webinar for ledere: leder uden personaleansvar

Beskrivning
Den midlertidige leder – når du er leder uden personaleansvar
Når du leder projekter og opgaver, varetager du en (midlertidig) ledelsesopgave i forhold til dine kolleger, men har ikke samtidig personaleansvaret. Det er en særlig ledelsessituation, som kræver opmærksomhed, rolleforståelse og ikke mindst relevante ledelsesværktøjer.
Som leder uden personaleansvar finder du måske udfordring i at få andre til at spille sammen, at have indflydelse og at skabe resultater. Du befinder dig i et krydspres mellem den formelle ledelse og kollegerne, og det er ikke altid let. Det stiller store krav til gennemslagskraft og evne til at motivere andre. Din opgaveløsning er afhængig af andres indsats, input og ansvarsfølelse. Det kræver, at der er tydelighed omkring rollen og opgaverne, samt at du er bevidst om dine værktøjer og virkemidler.
Målet med webinaret er at skabe refleksion omkring din rolle samt at præsentere relevant viden og værktøjer. Du får bl.a. mulighed for at drøfte og finde svar på spørgsmål som:
• Hvordan kan jeg være leder, når jeg ikke samtidig har de stjerner på skulderen, der giver retten til at sige ”du skal”?
• Hvordan kommunikerer jeg, så andre forstår mig?
• Hvordan undgår jeg fnidder og konflikter i det daglige?
Som deltager i webinaret modtager du efterfølgende kursusmaterialet om ledelse uden personaleansvar.
Webinaret er målrettet alle ledere, mellemledere, teamledere, projektledere m.v., som midlertidigt eller permanent varetager rollen som leder for sine kolleger uden samtidig at have personaleansvaret.
Oplægsholder
Anne Birgitte Lindholm har 18 års erfaring som projekt-, mellem- og topleder i både offentligt og privat regi og er indehaver af PraxisConsult, hvor hun siden 2009 har rådgivet og undervist ledere og medarbejdere indenfor bl.a. ledelse uden personaleansvar, distanceledelse, personligt lederskab, kommunikation, samarbejde og teamudvikling. Hun er desuden chefkonsulent i Dansk Industri.
Anne Birgitte er forfatter til bl.a. bogen ”Ledelse uden personaleansvar – 10 stærke værktøjer” (Akademisk Forlag 2016).
Sådan deltager du
Du kan deltage via din computer eller via en tablet eller smartphone med Teams installeret.
Kort før webinaret starter, sender vi dig - på den mailadresse, som du har angivet ved din tilmelding - et link til Teams-mødet. Du kan komme ind i møderummet ca. 10 minutter før, webinaret starter. Vi anbefaler, du er inde senest 5 minutter før, så du kan nå at sikre dig, at du har god lyd.
Under webinaret er der oplæg, gruppearbejde og plenumsnak. Du kan også deltage aktivt ved at være med på chatten undervejs. Her kan du skrive kommentarer, spørgsmål og vidensdele med de andre webinar-deltagere.
Webinaret, inkl. chatten, bliver optaget, så du og andre medlemmer kan se og høre det efterfølgende.
Hvad er et webinar?
Et webinar er et live oplæg, hvor du møder en underviser/oplægsholder og andre webinar-deltagere på nettet via din computer, tablet eller smartphone. Du ser og hører underviseren, som præsenterer via slides. Undervejs bliver du sendt ud i gruppearbejder, og du kan chatte med de andre deltagere og stille spørgsmål til underviseren og dermed deltage aktivt og påvirke, hvad I kommer ind på. Du behøver blot en computer, tablet eller smartphone, et par højtalere - eller måske endnu bedre et par høretelefoner - og endelig en nogenlunde god internetadgang, så kan du være med.
Målgruppe
Arrangementet er forbeholdt ledere, altså medlemmer, som har ledelsesansvar.
Det er gratis at deltage for medlemmer.
Tilmeldingsfrist
1. marts 2022
Arrangør
Arrangementet er en del af rækken af Morgenmøder for ledere under titlen 'Inspiration og værktøjer til dig som er leder.
Webinaret er arrangeret af Danske Scenografer i samarbejde med ATO (Ansatte Tandlægers Organisation), Dansk Journalistforbund, Dansk Psykolog Forening, Forbundet Kultur og Information, Den Danske Dyrlægeforening, DM (Dansk Magisterforening), FAOD (Forbundet Arkitekter og Designere), Forbundet Kommunikation og Sprog, JA og Konstruktørforeningen.
Da webinaret afholdes i samarbejde mellem en række organisationer, er det nødvendigt, at vi oplyser dit navn og arbejdssted til den arrangerende organisation. Dermed udveksler vi også oplysning om dit fagforeningsmedlemskab. Ved din tilmelding giver du tilladelse til, at vi kan udveksle disse oplysninger. Oplysningerne udveksles udelukkende med den arrangerende organisation og slettes af denne efter morgenmødet er afholdt. Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage i form af at framelde dig morgenmødet.
Se alle arrangementer særligt for ledere her
Vanliga frågor
-
Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?
Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.
-
Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?
Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.
-
Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?
Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.
-
Var hittar jag länken till ett online-event?
Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.
-
Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?
Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.
webinar for ledere: leder uden personaleansvar
Från Gratis