Logg inn / Registrer deg

8 tips til at forøge dit billetsalg

23. Feb


Du har brugt en hulens masse tid på at forberede dig til dit næste store event: du har promoveret det på de sociale medier, måske endda hængt plakater op, sendt flyers ud til tidligere gæster - men eventet er stadigt langt fra udsolgt, og du har bare brug for at hylde de sidste tomme sæder op. Her er 8 forskellige strategier til at booste dit billetsalg lige op til eventet starter:

1. Giveaway på de sociale medier

Du har måske allerede brugt denne taktik under promovering af dit event. Men her er der noget du måske ikke har prøvet endnu, som f.eks Twitter Snak. Eller tag kontakt til bloggere som har relevans for netop dit event, og skab noget reklame ved f.eks at give nogle billetter gratis ud.

2. Lav en live demo

Har du en eller nogle som skal underholde til dit event? Kan du få dem til at lave en video med behind-the-scenes materiale, kunne en perfomer fra dit event lave et shout-out på et socialt medie. Hvis der er nogen kendte personer med, kunne de så f.eks. indgå i en live spørgerunde?

3. Tilbyd en speciel pris til tidligere gæster

Tag kontakt til gæster som før har deltaget i dine events, tilbyd dem et speciel tilbud, som f.eks 2-for-1 pris, en goodiebag, gratis drinks eller lign hvis hvis de henviser til en ven eller veninde som køber en billet.

4. Specielt tilbud idag

Lav et specielt tilbud som kun varer 1 dag. Der sker noget hverdag, alle årets mærkedage, bare find en grund til at lave et fedt tilbud. F.eks, "Idag (14/10) er det Matematikkens Dag! 2+2=3 - så få 4 billetter og betal kun for 3.

5. Vær frisk og prøve noget helt nyt

Har du brugt den samme tekst og skrift for at promovere dit event på de sociale medier? Prøv noget nyt. Folk er vant til der popper alt muligt op på deres timeline heletiden. Brug måske et andet sprog, en video, en foto-konkurence - tænk på alt du ikke har prøvet før.

6. Promover dit event lokalt

Hvis dit event foregår i et specifikt område af byen, er der gode chancer for du kan engagere lokalsamfundet, tag kontakt til den lokale avis eller find ud af om der sker noget (brug f.eks Facebook eller Google) - mange lokale områder har dedikerede kanaler til at dele information med hinanden på.

7. Involver dine kontaker

Har du en bekendt med mange lokale Instagram følgerere? Var din sidste speaker god til at tiltrække mange gæster? Spørg om de vil dele dit event. Kig igennem din kontaktbog og spørg alle relevante om de vil dele dit event eller nævne det for andre. Tip: lad vær med bare at copypaste din besked ud til dine kontaker, hellere skriv til den personligt og oprigtigt.

8. Giv gratis billetter ud på dagen

Hvis du absolut er nød til at fylde pladserne til dit event, og du stadigt mangler gæster på dagen - så giv de resterende billetter væk gratis. Måske skal du lade være med at gøre det over de sociale medier, så de allerede betalende gæster føler sig snydt. Men prøv at give dem ud i de lokale butikker, barer eller spillesteder - hvor det nu er relevant at finde dit nøgle publikum. Inviter dine venner og veninder og spørg dem om at tagge folk de kender som skal med.



Har du prøvet nogle af disse taktikker før? Eller er det hele nyt for dig? Måske, skulle du prøve at læse fem afprøvede tricks til at sælge flere billetter til dit næste event. Har du brug for en simpel løsning til at sælge billetter eller tilføje nye specielle billetter til dit kommende event? Begynd med dit Billetto event nu.