Gå til hovedinnhold
Event er avsluttet - Gikk du glipp av dette event? Sjekk ut disse andre events som skjer snart For tidligere eventsdetaljer, bare rull ned.

Laster ...

 
 

Andre arrangementer fra den arrangøren

Besøk hendelser på nytt

Laster ...

 
 
  • Er du en arrangør?

    Maksimer suksessen for ditt event med Billetto - billettplattformen som hjelper deg med å selge flere billetter, markedsføre, og spare tid.

  • webinar for ledere: leder uden personaleansvar

    arrangementet ble avsluttet

    webinar for ledere: leder uden personaleansvar

    Fra Gratis

    Online arrangement

    Dato

    9. Mars 2022, 09:00 - 11:00
    Billetto Peace of Mind
    Stressfri booking: Billetto garanterer refusjon ved avlyste eventer. Les mer
    Betalingsmetoder akseptert:

    Beskrivelse

    Den midlertidige leder – når du er leder uden personaleansvar

    Når du leder projekter og opgaver, varetager du en (midlertidig) ledelsesopgave i forhold til dine kolleger, men har ikke samtidig personaleansvaret. Det er en særlig ledelsessituation, som kræver opmærksomhed, rolleforståelse og ikke mindst relevante ledelsesværktøjer. 

    Som leder uden personaleansvar finder du måske udfordring i at få andre til at spille sammen, at have indflydelse og at skabe resultater. Du befinder dig i et krydspres mellem den formelle ledelse og kollegerne, og det er ikke altid let. Det stiller store krav til gennemslagskraft og evne til at motivere andre. Din opgaveløsning er afhængig af andres indsats, input og ansvarsfølelse. Det kræver, at der er tydelighed omkring rollen og opgaverne, samt at du er bevidst om dine værktøjer og virkemidler.

    Målet med webinaret er at skabe refleksion omkring din rolle samt at præsentere relevant viden og værktøjer. Du får bl.a. mulighed for at drøfte og finde svar på spørgsmål som:

    • Hvordan kan jeg være leder, når jeg ikke samtidig har de stjerner på skulderen, der giver retten til at sige ”du skal”?
    • Hvordan kommunikerer jeg, så andre forstår mig?
    • Hvordan undgår jeg fnidder og konflikter i det daglige?

    Som deltager i webinaret modtager du efterfølgende kursusmaterialet om ledelse uden personaleansvar.

    Webinaret er målrettet alle ledere, mellemledere, teamledere, projektledere m.v., som midlertidigt eller permanent varetager rollen som leder for sine kolleger uden samtidig at have personaleansvaret.

    Oplægsholder

    Anne Birgitte Lindholm har 18 års erfaring som projekt-, mellem- og topleder i både offentligt og privat regi og er indehaver af PraxisConsult, hvor hun siden 2009 har rådgivet og undervist ledere og medarbejdere indenfor bl.a. ledelse uden personaleansvar, distanceledelse, personligt lederskab, kommunikation, samarbejde og teamudvikling. Hun er desuden chefkonsulent i Dansk Industri.

    Anne Birgitte er forfatter til bl.a. bogen ”Ledelse uden personaleansvar – 10 stærke værktøjer” (Akademisk Forlag 2016).

    Sådan deltager du

    Du kan deltage via din computer eller via en tablet eller smartphone med Teams installeret.

    Kort før webinaret starter, sender vi dig - på den mailadresse, som du har angivet ved din tilmelding - et link til Teams-mødet. Du kan komme ind i møderummet ca. 10 minutter før, webinaret starter. Vi anbefaler, du er inde senest 5 minutter før, så du kan nå at sikre dig, at du har god lyd.

    Under webinaret er der oplæg, gruppearbejde og plenumsnak. Du kan også deltage aktivt ved at være med på chatten undervejs. Her kan du skrive kommentarer, spørgsmål og vidensdele med de andre webinar-deltagere.

    Webinaret, inkl. chatten, bliver optaget, så du og andre medlemmer kan se og høre det efterfølgende.

    Hvad er et webinar?

    Et webinar er et live oplæg, hvor du møder en underviser/oplægsholder og andre webinar-deltagere på nettet via din computer, tablet eller smartphone. Du ser og hører underviseren, som præsenterer via slides. Undervejs bliver du sendt ud i gruppearbejder, og du kan chatte med de andre deltagere og stille spørgsmål til underviseren og dermed deltage aktivt og påvirke, hvad I kommer ind på. Du behøver blot en computer, tablet eller smartphone, et par højtalere - eller måske endnu bedre et par høretelefoner - og endelig en nogenlunde god internetadgang, så kan du være med.

    Målgruppe

    Arrangementet er forbeholdt ledere, altså medlemmer, som har ledelsesansvar.
    Det er gratis at deltage for medlemmer.

    Tilmeldingsfrist

    1. marts 2022

    Arrangør

    Arrangementet er en del af rækken af Morgenmøder for ledere under titlen 'Inspiration og værktøjer til dig som er leder.

    Webinaret er arrangeret af Danske Scenografer i samarbejde med ATO (Ansatte Tandlægers Organisation), Dansk Journalistforbund, Dansk Psykolog Forening, Forbundet Kultur og Information, Den Danske Dyrlægeforening, DM (Dansk Magisterforening), FAOD (Forbundet Arkitekter og Designere), Forbundet Kommunikation og Sprog, JA og Konstruktørforeningen.

    Da webinaret afholdes i samarbejde mellem en række organisationer, er det nødvendigt, at vi oplyser dit navn og arbejdssted til den arrangerende organisation. Dermed udveksler vi også oplysning om dit fagforeningsmedlemskab. Ved din tilmelding giver du tilladelse til, at vi kan udveksle disse oplysninger. Oplysningerne udveksles udelukkende med den arrangerende organisation og slettes af denne efter morgenmødet er afholdt. Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage i form af at framelde dig morgenmødet.

    Se alle arrangementer særligt for ledere her

    Hjelp - FAQ

    • Jeg har ikke mottatt billetten min på e-post. Hva gjør jeg?

      Først bør du sjekke reklame og søppelpost på din e-post. Billettene dine ble sendt som et vedlegg og kan ha blitt sortert som reklame hos noen e-posttjenester. Du kan også finne billettene dine på Billetto-kontoen din, som du har tilgang til i nettleseren eller i Billettos app. Les mer her dersom du trenger hjelp.

    • Jeg vil kansellere billetten min og få refusjon. Hva gjør jeg?

      Det er eventarrangøren som kan godkjenne refusjoner, og du bør ta kontakt med eventarrangøren for å diskutere hvilke alternativer som er tilgjengelig for deg. Du kommer i kontakt med arrangøren ved å svare på e-posten med ordrebekreftelsen eller ved å bruke skjemaet "Kontakt arrangøren" på arrangørens profil. Les mer her dersom du trenger hjelp.

    • Jeg har registrert meg på en venteliste. Hva skjer nå?

      Hvis flere billetter bli tilgjengelig, får du beskjed (på e-post) sammen med andre som også har registrert seg på listen. Her følger vi prinsippet "førstemann til mølla". For mer informasjon, klikk her.

    • Hvor finner jeg lenkene til netteventer?

      Sjekk siden eller e-posten med ordrebekreftelsen din. Vanligvis har arrangøren av eventet inkludert informasjon i ordrebekreftelsen, som sendes på e-post, eller så sender de gjerne en oppfølging på e-post med lenke til netteventet. Det kan også være lurt å lese eventets beskrivelse på Billetto, hvor eventets arrangør beskriver hvordan du deltar på netteventet. For mer informasjon, klikk her.

    • Hva er avbestillingsbeskyttelse, og hvorfor trenger jeg det?

      Med avbestillingsbeskyttelse har du rett til å kreve refusjon dersom det skulle oppstå uforventede eller uunngåelige omstendinger som kan komme i veien for din deltakelse på et event. For mer informasjon, klikk her.

    arrangementet ble avsluttet

    webinar for ledere: leder uden personaleansvar