RADIODAYS UDSKYDES TIL 29. JANUAR 2021 – PRIX RADIO BLIVER DIGITAL

Radiodays, der skulle finde sted 2. oktober, udskydes til 29. januar 2021. Prix Radio afholdes fredag 23. oktober som et digitalt show.

”Vi ved, at mange har set frem til den branchefest, der var lagt op til”, udtaler Marianne Bugge Zederkof og fortsætter, ”men under de nuværende omstændigheder, hvor alle udviser den nødvendige ansvarlighed i forhold til at samles, finder bestyrelsen det rigtigt at sammensætte en digital prisoverrækkelse i stedet”.

Yderligere informationer om billetter og afviklingen af Prix Radio følger snarest muligt. Medlemmer af Danske Medier kan købe konferencebilletter til særlige medlemspriser. Rabatkoden kan rekvireres ved henvendelse til Marianne Bugge Zederkof.

Radiodays

Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media samler endnu engang branchen til en dag med fokus på radio, lyd, podcast, programudvikling og udenlandsk erfaring.

To nye public service stationer og flere kommercielle kanaler er kommet til, podcast er eksploderet, samtidig med at Corona-krisen desværre har sat sine spor og skabt kommercielle udfordringer for hele branchen.

Programmet tilrettelægges i et samarbejde mellem Ole Mølgaard og programgruppen, der bl.a. består af Rune Born Schwartz fra Bauer Media, Søren Brunsgaard fra Center for Podcasting; Rikke Hedman, Radio4 samt Peder Meisner, Tine Maria Borresø, Peter Nigel og Hanne Barslund fra DR.  Derudover afholdes en række møder med aktører i branchen med henblik på at få sammensat så alsidigt og relevant et program som muligt.

Radiodays får tre spor, der fyldes med talere, oplægsholdere og undervisere fra både indland og udland. Festivalen vil have et stærkt fokus på, hvordan der bliver skabt kvalitetsradio – hvor mediet er minutterne værd for lytterne. Konferencen vil have et spor, der handler om, hvordan man forløser den gode historie, et spor om radio som fællesskabsmedie og et tredje spor om brugeradfærd, markedsudvikling og strategi.