for at al teknik fungerer, sørg for at alt er på deres plads, tjek indretning

    Materiale: sørg for at du har kopier af sidepladser, gæstelister, personaleområder.
    Personale: hold opdatering i løbet af dagen så du er sikker på at der er styr på det hele.
    Kontakt: sørg for at alle har kontaktdetaljer hvis der skulle ske et uheld.
    Medvirkende: sørg for at hold dem opdateret og at de har en kontaktperson.
    Presse: sørg for at presse har de rette kontakter og adgang.
    Promovering: indsammel historier, billeder, videoer, sociale medier collect stories, photos, videos, sociale medier eksponeringer.
    Gæster: informer gæster angående agenda og faciliteter.


Efter dit event

    Økonomi: indsammel kvitteringer, opdater budget, modtag indbetalinger.
    Promovering: send takkekort, upload præsentationer og del billeder

    Spørgeskema: send spørgeskemaer ud til dine gæster
    Analyser: tjek om billetsalg hænger sammen med din promoveringsplan.



Første skridt på vej mod planlægning af dit næste event


Ethvert event kan virke lidt uoverskueligt indtil du tager det første skridt. Start ved at oprette dit første event i dag og se hvor nemt det er at gå fra ide til virkelighed når du har de rigtige redskaber lige ved hånden.

Gem dit event til senere, tag entre (eller lad være), opret VIP adgang og hold styr på din gæsteliste - fuld kontrol til enhver tid.

Gør din ide til virkelighed.


Begynd planlægning af mit næste event