Eventplanlægningsguide:

promovering

Opret event

" Du har planlagt dit event og oprettet billetsalg, men hvordan får du nu dit budskab ud og sørger for at dine gæster rent faktisk ved at du holder et event? Her er et par forslag til hvordan du kommer i gang med promovering. "


Forbered promovering for dit event


Sådan her kommer du i gang. Find noget at skrive med og på og saml dit hold - der skal nemlig planlægges. Du bør overveje følgende:


    Promoveringskanaler: Hvor har du tænkt dig at promovere dit event? Er det Facebook, Snapchat, Instagram eller Twitter? Eller har i måske andre kanaler der vil give mening?


    Promoveringsredskaber: Der findes forskellige sider der kan hjælpe dig med at holde styr på din promovering - tjek HootSuite, Buffer og TweetDeck.


    Promoveringsroller: Er det én person der står for det hele eller er der en der står for at skrive indlæg og en anden der tager sig at kommentarer? Find ud af hvem der gør hvad.


    Promoveringsmateriale: Find ud af hvilket indhold du gerne vil dele - billeder, videoer, gifs etc. og sørg for at du har så der både er til før, under og efter dit event.


    Kontaktlister: Emaillister, relaterede Facebookgrupper, Twitter communities, vigtige nøglepersoner i dit netværk. Saml et overblik over alle dine kontakter, så du ved hvem du kan kontakte med hensyn til hvad.


    PR materiale: Forbered PR materiale så du nemt kan dele information angående dit event til journaliser. Det kan blandt andet være pressemedelelse, billeder og videoer.



Pre-event planlægning


Der er mange ting du kan gøre for at tiltrække folk til dit event. At oprette dit event er blot en lille del af rejsen. Vi har samlet nogle af de teknikker der kan hjælpe dig med at bringe opmærksomhed til dit event:


    Star med at del: start med at del dit event via de sociale medier du er på og send en emailinvitation til dit netværk.


    Del på andre mediekanaler: bed dine venner om at dele dit event på deres sociale kanaler. Bed alle der er en del af eventet til at dele det med deres netværk.


    Hvem kan hjælpe: kender du nogen der kan relatere til dit evet? Så inviter dem og spørg om de ikke vil dele det med deres netværk.


    Planlæg indlæg: sørg for at du planlægger så mange indlæg på én gang, så du ikke hele tiden skal tænke på det.


    Påmindelser: upload billeder, lav interviews med deltagerne eller find citater fra sidste events for at engagere folk i at deltage samt for at minde dem om hvor spændende det bliver.


    Gratis billetter: lav en konkurrence på dine sociale medier og engager dit publikum i at deltage i dit event. Dette er en god måde at skabe hype omkring dit event.



Promovering på selve dagen


I dag er en stor dag. Du skulle gerne være i fuld gang med at velkomme dine gæster, sørge for dine deltagere og holde styr på alle de som er involverede. Men det er vigtigt at du ikke glemmer alt om promovering, for det er stadig vigtigt at skabe hype omkring dit event til fremtidig brug. Derfor, sørg for at du har en ansvarlig for sociale medier til at uploade billeder, videoer og sørg for at i har materiale til de efterfølgende dage - folk elsker at tagge sig selv. Her er et par tips:


    Styr på teknikken: sørg for at der er internetdækning så dine gæster kan uploade billeder og snakke om dit event online.


    Lav et hashtag: sørg for at folk kender dit hashtag, så alle billeder, videoer og tekst samles et sted. Det gør det nemmere for både dig og dine gæster at gå tilbage og finde information samt at minde dem om et fedt event.


    Check-in: engager dine gæster ved at tilbyde lidt ekstra hvis de tjekker ind under dit event. Det kan være en gratis kaffe, rabat på deres drink eller måske en rabatkode til næste event.


    Få en kommentar: tag billeder eller lav små videoer og bed dine gæster om at komme med et kommentar om arrangementet. Det er både sjovt under og efter dit event.


    Upload "action" billeder: upload billeder til sociale medier fra dit event imens det sker. Annoncer hver deltager der kommer på scenen med et billede eller et lille udklip af hvad de siger eller laver.


    Deltag i dine sociale medier: vis dine deltagere at du hører dem. Svar eller 'like' deres billeder og kommentarer. Dermed føler de at du er tilstede og går op i at de deltager.



Post-event promovering


Hurra! Dit event var en success. Lige meget om den var stor eller lille, så har du lige afholdt et event. Hvad så nu? Her er et par tips:


    Udgiv slides: hvis der var en præsentation, så sørg for at del den (for eksempel via SlideShare) så dine gæster samt de som ikke fik billetter kan (gen)læse dem.


    Efter dit event på sociale medier: video, blogpost, billeder - del det hele (efter redigering). Opfordre alle gæster til at tagge sig selv og deres venner.


    Brug citater: brug de kommentarer du samlede og del dem for at skabe mere hype til dit næste event.


    Sig "Tak": send en "Tak" til dine gæster enten via email eller via sociale medier. Tak dem for deres deltagelse, sørg for at dele links til ovenstående og bed dem om at komme med feedback.


    Hold øje med sociale medier: dine gæster vil blive ved med at snakke om dit event selv efter afholdelse. Sørg for at du deltager i kommunikationen.


Opret og kom i gang med at promovere dit event

Opret event

Opret en smuk eventside på under 10 minutter - tilføj billetter (gratis eller betalte) til dit event

Promovér & del

Del dit event på de sociale medier eller brug Billetto widget til at sælge billetter direkte fra din side

Følg tallene

Hold dig opdateret på statistikker over dit daglige salg og se, hvor salget kommer fra med Billetto Insights

Tag del i fællesskabet

Føj dit event til én af Billettos kategorier og lad det blive opdaget og udforsket af Billettos Community

Undgå kø

Lad ikke dine gæster vente - brug Billettos app til nemt og hurtigt at indchecke dine gæster på dagen

Benyt dig af gæstelisten

Eksportér din Billetto event gæsteliste og brug den til fremtidige promoveringer og annonceringer

Opret event