skip to main content

Rundvisning på Zoologisk Museum efter lukketid

Rundvisning på Zoologisk Museum efter lukketid

De DKK 110,00

Emplacement

Description

Oplev det stemningsfulde Zoologisk Museum efter lukketid på en guidet tur rundt til en stribe af museets highlights, inklusiv Danmarks eneste ægte kæmpedinosaur, Misty, og den berømte hvalkælder, som normalt er lukket for publikum.

Om Zoologisk Museum

Statens Naturhistoriske Museum er nationalmuseum for naturhistorien i Danmark og består i dag af besøgsadresserne Zoologisk Museum, Geologisk Museum og Botanisk Have.

Museet har ansvaret for forvaltningen af de nationale naturhistoriske samlinger og den tilknyttede forskning og formidling. Samlingerne udgør museets absolutte kerne. De omfatter ca. 14 mio. genstande indsamlet gennem 400 år, bl.a. skind, skeletter, dyr i sprit, insekter på nål, planter på herbarieark, fossiler, mineraler og meteoritter.

På Zoologisk Museum kan du gå på opdagelse i dyrenes verden blandt vores tusindvis af udstillede genstande.

Datoer for rundvisning

Der er rundvisning for voksne en torsdag hver måned januar-maj.

Tryk på knappen ”Find billetter” i boksen til højre og book din billet

På alle rundvisninger besøges hvalkælderen, som er en del af Zoologisk Museums ellers lukkede samlinger, samt Danmarks eneste ægte kæmpedinosaur, Misty. Herudover har hver rundvisning et tema som lægger ruten rundt til en række af museets highlights.

Torsdag d. 23/1 kl. 16.30: Grønland & Arktis
Torsdag d. 13/2 kl. 16.30: Valentines special - kærlighed i dyrenes verden
Torsdag d. 19/3 kl. 16.30: Danmark på verdenskortet
Torsdag d. 23/4 kl. 16.30: Vilde, vidunderlige Danmark: Dyrene i skoven, i havet og ved kysten
Torsdag d. 14/5 kl. 16.30: Vilde, vidunderlige Danmark: Dyrene i det åbne land, i sø og vandløb samt i byen

Praktisk information

Varigheden er 1½ time.
Rundvisningen henvender sig til voksne og store børn fra 15 år.
Der kan være op til 25 deltagere på en rundvisning.
Mødested er i Zoologisk Museums butik.
Billetten skal fremvises i døren.
Dørene åbnes 10 minutter inden rundvisningen.
Rundvisningen starter til tiden. Man kan ikke tilgå rundvisningen efter afgang.

NB! Det er ikke muligt at bytte eller refundere billetter til rundvisninger.

Parkering               
I forbindelse med opførelsen af Niels Bohr Bygningen er parkeringspladsen ved Jagtvej nedlagt. Der findes kommunal betalingsparkering i sidegaderne omkring Rådmandsgade, på Nørre Allé og på Jagtvej. Læs nærmere om parkering her.

Kørestolsbrugere bedes venligst give besked på rundvisning@snm.ku.dk hvis kørestol medbringes.

Kontakt:
Har du spørgsmål til rundvisningerne, kan du sende en mail på rundvisning@snm.ku.dk

Organisateur

Statens Naturhistoriske Museum ligger på Øster Voldgade 5-7 og består desuden af Palmehuset og Botanisk Have i København. Find billetter til vores events og rundvisninger her på profilen, eller besøg vores hjemmeside snm.ku.dk for øvrige aktiviteter.

Lieu

Zoologisk Museum Zoologisk Museum, Universitetsparken 15, 2100 København Ø

FAQ (Foire Aux Questions)

  • Je n'ai pas reçu mon billet par e-mail. Que dois-je faire ?

    La première chose à faire est de vérifier vos filtres de spam et votre boîte mail. Vos billets ont été envoyés en tant que pièce jointe et peuvent être considérés comme spam par certains services de messagerie. Sinon, vous pouvez toujours trouver vos billets sur votre compte Billetto auquel vous pouvez accéder dans les navigateurs ou l'application Billetto. Pour plus d'aide à ce sujet, consultez ceci.

  • Je souhaite annuler mon billet et me faire rembourser. Que dois-je faire ?

    L'approbation des remboursements est entièrement décidée par l'organisateur de l'événement, et vous devez prendre contact avec lui pour discuter des options s'offrant à vous. Pour contacter l'organisateur de l'événement, il suffit de répondre à l'e-mail de confirmation de votre commande ou d'utiliser le formulaire "Contacter l'organisateur" sur le profil de l'organisateur. Pour plus d'aide à ce sujet, consultez ceci.

  • Je me suis inscrit sur une liste d'attente, que se passe-t-il désormais ?

    Si des billets supplémentaires sont disponibles, vous en serez informé (par e-mail) parmi les autres personnes qui se sont inscrites sur la liste. Les achats se font selon le principe du premier arrivé, premier servi. Pour plus d'informations, consultez ceci.

  • Où puis-je trouver un lien vers un événement en ligne ?

    Consultez la page de confirmation de votre commande ou l'e-mail de confirmation de votre commande. En général, l'organisateur de l'événement fournit les détails dans l'e-mail de confirmation de la commande ou il peut vous envoyer un e-mail de suivi avec un lien vers son événement en ligne. Vous pouvez également consulter la description de l'événement sur Billetto où l'organisateur de l'événement devrait décrire comment rejoindre l'événement en ligne. Pour plus d'informations à ce sujet, consultez ceci.

  • Qu'est-ce que la protection des remboursements et pourquoi en aurais-je besoin ?

    La protection contre les remboursements vous donne l'assurance qu'en cas de circonstances imprévues et inévitables vous empêchant d'assister à un événement, vous pourrez demander un remboursement. Pour plus d'informations à ce sujet, consultez ceci.

Nearby events
Les avantages d'un même type de produit
Événements du même type
Événements de re-visite