Logga in / Skapa konto

SønderjyskE forener kræfter med ny teknologi-partner og digitaliserer billetsalg

6 okt

SønderjyskE har indgået langvarig aftale med ny teknologi-partner, hvilket har til formål at forkorte afstanden mellem eliteklubben og billetkøberne. Og resultatet? Ja, det skal munde ud i markant bedre service og oplevelse for begge parter. På sigt skal samarbejdet give SønderjyskE indblik i deres billetkøberes demografi og adfærd og dermed være et stærkt redskab i klubbens fremtidige marketingstrategi.

Valget på ny teknologipartner er faldet på Billetto, som hurtigt blev et kendt brand ved at tilbyde mindre eventarrangører et simpelt og gratis billetsystem. Virksomheden har dog det seneste år arbejdet på, at udvikle en løsning skræddersyet til de største begivenheder, herunder stadions.

Vi så hurtigt, at der lå et stort potentiale i at bygge en ny teknologisk løsning, som gør, at vi nu kan tilbyde et helt nyt og fremtidssikret billetsystem” udtaler Billettos CEO, Patrick Borre.

Billettos løsning er mobil, drevet af data og har til formål at fremtidssikre SønderjyskE’s salg af billetter, sæsonkort og merchandise til klubbens tre elitesport-kategorier; ishockey, håndbold og fodbold. Matchet er oplagt, da begge parter vægter brugervenlighed og funktionalitet højt.

SønderjyskE havde i den forgangne sæson flere end 230.000 gæster til hjemmekampene på de fire hjemmebaner, og med så mange billettransaktioner i spil, er det af afgørende betydning for os, at købsprocessen er så let og forenklet som muligt og tilpasset vores fans og billetkøberes behov. Det skal heller ikke være nogen hemmelighed, at samarbejdet er et strategisk tiltag, som skal give os en langt større, og mere brugbar, indsigt i vores kunder og deres adfærd, som vi med tiden kan agere på rent markedsføringsmæssigt, hvorfor det også i høj grad er vigtigt for os, at valget af samarbejdspartner, er én med erfaring på området. Vi får med den nye samarbejdsaftale en unik mulighed for at tage det næste skridt på udviklingsstigen, og vi glæder os til det kommende samarbejde med Billetto” siger Kell Haugaard, Kommunikations- & Marketingchef, SønderjyskE.

Strategisk løsning
Billetto integrerer billetsalget med en teknologi, der kan fortælle arrangøren helt præcist, hvilke online kanaler køberne kommer fra, hvornår tidspunktet for billetsalg er bedst, hvilken demografi billetkøberne besidder og hvilke kampagner, der reelt set driver salget. Denne form for kvantitativ data tegner et klart billede af billetkøberens adfærd, hvilket gør det muligt for arrangøren at kende sin målgruppe, og dermed tilpasse og målrette fremtidige marketingaktiviteter.

For SønderjyskE betyder dette en markant forstærkning af deres position overfor fremtidige sponsorer, da de nu er i besiddelse af en unik indsigt og viden omkring deres billetkøbere, som potentielt set kan åbne op for nye samarbejdsmuligheder. For Billetto er partnerskabet med SønderjyskE et bevis på, at Billettos platform og løsning kan håndtere komplekse events og understøtte en arrangør af denne kaliber.” - Mads Rasmussen, Senior Partnership Manager, Billetto ApS.

Udover samarbejdet med SønderjyskE, har Billetto også indgået samarbejde Brøndby IF og forventer i år, at indgå aftaler med 12 andre stadions fordelt i Danmark, Sverige og UK.

Om Billetto
Billetto blev stiftet i Danmark i 2009 og har siden udvidet til England, Irland, Sverige, Norge, Tyskland og Holland. Billettos mission er at hjælpe eventarrangører med at sælge flere billetter, og inspirere folk til at gå ud mere og leve livet. Med fuld gennemsigtighed, tjener Billetto kun penge, når arrangørerne gør, og tilbyder de laveste gebyrer i billetindustrien. Billetto har DIY, PRO og Enterprise løsninger tilknyttet et nemt og tilgængeligt event management system med 30.000 arrangører til dato samt en database med over 2,5 mio. billetkøbere, der gør Billetto til Europas hurtigst voksende eventmedie med 3.500 nye medlemmer om dagen. Billetto forventer en omsætning på over 500 mio. i år og en vækst på 150% til næste år grundet dette nye fokusområde.