skip to main content

Event er avsluttet - Gikk du glipp av dette event?

Sjekk ut disse håndplukkede kommende!For tidligere eventsdetaljer, bare rull ned.
Laster ...
 
 
Begivenheder af samme type
Laster ...
 
 
Begivenheter av samme type

Børnesynets betydning i arbejdet med børn og unge i dagtilbud, skoler og specialtilbud

arrangementet ble avsluttet

Børnesynets betydning i arbejdet med børn og unge i dagtilbud, skoler og specialtilbud

Fra 250,00 DKK

Online arrangement

Dato

7. Juni 2022, 18:00 - 20:20

Beskrivelse

HVAD HANDLER DETTE SEMINAR OM?  

Som fagprofessionel er børnesynet afgørende i samværet med børn, især når konflikterne spidser til.  Kulturen og de professionelles tilgang til børnene har enorm betydning for den udvikling, man kan skabe og de pædagogiske handlemuligheder man kan få øje på i praksis.  

Seminaret dykker ned i de praksisser og faldgruber, der findes i arbejdet med børnene og kommer med konkrete bud på, hvordan det kan erstattes af andre tilgange. To førende eksperter inden for pædagogik, psykologi og kommunikation deler ud af deres viden, med afsæt i praksisnære eksempler og konkrete værktøjer, du kan tage med dig og bruge i dit arbejde hvad enten du er pædagog, medhjælper, leder, lærer, etc.  

HVORFOR ER DETTE TEMA VIGTIGT?  

Alt for ofte kommer skæld ud til at være en del af hverdagen. Ved at fokusere kollektivt på temaet børnesyn, kan man skabe hurtige ryk i kulturen, som børnene meget hurtigt kan mærke. Gennem en øget forståelse for konsekvenserne af skæld for børnene og ved at arbejde med, hvordan man bruger hinanden i hverdagen, kan man komme langt som kollegagruppe i samværet med børnene. 

HVEM ER DET RELEVANT FOR?  

Ansatte og ledere i dagtilbud, skoler og specialtilbud samt pædagogiske konsulenter.  

TALKS:  

Anja Kristine Hvidberg Olsen, Indehaver af Relationsformidlerne. Anja stiller skarpt på det, som kan udfordre allermest i hverdagen i dagtilbud. Forskellige ubevidste børnesyn kan gøre det pædagogiske fundament skrøbeligt og alt for ofte griber vi til skældud og løftede pegefingre. Anja fortæller med levende eksempler om, hvordan vi kan komme denne lydighedstænkning til livs og i stedet få øje på nye handlemuligheder. 

Christina Abildgaard, Marte Meo supervisor og familievejleder. Christina går dybere ind i det, som handler om, hvad der sker, når vi bliver udfordret af børn og kommer til at skælde ud. Hun retter fokus mod vores egen ”autopilot” og kommer med redskaber til, hvordan man kan øve sig i at ændre adfærd, når vi bliver trigget af børnene. 

HVORFOR SKAL I VÆRE MED?  

Få ny inspiration til at skabe forandring i jeres hverdag og lær sammen og af hinanden på nye måder i kraft af en styret samtale. Få konkrete idéer til de virksomme metoder.  

PRAKTIK: I sidder fysisk sammen på jeres arbejdsplads og så streamer vi oplæg (Talks) ud til jer. Når I har set oplæggene, har I en styret samtale i jeres arbejdsfællesskab. Derefter er der en online dialog mellem oplægsholdere, jer og andre deltagere fra hele landet. Deltagerlink sendes ud på mail til jer om morgenen før seminaret. 

Arrangør

Social Talks nytænker videndeling og bygger bro mellem forskning og praksis til gavn for sårbare børn og unge. Vi oversætter og deler viden, så viden bliver spredt og opnår forankring på modtagernes præmisser. Vi udvikler en ny infrastruktur med events, talks, digital videoplatform og netværk for formidling og læring om bedste nye praksis. Formålet er at gentænke velfærd og at bidrage til et bredt velfærdsløft gennem videndeling.

Hjelp - FAQ

  • Jeg har ikke mottatt billetten min på e-post. Hva gjør jeg?

    Først bør du sjekke reklame og søppelpost på din e-post. Billettene dine ble sendt som et vedlegg og kan ha blitt sortert som reklame hos noen e-posttjenester. Du kan også finne billettene dine på Billetto-kontoen din, som du har tilgang til i nettleseren eller i Billettos app. Les mer her dersom du trenger hjelp.

  • Jeg vil kansellere billetten min og få refusjon. Hva gjør jeg?

    Det er eventarrangøren som kan godkjenne refusjoner, og du bør ta kontakt med eventarrangøren for å diskutere hvilke alternativer som er tilgjengelig for deg. Du kommer i kontakt med arrangøren ved å svare på e-posten med ordrebekreftelsen eller ved å bruke skjemaet "Kontakt arrangøren" på arrangørens profil. Les mer her dersom du trenger hjelp.

  • Jeg har registrert meg på en venteliste. Hva skjer nå?

    Hvis flere billetter bli tilgjengelig, får du beskjed (på e-post) sammen med andre som også har registrert seg på listen. Her følger vi prinsippet "førstemann til mølla". For mer informasjon, klikk her.

  • Hvor finner jeg lenkene til netteventer?

    Sjekk siden eller e-posten med ordrebekreftelsen din. Vanligvis har arrangøren av eventet inkludert informasjon i ordrebekreftelsen, som sendes på e-post, eller så sender de gjerne en oppfølging på e-post med lenke til netteventet. Det kan også være lurt å lese eventets beskrivelse på Billetto, hvor eventets arrangør beskriver hvordan du deltar på netteventet. For mer informasjon, klikk her.

  • Hva er avbestillingsbeskyttelse, og hvorfor trenger jeg det?

    Med avbestillingsbeskyttelse har du rett til å kreve refusjon dersom det skulle oppstå uforventede eller uunngåelige omstendinger som kan komme i veien for din deltakelse på et event. For mer informasjon, klikk her.