TRtirsdag: Tilbagevenden efter stress
TRtirsdag: Tilbagevenden efter stress
Fra Gratis
Sted
Dato
Beskrivelse
Stadig flere sygemeldinger skyldes stress og stressrelaterede lidelser. En stresssygemelding har konsekvenser for den enkelte men også for de tilbageværende kollegaer. Lederen har et centralt ansvar for at skabe gode forløb for tilbagevenden, der tager de nødvendige hensyn til både den stressramte og kollegaerne. Men lederen er ikke altid klædt på til dette.
Tillidsrepræsentanten har derfor en vigtig rolle i at sikre, at der bliver taget hensyn til både den stressramte sygemeldte og dennes kollegaer. Det dobbelte hensyn er vigtigt for at forebygge gensygemelding og stressdominoeffekt i teamet.
På morgenmødet sætter vi fokus på, hvordan tillidsrepræsentanten kan arbejde strategisk ind i dette felt og hjælpe med at skabe bæredygtige forløb for tilbagevenden. Vi ser desuden på, hvilke dilemmaer og forskellige hensyn, der kan opstå i denne proces, og deltagerne får konkrete redskaber, de kan anvende tilbage i organisationen. På morgenmødet fokuserer vi blandet andet på:
OPLÆGSHOLDER
Malene Friis Andersen, Ph.d., cand.psych.aut arbejder som post.doc på Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø (NFA) og selvstændig organisationspsykolog. Hun har flere bog- og artikeludgivelser bag sig om stress, psykisk arbejdsmiljø, sygefravær og tilbagevenden til arbejdet. Blandt andet bøgerne ”Nye perspektiver på stress”, som hun har udgivet med Svend Brinkmann, samt ”Stop stress – håndbog for ledere”, som er kåret som Årets Ledelsesbog i 2017. Malene har i 10 år undervist tillidsvalgte fra en række af de store forbund.
DELTAGERE Tillidsrepræsentanter i FAOD, ATO, DM, BF, DP, DDD og JA
TILMELDING Senest 20. februar
Illustration: Rasmus Juul, r-r-juul.dk
Lokale
Akademiker Tårnet, Lindevangs Alle 2, 2000 Frederiksberg
Hjelp - FAQ
-
Jeg har ikke mottatt billetten min på e-post. Hva gjør jeg?
Først bør du sjekke reklame og søppelpost på din e-post. Billettene dine ble sendt som et vedlegg og kan ha blitt sortert som reklame hos noen e-posttjenester. Du kan også finne billettene dine på Billetto-kontoen din, som du har tilgang til i nettleseren eller i Billettos app. Les mer her dersom du trenger hjelp.
-
Jeg vil kansellere billetten min og få refusjon. Hva gjør jeg?
Det er eventarrangøren som kan godkjenne refusjoner, og du bør ta kontakt med eventarrangøren for å diskutere hvilke alternativer som er tilgjengelig for deg. Du kommer i kontakt med arrangøren ved å svare på e-posten med ordrebekreftelsen eller ved å bruke skjemaet "Kontakt arrangøren" på arrangørens profil. Les mer her dersom du trenger hjelp.
-
Jeg har registrert meg på en venteliste. Hva skjer nå?
Hvis flere billetter bli tilgjengelig, får du beskjed (på e-post) sammen med andre som også har registrert seg på listen. Her følger vi prinsippet "førstemann til mølla". For mer informasjon, klikk her.
-
Hvor finner jeg lenkene til netteventer?
Sjekk siden eller e-posten med ordrebekreftelsen din. Vanligvis har arrangøren av eventet inkludert informasjon i ordrebekreftelsen, som sendes på e-post, eller så sender de gjerne en oppfølging på e-post med lenke til netteventet. Det kan også være lurt å lese eventets beskrivelse på Billetto, hvor eventets arrangør beskriver hvordan du deltar på netteventet. For mer informasjon, klikk her.
-
Hva er avbestillingsbeskyttelse, og hvorfor trenger jeg det?
Med avbestillingsbeskyttelse har du rett til å kreve refusjon dersom det skulle oppstå uforventede eller uunngåelige omstendinger som kan komme i veien for din deltakelse på et event. For mer informasjon, klikk her.
TRtirsdag: Tilbagevenden efter stress
Fra Gratis