Kapacitetsudviklingsforløb for CSOer: Styrk den organisatoriske læring
Kapacitetsudviklingsforløb for CSOer: Styrk den organisatoriske læring
Fra 1,470,00 DKK
Sted
Dato
Beskrivelse
Hvordan styrker vi vores kapacitet til at facilitere og dokumentere læring som civilsamfundsorganisationer? – med det formål at:
- Omsætte læring til at skabe ny praksis, og kunne måle og beskrive dette overbevisende.
- Styrke organisationens forandringskapacitet og evne til at tænke nyt og kreativt.
- Få anvendelige begreber og forståelser for organisatorisk læring til gavn for læring i egen organisation – og indirekte for arbejdet med at understøtte læring hos partnere.
HVAD:
Til efteråret tilbyder Globalt Fokus tre inspirerende workshopdage for vores medlemmer. Her får du mulighed for at arbejde med din organisations tilgang til at lære at lære med udgangspunkt i ovenstående spørgsmål. Der vil efter forlø-bet være mulighed for at arbejde videre med eget læringsprojekt i et aktionslæringsforløb.
Forløbet er en mulighed for at arbejde med organisationens egen læring på måder, som dels gavner læring i egen organi-sation, og dels (indirekte) styrker organisationen – i form af kompetencer og legitimitet – i opgaven med at understøtte læring hos partnere.
UDBYTTE:
Udbyttet af forløbet vil være på tre niveauer:
Som deltager vil du få: Inspiration, modeller, begreber, toolbox til at reflektere over læring, netværk og sparings-partnere til at arbejde systematisk med læring i din organisation.
Som organisation vil I få: Inspiration og toolbox til at arbejde med en lærende tilgang, og få formuleret en hand-lingsplan for hvordan I fremadrettet kan arbejde med organisationens læring.
Som samlet CSO miljø vil vi kunne skabe: Mulighed for på tværs af organisationer at udvikle fælles begreber og metoder, og diskutere hvordan vi arbejder med læring både som et udefrakommende krav og en udviklingsmu-lighed for vores organisation.
MÅLGRUPPE:
Forløbet er for ansatte og frivillige i Globalt Fokus medlemsorganisationer, som arbejder med områder, hvor læring er relevant. Du kan være leder, projektleder eller arbejde indenfor programarbejde, M&E, partnerskaber, kommunikation og læring eller andre relevante områder.
OPBYGNING OG FORM:
Forløbet er opbygget af tre sammenhængende dage, der adresserer organisatorisk læring fra tre vinkler. På hver workshop vil der både være inspiration fra eksperter eller praktikere med ’first mover-erfaringer’ inden for feltet, metoder til toolboxen, samt fokus på at omsætte til egen virkelighed. Formen på de tre workshops vil veksle mellem oplæg, øvelser, dialog, sparring og egen refleksion. Efter hver workshop vil der være en ’opgave’, man tager med hjem og løser i sin egen organisation inden næste gang.
I tillæg til eksterne eksperter og ressourcepersoner vil der vil være et gennemgående proces-team bestående af vært Katri-ne Dietrich (Globalt Fokus) og en procesfacilitator, der vil sikre kontinuitet og sammenhæng i forløbet.
Globalt Fokus arbejdsgruppe ’Kapacitetsudvikling og organisatorisk læring – og evnen til at agere i en kompleks verden’ (som er den arbejdsgruppe, forløbet udspringer af) vil være med til at vurdere og justere dette undervejs.
PROGRAM:
De tre dage har følgende overskrifter og indhold (mere detaljeret program med oplægsholdere følger):
WORKSHOP 1 – 23. september: HVORFOR ORGANISATORISK LÆRING?
Inspiration: Oplæg med ekspert fra Institut for organisatorisk læring, Thorkil Molly-Søholm, Aalborg Universitet, samt praktiker og konsulent indenfor feltet.
Toolbox: Metoder og modeller til hvordan forstår vi læring samt hvordan og hvornår læring sker?
Erfaringsudveksling og proces: Hvorfor er organisatorisk læring vigtigt i vores organisation? Hvad gør vi allerede? Hvor ser vi mulighed for forbedring?
WORKSHOP 2 – 26. oktober: HVAD OPNÅS MED ORGANISATORISK LÆRING?
Inspiration: Hvad andre organisationer ser som læring, og hvad andre har oplevet at opnå. Inspiratorer under overvejelse: Kajsa Balkfors fra Circus Cikör (facilitering og dokumentation af læ-ring); James Taylor; Toke Møller fra Interchange (at skabe ’læ-rende rum’ i større systemer); evt. videointerview med sydpart-ner.
Toolbox: Metoder og modeller til, hvordan skaber vi rum for, samt dokumenterer og måler læring.
Erfaringsudveksling og proces: Hvad kan man opnå med læring? Hvad vil vi gerne opnå med læring? Hvad kan dette bidrage til i vores relationer og samarbejde med partnere?
WORKSHOP 3 – 25. oktober: HVORDAN & HVOR ORGANISATORISK LÆRING?
Inspiration: Ekspert på hvordan læring implementeres som en del af vores strategiske tilgang.
Toolbox: Metoder og modeller til, hvordan man arbejder mere strategisk med lære processer. Fremadrettet Lærings-handlingsplan.
Erfaringsudveksling og proces: Hvor og hvordan vil vi gerne fremadrettet arbejde videre med vores læring? Hvad skal der til for at læring bliver en del af det strategiske ni-veau i vores organisation? Hvordan kan vi få dette til at bidrage strategisk i relation til arbejdet med partnere?
FORUDSÆTNINGER:
Forudsætning for deltagelse i forløbet er, at både deltager og organisation på forhånd har gjort sig overvejelser over, hvilket udbytte man ønsker af forløbet, og hvordan det kan forankres i organisationen. Der bør eksempelvis være tid til, at deltagerne med inddragelse af leder og kolleger kan udføre deres ’hjemmeopgave’ mellem de tre workshopgange.
For at sikre den organisatoriske forankring, vil der på forhånd blive udsendt et forpligtigelsesskema med spørgsmål, som udfyldes på forhånd. Dette skema vil hjælpe jer med at finde frem til, hvad I som organisation gerne vil sætte fokus på i forløbet.
Vi foreslår at man deltager min. to medarbejdere fra samme organisation for at opnå størst organisatorisk udbytte, men dette er ikke et krav. Det kan dog vise sig, at vi grundet begrænset plads kun vil kunne tillade hver organisation at tilmelde et bestemt antal medarbejdere.
Der betales kostpris på 500 kr. pr. fulde workshopdag til dækning af lokaler og forplejning, dvs. i alt 1500 kr. for hele forløbet. Mindre organisationer kan søge om nedsættelse af pris eller friplads.
Arrangør
Lokale
Ukendt, København, Ukendt København
Hjelp - FAQ
-
Jeg har ikke mottatt billetten min på e-post. Hva gjør jeg?
Først bør du sjekke reklame og søppelpost på din e-post. Billettene dine ble sendt som et vedlegg og kan ha blitt sortert som reklame hos noen e-posttjenester. Du kan også finne billettene dine på Billetto-kontoen din, som du har tilgang til i nettleseren eller i Billettos app. Les mer her dersom du trenger hjelp.
-
Jeg vil kansellere billetten min og få refusjon. Hva gjør jeg?
Det er eventarrangøren som kan godkjenne refusjoner, og du bør ta kontakt med eventarrangøren for å diskutere hvilke alternativer som er tilgjengelig for deg. Du kommer i kontakt med arrangøren ved å svare på e-posten med ordrebekreftelsen eller ved å bruke skjemaet "Kontakt arrangøren" på arrangørens profil. Les mer her dersom du trenger hjelp.
-
Jeg har registrert meg på en venteliste. Hva skjer nå?
Hvis flere billetter bli tilgjengelig, får du beskjed (på e-post) sammen med andre som også har registrert seg på listen. Her følger vi prinsippet "førstemann til mølla". For mer informasjon, klikk her.
-
Hvor finner jeg lenkene til netteventer?
Sjekk siden eller e-posten med ordrebekreftelsen din. Vanligvis har arrangøren av eventet inkludert informasjon i ordrebekreftelsen, som sendes på e-post, eller så sender de gjerne en oppfølging på e-post med lenke til netteventet. Det kan også være lurt å lese eventets beskrivelse på Billetto, hvor eventets arrangør beskriver hvordan du deltar på netteventet. For mer informasjon, klikk her.
-
Hva er avbestillingsbeskyttelse, og hvorfor trenger jeg det?
Med avbestillingsbeskyttelse har du rett til å kreve refusjon dersom det skulle oppstå uforventede eller uunngåelige omstendinger som kan komme i veien for din deltakelse på et event. For mer informasjon, klikk her.
Kapacitetsudviklingsforløb for CSOer: Styrk den organisatoriske læring
Fra 1,470,00 DKK