skip to main content

L'événement est terminé - Vous avez manqué cet événement ?

Jetez un coup d'œil à ces prochains projets triés sur le volet !Pour plus d'informations sur les événements passés, faites défiler la page.
Chargement...
 
 
Nearby events
Chargement...
 
 
Les avantages d'un même type de produit
Chargement...
 
 
Événements du même type

MorgenDAC: Når byrummet bliver din dagligstue – hjemløse i byen

événement terminé

MorgenDAC: Når byrummet bliver din dagligstue – hjemløse i byen

De Gratuit

Emplacement

Date

22 Jan 2019 08:15 - 09:15

Description

Mange af os bruger byens offentlige rum til sociale events, kulturelle oplevelser og der, hvor vi bevæger os fra A til B. Og så er der dem, der bruger byen som deres dagligstue. Dem uden fast tag over hovedet. Hvordan sikrer vi, at vores byudvikling giver plads til alle - også dem, der bruger byen på en anden måde end det så ud på arkitekttegningen? På årets første MorgenDAC spørger vi Stephen Willacy, stadsarkitekt i Aarhus og Preben Brandt, psykiater og stifter af projekt UDENFOR, hvordan vi gennem arkitektur og byrumsdesign kan blive bedre til at rumme hjemløshed i byen, og dermed lave bedre byrum for alle.

Den seneste hjemløsetælling fandt sted i 2017, og viste en stigning på 8 % siden sidste tælling i 2015. 10 % af de mere end 6600 hjemløse i Danmark er såkaldte gadesovere, som bruger byen på samme måde som vi andre bruger vores dagligstue. En dagligstue, hvor man konstant er tvunget til at forholde sig til både kulde og hedebølger, til om bænken er i læ og ikke mindst til andre menneskers blikke og fordomme.

Der laves mange sociale indsatser for de hjemløse, men hvem er de og hvordan kan arbejdet med byudvikling egentlig hjælpe til at håndtere hjemløse bedre i byen? Hvordan kan byplanlægning og arkitektur hjælpe til at skabe bedre synergi mellem alle byens brugere - ligegyldigt om de bruger byrummet som dagligstue eller til transport, cafébesøg og løbeture? Kan vi designe os til mindre eller bedre hjemløshed med midlertidige pop-up boliger og andre greb i byrummet? 

I Aarhus har man med stadsarkitekt Stephen Willacy i spidsen arbejdet med at integrere indsatser for hjemløse i byplanlægningen. Vi tager derfor en snak med ham om, hvad man som kommune kan gøre for at rumme hjemløshed i byen. Sammen med ham vil stifter af projekt UDENFOR Preben Brandt gøre os klogere på, hvordan vi i samskabende projekter med hjemløse kan blive meget bedre til at finde de gode løsninger.

Om MorgenDAC
MorgenDAC er byens vigtigste croissant! Et ugentligt event for alle, der engagerer sig i byens udvikling – eller gerne vil det.

Over kaffe og en croissant graver vi ned i ugens vigtigste dagsordener og serverer det bedste til dig. Her har vi fokus på samtalen, og vi lover dig, at du slipper for lange Power Points og forudsigelige paneldebatter. I stedet vil vores gæster guide dig kompetent gennem junglen af fakta og myter, så du får en nuanceret opdatering på de mest aktuelle spørgsmål i arkitektur og byudvikling. I løbet af en lille time vil du få de vigtigste, sjoveste eller mest overraskende perspektiver – og blive klædt på til at snakke med andre om dem.

Tjek dac.dk eller www.facebook.com/danskarkitekturcenter  for ugens emner.

Organisateur

Dansk Arkitektur Center (DAC) er Danmarks nationale center for udvikling og formidling af viden om arkitektur, byggeri og byudvikling.

Lieu

DAC i BLOX /DAC in BLOX Dansk Arkitektur Center, Bryghuspladsen 10, 1473 København K

FAQ (Foire Aux Questions)

  • Je n'ai pas reçu mon billet par e-mail. Que dois-je faire ?

    La première chose à faire est de vérifier vos filtres de spam et votre boîte mail. Vos billets ont été envoyés en tant que pièce jointe et peuvent être considérés comme spam par certains services de messagerie. Sinon, vous pouvez toujours trouver vos billets sur votre compte Billetto auquel vous pouvez accéder dans les navigateurs ou l'application Billetto. Pour plus d'aide à ce sujet, consultez ceci.

  • Je souhaite annuler mon billet et me faire rembourser. Que dois-je faire ?

    L'approbation des remboursements est entièrement décidée par l'organisateur de l'événement, et vous devez prendre contact avec lui pour discuter des options s'offrant à vous. Pour contacter l'organisateur de l'événement, il suffit de répondre à l'e-mail de confirmation de votre commande ou d'utiliser le formulaire "Contacter l'organisateur" sur le profil de l'organisateur. Pour plus d'aide à ce sujet, consultez ceci.

  • Je me suis inscrit sur une liste d'attente, que se passe-t-il désormais ?

    Si des billets supplémentaires sont disponibles, vous en serez informé (par e-mail) parmi les autres personnes qui se sont inscrites sur la liste. Les achats se font selon le principe du premier arrivé, premier servi. Pour plus d'informations, consultez ceci.

  • Où puis-je trouver un lien vers un événement en ligne ?

    Consultez la page de confirmation de votre commande ou l'e-mail de confirmation de votre commande. En général, l'organisateur de l'événement fournit les détails dans l'e-mail de confirmation de la commande ou il peut vous envoyer un e-mail de suivi avec un lien vers son événement en ligne. Vous pouvez également consulter la description de l'événement sur Billetto où l'organisateur de l'événement devrait décrire comment rejoindre l'événement en ligne. Pour plus d'informations à ce sujet, consultez ceci.

  • Qu'est-ce que la protection des remboursements et pourquoi en aurais-je besoin ?

    La protection contre les remboursements vous donne l'assurance qu'en cas de circonstances imprévues et inévitables vous empêchant d'assister à un événement, vous pourrez demander un remboursement. Pour plus d'informations à ce sujet, consultez ceci.