skip to main content

L'événement est terminé - Vous avez manqué cet événement ?

Jetez un coup d'œil à ces prochains projets triés sur le volet !Pour plus d'informations sur les événements passés, faites défiler la page.
Chargement...
 
 
Nearby events
Chargement...
 
 
Les avantages d'un même type de produit
Chargement...
 
 
Événements du même type

Ableton Absalon

événement terminé

Ableton Absalon

De DKK 100,00

Emplacement

Date

23 Oct 2019 17:30 - 11 Déc 2019 19:30

Description

Velkommen til Ableton workshop i Absalon! 

Først og fremmest: Hvad er Ableton? Ableton er det man kalder en D.A.W. (digital audio workstation), med andre ord et stykke software som du kan producere musik med fra start til slut. Det kan være alt fra at optage vokaler, instrumenter eller midi til at producere hele numre fra start til slut.

Det kan være en smule overvældende at skulle gå i gang med at lære det selv, og derfor starter vi Ableton Absalon i oktober, hvor I i grupper skal skabe to numre sammen, guidet af de to tovholdere Morten og Morten.
Over otte gange mødes vi i Tårnværelset, hvor I fra gang til gang arbejder videre på de to numre fra start til slut. Det er muligt at deltage i enkelte sessions, dog vil der være mellemregninger man misser. 

Det er en fordel at medbringe en laptop med Live, det er dog ikke et absolut must, da vi for det meste vil arbejde på samme computer.
Den første gang får I en kort og præcis introduktion til Ableton Live, og over de næste 7 gange får I praktisk erfaring gennem at skabe de to numre i fællesskab.

Vi kommer udelukkende til at arbejde med elementer, der er tilgængelige i Ableton Live Suite. En 30 dages prøve version af programmet er tilgængelig her: https://www.ableton.com/en/trial/. Vi arbejder på at få udvidet denne prøve version, så den kan bruges under hele forløbet. 

Efter hver session får alle deltagere den nye version af nummeret med hjem.
Se fuldt program nederst på siden. 

Vi glæder os til at komme igang med at producere med jer!
Kh Morten, Morten og Absalon
____________________________________________________

PRAKTISK INFO

►Vi mødes 8 onsdage: 23. oktober - 11. december

►Du kan købe til enkeltvise sessions eller hele forløbet. 

►Det koster 100 pr. gang eller 800 for hele forløbet. 

►Det foregår i Tårnværelset på 3. sal

► Der er 8 pladser til hver gang 

 _____________________________________________________

🔹PROGRAM 🔹

1. Introduktion til Live

Generel info om Ableton. Hvordan starter man et nyt projekt og hvordan gemmer man.
Mere i dybden intro til Ableton. Hvad ser man på skærmen. En gennemgang af de “vigtigste” knapper i Ableton og hvor man finder hjælp. Preferences - Opsætning af Ableton, med hovedfokus på lyd.
Introduktion til: 

►Optage lyd og lægge samples ind i Ableton.

►Optage midi i Ableton.

►Drum Rack og brugen af det. 

►Lægge et midi instrument på et midi spor og hvordan man skifter det ud. 

►Return tracks - Hvordan tilføjer man effekter på sine spor.

►Master spor - Hvad bruger man master sporet til og hvordan.

2. Lyddesign + Komposition 1

► Akkorder/ Progression + Melodi.

► Formålet med denne session er at lægge grundlaget for vores fælles nummer.


3. Lyddesign + Komposition 2

►Lyddesign og Bas.

►Når progression og melodi er på plads rytmisk og harmonisk designer vi videre på disse lyde, samt tilføjer en bas.

4. Beats

► Her kigger vi på optagelse og programmering af trommer. Valg, design og tuning af perkussion.

► Lives groove funktioner.


5. Session->Arrange

► I denne session tager vi vores scener og overfører eller optager dem i arrange view.

6. Fx+Automation

► Her handler det om at tilføje ear candy og effekter, samt automatisere disse for at binde nummeret sammen.


7. Mixdown

► Nu skulle vi gerne have et nummer fra start til slut, det næste skridt er et såkaldt mixdown, hvor vi passer elementerne ind til hinanden.

8. Opsamling og færdiggørelse

► De ting vi ikke nåede og de sidste touches.


Lieu

Folkehuset Absalon Folkehuset Absalon, Sønder Blvd. 73, 1720 København

FAQ (Foire Aux Questions)

  • Je n'ai pas reçu mon billet par e-mail. Que dois-je faire ?

    La première chose à faire est de vérifier vos filtres de spam et votre boîte mail. Vos billets ont été envoyés en tant que pièce jointe et peuvent être considérés comme spam par certains services de messagerie. Sinon, vous pouvez toujours trouver vos billets sur votre compte Billetto auquel vous pouvez accéder dans les navigateurs ou l'application Billetto. Pour plus d'aide à ce sujet, consultez ceci.

  • Je souhaite annuler mon billet et me faire rembourser. Que dois-je faire ?

    L'approbation des remboursements est entièrement décidée par l'organisateur de l'événement, et vous devez prendre contact avec lui pour discuter des options s'offrant à vous. Pour contacter l'organisateur de l'événement, il suffit de répondre à l'e-mail de confirmation de votre commande ou d'utiliser le formulaire "Contacter l'organisateur" sur le profil de l'organisateur. Pour plus d'aide à ce sujet, consultez ceci.

  • Je me suis inscrit sur une liste d'attente, que se passe-t-il désormais ?

    Si des billets supplémentaires sont disponibles, vous en serez informé (par e-mail) parmi les autres personnes qui se sont inscrites sur la liste. Les achats se font selon le principe du premier arrivé, premier servi. Pour plus d'informations, consultez ceci.

  • Où puis-je trouver un lien vers un événement en ligne ?

    Consultez la page de confirmation de votre commande ou l'e-mail de confirmation de votre commande. En général, l'organisateur de l'événement fournit les détails dans l'e-mail de confirmation de la commande ou il peut vous envoyer un e-mail de suivi avec un lien vers son événement en ligne. Vous pouvez également consulter la description de l'événement sur Billetto où l'organisateur de l'événement devrait décrire comment rejoindre l'événement en ligne. Pour plus d'informations à ce sujet, consultez ceci.

  • Qu'est-ce que la protection des remboursements et pourquoi en aurais-je besoin ?

    La protection contre les remboursements vous donne l'assurance qu'en cas de circonstances imprévues et inévitables vous empêchant d'assister à un événement, vous pourrez demander un remboursement. Pour plus d'informations à ce sujet, consultez ceci.