skip to main content

L'événement est terminé - Vous avez manqué cet événement ?

Jetez un coup d'œil à ces prochains projets triés sur le volet !Pour plus d'informations sur les événements passés, faites défiler la page.
Chargement...
 
 
Nearby events
Chargement...
 
 
Les avantages d'un même type de produit
Chargement...
 
 
Événements du même type

CopenX Realities Experience Expo

événement terminé

CopenX Realities Experience Expo

De DKK 30,00

Emplacement

Date

09 SEP 2017 09:00 - 10 SEP 2017 18:00

Description

CopenX Realities Experience Expo (Saturday-Sunday september 9 & 10 2017)

You can experience the benefits and possibilities of VR/AR technology firsthand and try the latest innovations in VR/AR.

Try some of the newest Virtual Reality and Augmented Reality inventions from Global market leaders and early stage startups. At CopenX Realities there will also be VR cinema with the greatest immersive content and experiences.

At CopenX Realities, You can expand your mind as you discover what lies beyond your current reality.

More about CopenX http://copenx.com/

All activities is listed below (Danish)

Bonus 2017: We are thrilled that CopenX Realities Expo 2017 will be held in close partnership with Copenhagen Maker.A ticket to CopenX Realities Experience Expo grants access Copenhagen Maker.

Copenhagen Maker is a new festival for work, play, and innovation in technology, craft, art, and design. It is a festival for everyone – families, the young, and the curious – and a celebration of technological invention and creativity presented with the maker movement and do-it-yourself-culture as an ongoing point of return. Copenhagen Maker takes place September 8-10 and will present more than 80 fun, crazy, mind-blowing, and inspiring activities on everything from 3D printed pancakes to hacking algorithms.

http://www.copenhagenmaker.com/


CopenX Experience Expo

AWE:

Augmented reality er meget mere end bare visuelle landskaber oven på virkeligheden. I hvert fald hvis man spørger AWE som laver virtuelle lydlandskaber. Oplev blandt andet at stå midt i Københavns bombardement med kuglerne flyvene om ørene.

Entropy Fox:

Stor mængder af data kan være svære at gøre håndgribelige. Samtidig bliver data vigtigere og vigtigere for forståelsen for den verden vi lever i. Det vil Entropy Fox gøre noget ved, med deres Datavisualiserings platform. Oplev data på en helt ny måde på Microsofts Hololens og smartphone.

Books and magic:

“En nyskabende og overbevisende konstellation af medier der udfordrer vores måde at læse og forstå litteratur på.” Sådan skriver Jyllands posten om Books and Magics platform der gør bøger levende med avanceret Augmented reality teknologi. Oplev H.C Andersens mesterværk Den lille Havfrue i den mest levende udgave nogensinde.

Erhvervsakademi Dania:

Danmarks første Virtual Reality lab med fokus på spilbranchen ligger i Grenaa. Her lærer eleverne at designe og udvikle VR spil på datamatikeruddannelsen på Dania Games. Oplev to fantastiske spil, udviklet af de studerende og hør mere om mulighederne for uddannelse indenfor for Virtual Reality samt den verdensomspændende VR uddannelsesplatform, VR First.

Virsabi:

Virsabi er et Virtual reality studie der hjælper virksomheder med at integrere nye virtuelle virkeligheder og muligheder i deres forretning. Prøv bla. Microsofts hololens og udforsk hvordan Virtual og Augmented reality kan gøre en forskel i din virksomhed.

Cimmerce:

Cimmerce har skabt et galleri i Virtual Reality. Se, undersøg og integrer med kunstobjekter i altomslutte 3D produktioner - og køb ny kunst direkte i det virtuelle galleri.

Playmux:

Playmux har skabt et en helt ny måde at skabe musik på i Virtual Reality. Forestil dig at bygge et musikstykke ud af forskellige komponenter i et virtuelt rum hvor virkelighedens begrænsninger ikke eksisterer. Oplev fremtidens musikstudie og få muligheden for at blive en af de første der prøver Playmux MuX virtuelle musik legeplads.

Artifact Game Solutions:

Forestil dig at stå i en ægte vikingesmed og selv smede sværd til de mægtige vikingekrigere. Eller at stå midt i storsalen på Nyborg slot og se udviklingen at slottets ydre gennem tiden. Disse to oplevelser kan du få hos Artifact Game Solutions og samtidig høre meget mere om mulighederne for interaktive oplevelser med Virtual Reality.

Bolverk Games:

Bolverk Games er et dansk spil udviklings firma med speciale i Virtual Reality. Oplev at skyde killinger med maskingeværer og alligator med hjemmebyggede geværer - alt sammen i virtual reality.

VR Limitless:

Forestil dig at bevæge dig gennem et gigantisk hjemsøgt hus, skyde dig gennem horder af tungt bevæbnede fjender eller køre racerløb og meget mere - alt sammen med fuld mulighed for at gå og løbe rundt. VR Limitless er danmarks eneste Virtual Reality arkade der tilbyder en tur i Cyberith’s Virtualizer som giver dig mulighed for at bevæge dig frit rundt i virtuelle verdener.

Hammer Studio:

Hammer studio har i samarbejde med Mosede Fort skabt en oplevelse hvor du får mulighed for at styre slagets gang og nedkæmpe de fjendtlige styrker. Oplevelsen er designet for flere spillere og der er derfor behov for stærkt samarbejde for at styre den enorme kanon.

VR News:

VR News er danmarks førende webmedie om Virtual Reality. Kom forbi og hør de seneste nyheder om Virtual og oplev en demonstration af HTC Vive headsettet.

Blindfolded: (ITU)

Blindfolded er et Virtual Reality ninja spil for to spillere. Spillerne har bind for øjnene og bruger en controller til at bevæge sig rundt i en virtuel verden hvor de kun kan navigere ved hjælp af lyde og sanseindtryk. De to spillere skal bevæge sig lydløst rundt i mørket. Første spiller de prikker til sin modstander bliver den nye Ninja Master!

A Good Turn: (ITU)

A Good Turn er et interaktivt udforsknings spil i VR, udviklet af studerende fra IT universitetet. Spillet afdækker historien om en eneboer der bor i en gammel bus i ødemarken ved at opdage intime dele af et afsondret liv.

Real Fiction:

Forestil dig en skærm der skaber levende hologrammer. Real Fiction har skabt verdens største Mixed Reality display kaldet DeepFrame. Oplevelsen kræver ikke briller og skaber derfor følelsen af at kigge ind i en anden dimension gennem et stort vindue.

BeAnotherLab: Body Swap

Sæt dig i en andens sted - og krop.

BeAnotherLab har lavet en multi-sanse oplevelse, som narrer deltagerne til at tro man er den man sidder over for. Sammen koordinerer man bevægelser uden brug af ord.

Installationen har vakt begejstring verden over med dens evne til at skabe fredelig og intim samvær mellem folk.

BaDoinkVR - Aldersgrænse 18 år.

Prøv det myteomspundne VR voksen underholdning i en blød udgave. Men du kommer tæt på !

BaDoink VR laver nu erotiske scener der blandes med terapeutiske råd og vejrtræknings øvelser. Noget man normalt ikke forbinder med film fra denne genre.

Sidsel Meiniche Hansen: DICKGIRL 3D (X) - Aldersgrænse 18 år.

Sidsel undersøger, hvad man kan kalde et «posthumant» samleje mellem mennesker– in real life – og avatarer i den virtuelle verden. Hun udforsker hvordan vores forhold til sex ændrer sig i takt med teknologiske fremskridt, og hvilke markedskræfter der forsøger at dominere det nye marked.

DICKGIRL 3D (X) tager afsæt i eksisterende 3D-animationer som alle kan købe online.

"På en måde kan man se animationen DICKGIRL 3D(X) som en automatiseret performance som er korrigeret af en ny epoke i pornoindustrien som er rettet mod en vareliggørelse af virtuel sex." - Sidsel Meiniche

Jakob Kudsk:

Den danske kunstner Jakob Kudsk har skabt værket Aquaphobia, som er et slags futuristisk landskab, en replica af en park I Brooklyn, hvor man hører en kort historie og digt, der er en slags "break-up story" i mellem landskabet og mennesket som har VR headset på. Det er meget abstrakt, men teknisk langt mere kompliceret end noget jeg før har lavet. Det er meget poetisk, men også mere, som nævnt, abstrakt." - Jakob Kudsk

DTU Skylab:

Deltag i et vaskeægte Virtual Reality forskningsforsøg og hjælp DTU studerende med at undersøge virkningerne af forskellige måder at styre software, til gavn for bla. handicappede.

Hver sin stilhed:

Hver sin stilhed er en to personers hybrid biografoplevelse i Virtual Reality. Følg med når to frivillige fra publikum gennemlever historien om to søskende der har været involveret i et trafikuheld. Efterhånden som deres tilstand forværres svæver de mellem drømme og koma med hjælp fra live skuespillere og Virtual Reality. Som publikum kommer man helt tæt på hospitalssengen og bliver involveret i historien om de to søskende.

Børneliv:

Børneliv er en frivillig forening bestående af medicinstuderende og børnelæger.

I flere år har Børneliv undervist lærere og pædagoger i livreddende førstehjælp til børn.

Traditionelle undervisningsrum har altid været i begrænset ved ikke at kunne skabe den indlevende situation, hvor et barn er kommet alvorligt til skade og der skal handles.

Derfor har Børneliv i foråret 2017, i tæt samarbejde med produktionshold, skuespillere og forskere skabt tre Virtual Reality-film der viser de mest hyppige førstehjælps-scenarier fra skolegården.

Børneliv vil udvikle og integrere brugen af virtual reality som et nyt centralt omdrejningspunkt i arbejdet med at redde børneliv - og efteruddanne lærere og pædagoger. Fordi både børnene og de voksne kan tage varig skade, hvis vi ikke er med til at klæde dem på til at handle, når uheldet er ude

North Play:

North Play står bag den verdensomspændende mobil spils succes - conduct This! Spillet går ud på at bringe passagerer og toge sikkert til deres destinationer ved at styre tog og skiftespor. På CopenX vil North Play løfte sløret for deres kommende Augmented Reality udgave af spillet hvor togbaner og tog hopper ud af deres digitale universer og foregår lige foran dig i fuld størrelse!



Organisateur

We're thrilled to announce Realities, a knowledge-sharing platform by CopenX Realities founder Therkel Sand Therkelse. We kick it off with a series of sessions featuring CopenX Realities speakers from 2016 to 2021. This is a unique opportunity to reflect on how their perspectives have evolved.

We'll revisit the pivotal questions of the past: How did they envision XR and AI reshaping society, business, and culture? What predictions materialized, and which didn’t? However, our lens will not be retrospective.

We’ll engage in a foresight-driven dialogue, projecting into the future based on lessons from the past and present. In a time when immersive technologies like XR and AI, are evolving at an unprecedented pace, our commitment to being a platform for enlightenment, exploration, and community discussions, is more vital than ever.

Realities - XR and AI knowledge-sharing activities. 

Lieu

Carlsberg Byen, Stødepudelageret, Pasteursvej , 1778 København V

FAQ (Foire Aux Questions)

  • Je n'ai pas reçu mon billet par e-mail. Que dois-je faire ?

    La première chose à faire est de vérifier vos filtres de spam et votre boîte mail. Vos billets ont été envoyés en tant que pièce jointe et peuvent être considérés comme spam par certains services de messagerie. Sinon, vous pouvez toujours trouver vos billets sur votre compte Billetto auquel vous pouvez accéder dans les navigateurs ou l'application Billetto. Pour plus d'aide à ce sujet, consultez ceci.

  • Je souhaite annuler mon billet et me faire rembourser. Que dois-je faire ?

    L'approbation des remboursements est entièrement décidée par l'organisateur de l'événement, et vous devez prendre contact avec lui pour discuter des options s'offrant à vous. Pour contacter l'organisateur de l'événement, il suffit de répondre à l'e-mail de confirmation de votre commande ou d'utiliser le formulaire "Contacter l'organisateur" sur le profil de l'organisateur. Pour plus d'aide à ce sujet, consultez ceci.

  • Je me suis inscrit sur une liste d'attente, que se passe-t-il désormais ?

    Si des billets supplémentaires sont disponibles, vous en serez informé (par e-mail) parmi les autres personnes qui se sont inscrites sur la liste. Les achats se font selon le principe du premier arrivé, premier servi. Pour plus d'informations, consultez ceci.

  • Où puis-je trouver un lien vers un événement en ligne ?

    Consultez la page de confirmation de votre commande ou l'e-mail de confirmation de votre commande. En général, l'organisateur de l'événement fournit les détails dans l'e-mail de confirmation de la commande ou il peut vous envoyer un e-mail de suivi avec un lien vers son événement en ligne. Vous pouvez également consulter la description de l'événement sur Billetto où l'organisateur de l'événement devrait décrire comment rejoindre l'événement en ligne. Pour plus d'informations à ce sujet, consultez ceci.

  • Qu'est-ce que la protection des remboursements et pourquoi en aurais-je besoin ?

    La protection contre les remboursements vous donne l'assurance qu'en cas de circonstances imprévues et inévitables vous empêchant d'assister à un événement, vous pourrez demander un remboursement. Pour plus d'informations à ce sujet, consultez ceci.