skip to main content

L'événement est terminé - Vous avez manqué cet événement ?

Jetez un coup d'œil à ces prochains projets triés sur le volet !Pour plus d'informations sur les événements passés, faites défiler la page.
Chargement...
 
 
Nearby events
Chargement...
 
 
Les avantages d'un même type de produit
Chargement...
 
 
Événements du même type

Tax Governance 2021

événement terminé

Tax Governance 2021

De DKK 3.118,75

Description

Tax Governance

Konference om Ansvarlig Skattepraksis

Investorenes og virksomhedernes positioner i opgøret med aggressiv skattespekulation

NY DATO: 16. MARTS 2021
Sundkaj 125, 2150 Nordhavn. 

COVID-19:
Regeringen har skærpet reglerne for forsamlinger til 50 persone, hvorfor konferencendatoen nu er sat til 16. marts 2021. 

Konferencen har fokus på:

  • Virksomhedernes holdning til kampen med aggressiv skattespekulation
  • Investorernes og kapitalforvalternes strategier i forhold til oplysning om selskabsskat
  • International skattelovgivning og udfordringer med mistede skatteindtægter
  • Skattestyrelsen om nye skatterapporteringskrav for virksomheder
  • Screening af virksomheders skatteadfærd og aktivt ejerskab

Indlægsholdere

  • Anders Damgaard, CFO, PFA Pension
  • Rasmus Juhl Pedersen, ESG-ansvarlig, PBU
  • Karl Berlin, Head of Tax, Finance & IT, Ørsted
  • Christian B. Hallum, Skatteekspert, Oxfam IBIS
  • Faglig direktør, Camilla Hesselby,, FSR–danske revisorer
  • Christer Tønder Bell, Vice President, Global Strategic Tax & Customs, LEGO
  • Sara Jespersen, Forsker og ph.d fellow, Copenhagen Business School
  • Kirstine Lund Christiansen Head of ESG, P+
  • Nina Grunow-Jensen, Head of Transaction and Tax, P+
  • Kenneth Joensen, Selskabsskattedirektør, Skattestyrelsen
  • Anette Juhl Winther, Koncern Indkøbs og Udbudschef, Aarhus Kommune
  • Erik Alhøj, CEO, Engagement International (Ordstyrer)
  • Joachim Kattrup, Redaktør, Økonomisk Ugebrev Samfundsansvar


Praktisk

Dato:  16. marts  2021
Venue: Sundkaj 125, 2150 Nordhavn
Pris for abonnenter: 2.495,00
Pris for ikke-abonnenter 4.495,00 (inklusiv 12 måneders adgang til esg.ugebrev.dk)

08.30 Registrering
09.00

Velkomst og introduktion ved Økonomisk Ugebrev

Joachim Kattrup, Redaktør, Økonomisk Ugebrev Samfundsansvar

09.10

Udfordringen og skatteansvaret i forandring

Sara Jespersen, Forsker og ph.d fellow, Copenhagen Business School

9.45

Ny skattepolitik hos store Investorer

Anders Damgaard, CFO, PFA

10.15 Kaffepause
10.30

Sådan etableres en skattepolitik i investeringsstrategien.

Kirstine Lund Christiansen, Head of ESG, P+
Nina Grunow-Jensen, Head of Transaction and Tax, P+

11.00


Investor syn på GRI’s nye standarder for skatterapportering

Rasmus Juhl Pedersen, ESG-ansvarlig, PBU

11.30 Frokost
12.00  Skatterådgivernes ansvar – nye krav og anbefalinger fra FSR

Faglig direktør, Camilla Hesselby
12.30

LEGO Koncernen i åben og transparens dialog med myndighederne
Et af kravene i ”B-teams tax principles” er relationerne til myndighederne.

Christer Tønder Bell, Vice President, Global Strategic Tax & Customs, LEGO

13.00 Kaffepause
13.15

Aktiv stillingtagen og Ørsteds bestyrelsesmandat i skattedebatten

Karl Berlin, Head of Tax, Finance & IT, Ørsted

13.45

Overvejelser om Skattestyrelsens nye Tax Governance model

Kenneth Joensen, Selskabsskattedirektør, Skattestyrelsen

14.20 Pause
14.30

Ansvarlig skat – fra politik til praksis

Christian B. Hallum, Skatteekspert, Oxfam IBIS

15.10 

Kommune i Tax engagement med leverandører

Anette Juhl Winther, Koncern Indkøbs og Udbudschef, Aarhus Kommune

15.45 – 16.30 Afslutning, forfriskninger og networking




Derfor skal du deltage
Virksomhedernes skattebetalinger er under stigende offentlig bevågenhed. En række spektakulære sager om skatteunddragelse har intensiveret offentlighedens opmærksomhed på både landes og virksomheders skattepolitikker, tilgængelige oplysninger og etiske principper for skattetænkning. Den intensiverede opmærksomhed har allerede betydet nye krav til virksomheder, og det er forventeligt at flere regler ser dagens lys i de kommende år - ikke mindst efter G7 landenes aftale om fælles principper og nye GRI-standarder for skatterapportering.

Erfaringer med nye regler og principper for skat
Mange virksomheders ledere søger derfor svar på både nye regler og hvordan nye principper for virksomhedens skattepolitik skal indrettes og kommunikeres. Denne konference giver svar, praktiske eksempler og debatterer grænser, principper og ny lovgivning for Tax Governance i erhvervslivet og for investorer.   

Masser af viden med hjem
På konferencen har vi samlet en række eksperter og praktikere, der sammen har indgående kendskab og holdninger til skatteforhold. Deltagerne får dermed indsigt i hvor diskussionen om virksomhedernes skattebetalinger bevæger sig hen, samt en række konkrete erfaringer til at formulere nye skattepolitikker i en ny virkelighed med nye regler og øget opmærksomhed fra offentligheden. 

Networking
Endelig får du også lejlighed til at møde andre, der er ledere i erhvervslivet og som også søger nye løsninger på skatteområdet. 

Målgruppe
Konferencen henvender sig til rådgivere og ledere på mellem- eller topniveau på tværs af brancher, der arbejder professionelt med skat og samfundsansvar. Fælles for deltagerne er, at de tager skattepolitik og ansvarlighed alvorligt og erkender, at betingelserne vil ændre sig markant de kommende år.  Konferencen er særlig relevant for CFO´er, CSR-chefer, Compliance-ansvarlige, Skattechefer, IR-ansvarlige, ansvarlige investorer og kapitalforvaltere samt repræsentanter for NGO´er.  


Download

Detaljeret program

Lieu

Sundkaj 125 Sundkaj 125, 2150 København

Intervenants

Anders Damgaard, PFA Pension
CFO
Karl Berlin, Ørsted
Head of Tax, Finance & IT
Kenneth Joensen, Skattestyrelsen
Selskabsskattedirektør
Kirstine Lund Christiansen, P+
Head of ESG
Sara Jespersen, Copenhagen Business School
Forsker og ph.d fellow
Hans From, FSR–danske revisorer, EY
Tax Direktør
Rasmus Juhl Pedersen, PBU
ESG-ansvarlig
Christer Tønder Bell
Vice President, Global Strategic Tax & Customs, LEGO
Christian B. Hallum, Oxfam IBIS
Skatteekspert
Anette Juhl Winther, Aarhus Kommune
Koncern Indkøbs og Udbudschef
Joachim Kattrup, Økonomisk Ugebrev Samfundsansvar
Redaktør

FAQ (Foire Aux Questions)

  • Je n'ai pas reçu mon billet par e-mail. Que dois-je faire ?

    La première chose à faire est de vérifier vos filtres de spam et votre boîte mail. Vos billets ont été envoyés en tant que pièce jointe et peuvent être considérés comme spam par certains services de messagerie. Sinon, vous pouvez toujours trouver vos billets sur votre compte Billetto auquel vous pouvez accéder dans les navigateurs ou l'application Billetto. Pour plus d'aide à ce sujet, consultez ceci.

  • Je souhaite annuler mon billet et me faire rembourser. Que dois-je faire ?

    L'approbation des remboursements est entièrement décidée par l'organisateur de l'événement, et vous devez prendre contact avec lui pour discuter des options s'offrant à vous. Pour contacter l'organisateur de l'événement, il suffit de répondre à l'e-mail de confirmation de votre commande ou d'utiliser le formulaire "Contacter l'organisateur" sur le profil de l'organisateur. Pour plus d'aide à ce sujet, consultez ceci.

  • Je me suis inscrit sur une liste d'attente, que se passe-t-il désormais ?

    Si des billets supplémentaires sont disponibles, vous en serez informé (par e-mail) parmi les autres personnes qui se sont inscrites sur la liste. Les achats se font selon le principe du premier arrivé, premier servi. Pour plus d'informations, consultez ceci.

  • Où puis-je trouver un lien vers un événement en ligne ?

    Consultez la page de confirmation de votre commande ou l'e-mail de confirmation de votre commande. En général, l'organisateur de l'événement fournit les détails dans l'e-mail de confirmation de la commande ou il peut vous envoyer un e-mail de suivi avec un lien vers son événement en ligne. Vous pouvez également consulter la description de l'événement sur Billetto où l'organisateur de l'événement devrait décrire comment rejoindre l'événement en ligne. Pour plus d'informations à ce sujet, consultez ceci.

  • Qu'est-ce que la protection des remboursements et pourquoi en aurais-je besoin ?

    La protection contre les remboursements vous donne l'assurance qu'en cas de circonstances imprévues et inévitables vous empêchant d'assister à un événement, vous pourrez demander un remboursement. Pour plus d'informations à ce sujet, consultez ceci.