STØTTEMIDDAG - STOP KATASTROFEN I YEMEN
STØTTEMIDDAG - STOP KATASTROFEN I YEMEN
Från 249,00 DKK
Plats
Datum
Beskrivning
I år vil holdet bag Støttemiddag stå for at gentage de seneste års succesrige velgørenhedsarrangementer. Fredag d. 30. juni 2017 vil vi på fornemmeste vis igen byde velkommen ind i Star Event, hvor Støttemiddag vil løbe af stablen. I år vil pengene gå til de nødlidende i Yemen, som desværre ikke har fået samme internationale støtte og opmærksomhed i disse krisetider.
Programmet for aftenen vil blive præsenteret løbende. Vi glæder os til at byde jer velkommen til fantastisk aften i velgørenhedens navn fredag d. 30. juni i Star Event!
SITUATIONEN:
For de fleste mennesker er det en normal handling at tage et glas vand. For befolkningen i Yemen er det knap så let en handling. Konflikten i Yemen har ramt befolkningen hårdt. De basale fornødenheder er desværre ikke en del af deres liv og mange steder er der ikke engang adgang til rent vand. Andre steder er vandet så beskidt, at det ikke kan drikkes.
Udover vandnød skal civilbefolkningen også konstant frygte for deres liv, da området er hærget af krigsaktiviteter fra begge sider. Yemen bløder og er i en humanitær katastrofesituation.
Et centralt område, som er vigtig for militserne, er Al-Hudayda. Vores fokus vil være på nødhjælpskasser til civilbefolkningen i området Al-Hudayda.
2,4 millioner mennesker har måtte flygte fra deres hjem og over 14 millioner mennesker har ikke nok mad og mangler adgang til lægehjælp. Landets infrastruktur er brudt sammen og flere millioner yemenitter er særligt udsatte på grund af den fortsatte konflikt og oplever sult, manglende husly, sygdomme og brud på menneskerettighederne.
Støttemiddag ønsker at hjælpe de udsatte i Yemen og har en klar målsætning om at indsamle 500.000 DKK inden d. 30. juni til nødhjælp for de kriseramte.
Det kan dog kun lade sig gøre med DIN hjælp!
HVAD VIL VI GØRE?
Helt konkret vil vi med jeres hjælp udlevere Non Food Items-kasse, som er en nødhjælpspakke til en familie bestående af 5 personer.
Hvad indeholder NFI-kassen?
- 2 gryder
- 2 grydelåg
- 5 skåle
- 1 grydeske
- 5 tæpper
- 2 sovemåtter
- 1 vandbeholder/dunk
HVEM ER VI?
Støttemiddag er et årligt projekt drevet af danske NGO'er og enkelte privatpersoner med målet om at afholde en velgørenhedsmiddag hver sommer til fordel for et folk i nød. I år har vi den ære at samarbejde med Dansk Flygtninge Hjælp, som vil påtage sig det store ansvar at levere NFI-kasserne til civilbefolkningen i Al-Hudayda området.
Støttemiddag-projektet startede officielt i 2010 under navnet ”Årets Store Ramadanmiddag”. I sommeren 2014 afholdte vi den første Støttemiddag til fordel for palæstinenserne i Gaza, som på daværende tidspunkt var lagt øde af missiler og bombeangreb. På grund af den massive støtte og opbakning vi modtog fra danskerne, formåede vi på blot 9 dage at indsamle lidt over 545.000 DKK. Derudover var vi også med til at indsamle lidt over 764.000 DKK i 2016. Pengene gik til traumeramte børn i Gaza. Sidste år fik vi indsamlet 619.500 DKK for rohingya-flygtninge.
Med konstant fornyelse og tilføjelse af nye kompetente frivillige, er vi siden vokset med opgaven og klar til endnu en gang at slå et slag for menneskeheden. Denne gang med fokus på civilbefolkningen i Al-Hudayda området.
Du kan støtte op via MobilePay: 60 10 00 71
Hvis du ikke har MobilePay, kan du overføre til vores konto nr.:
Reg. 4183
Konto nr: 11660436
Arrangör
Lokal
Star Event, Slotsherrensvej 107, 2720 København
Vanliga frågor
-
Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?
Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.
-
Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?
Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.
-
Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?
Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.
-
Var hittar jag länken till ett online-event?
Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.
-
Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?
Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.
STØTTEMIDDAG - STOP KATASTROFEN I YEMEN
Från 249,00 DKK